Co zrobić by nie popaść w zakupowe tarapaty radzi mec. Piotr Dąbrowski
Tym razem Gościem portalu StaloweMiasto.pl jest mecenas Piotr Dąbrowski, od miesiąca pełniący funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów w stalowowolskim starostwie.
Przez długi czas w starostwie nikt nie pełnił oficjalnie takiej funkcji, a konsumenckich porad udzielał nieformalnie właśnie mec. Dąbrowski. Ale kiedy powołano go już oficjalnie na tą funkcję, w Internecie od razu pojawiły się komentarze „po co to stanowisko?”. Pytamy więc o to wprost samego rzecznika.
Jeszcze kilkanaście lat temu rzecznik konsumentów zajmował się głównie sprawami dotyczącymi nieuznanych reklamacji obuwia. A jak w dobie powszechnych zakupów przez Internet jest teraz?
Z mecenasem Dąbrowskim rozmawiamy także o tym, co zrobić aby ustrzec się przed nieodpowiedzialnymi zakupami, jak dokonać zwrotów towaru czy wreszcie jak walczyć z nieuczciwym sprzedawcą. Jak się okazuje rada jest jedna i prosta. Jaka? O tym w naszej rozmowie.
A co z tymi, którzy mają konsumenckie kłopoty? Powiatowy Rzecznik Konsumentów odpowiada jak zgłosić do niego sprawę i kiedy to zrobić. Czy taka porada, sporządzenie dokumentów i pism kosztuje?
Ile trwa załatwianie reklamacji u rzecznika oraz jak wygląda skuteczność rzecznika konsumenckich praw? Czy sprzedawcy drżą przed taką instytucją, czy nadal lekceważą sprawę?
Zapraszamy do obejrzenia naszego wywiadu.
Komentarze
Sprawa dla rzecznika konsumenta oszustwo przy sprzedaży węgla sorry nadużycie. Kupiłem węgiel w prywatnej firmie w Stalowej woli nie podaję jej nazwy ,żeby nie było ,że ją reklamuję. 1.5 tony z czego odpadu miałowego było ok 2 kg.Poleciłem tę firmę koledze odpad podobny. Pomogłem cioci i innej znajomej wrzucić po 1.5 tony wëgla zamówionego z programu rządowego rozwożonego że składu w Nisku. Niestety węgiel nie dość że mokry to od groma miału. Kolejny wał na nieświadomym kliencie.
Taki darmowy rzecznik konsumentów powinna być w każdym urzędzie powiatowym lub miasta . Są różne sytuacje , a oszustów jest coraz więcej .