Wirtualne biuro – czy warto i czy jest legalne?
Wirtualne biuro to usługa, która pozwala korzystać z biura pod prestiżowym adresem i w atrakcyjnej lokalizacji. W ten sposób zminimalizowana zostaje konieczność ponoszenia kosztów jego samodzielnego najmu i zatrudniania pracowników do jego obsługi. Usługa wirtualnego biura narodziła się w Ameryce w latach 90., a w Polsce z roku na rok jej popularność wzrasta.
Czy wirtualne biuro to legalne rozwiązanie?
Korzystanie z wirtualnego biura jest w pełni legalne, na mocy stosownego orzeczenia wydanego w 2014 roku przez Sąd Administracyjny (II FSK 3549/13). Możesz zatem jako adres swojej firmy stosować adres wirtualnego biura, z którym podpiszesz stosowną umowę. Istotne jest jednak, aby podatek dochodowy oraz podatek VAT, jako jednoosobowa działalność gospodarcza, był odprowadzany do Urzędu Skarbowego zgodnego z miejscem Twojego zamieszkania jako osoby fizycznej.
Warto również podkreślić, iż Urzędy Skarbowe darzą ograniczonym zaufaniem firmy korzystające z wirtualnego adresu jako głównej siedziby firmy. Przygotuj się więc na wzmożone kontrole Twojego przedsiębiorstwa, zwłaszcza, jeśli specjalizujesz się w branży finansowej, paliwowej, bądź złomowej. Poza tym kompetentne Urzędy Skarbowe nie nastręczają trudności przy dopełnieniu wszelkich formalności dla przedsiębiorcy korzystającego z usług wirtualnego biura.
Korzystaj z nieograniczonych możliwości wirtualnego biura
Wirtualne biuro to usługi oparte na pełnym outsourcingu obsługi biurowej. W ten sposób przedsiębiorstwo posiada swoją siedzibę w konkretnym miejscu, jednak bez obowiązku znajdowania się tam fizycznie. To doskonałe rozwiązanie w czasach, gdzie praca zdalna nie stanowi już żadnego problemu, a posiadanie prestiżowego adresu siedziby firmy może przynieść znaczne zyski w dłuższej perspektywie.
Wirtualne biuro to przede wszystkim kompleksowa i profesjonalna pomoc obsługi firmy i zarządzanie korespondencją przy zachowaniu całkowitej anonimowości osobistych danych. Firmy świadczące tego typu usługi dbają o płynność przepływu informacji oraz dobrą komunikację w firmie. Dodatkowym pozytywnym aspektem jest oczywiście rejestracja firmy klienta na adres prowadzonego biura. Dzięki temu, nawet nie przebywając w dużym mieście, możesz pochwalić się adresem w prestiżowej lokalizacji.
Komentarze