Obwodnica Stalowej Woli i Niska

Image

Będzie kosztować około 200 milionów złotych. Nowa droga ma liczyć 15,2 km i ułatwi komunikację w tym regionie wyprowadzając ruch z miast.

Wykonawcą inwestycji w systemie „Projektuj i buduj” jest konsorcjum firm: Mostostal Warszawa i Acciona Construcción S.A. Etap pierwszy jest już zrealizowany, a składały się na niego między innymi: opracowanie projektów, opracowanie raportów i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wszczęcie stosownego postępowania, podpisanie umowy z wykonawcą. 31.08.2018 roku złożono wniosek o wydanie Decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej.

Trasa obwodnicy poprowadzona zostanie po północno – wschodniej stronie Stalowej Woli i Niska. Przebiegnie w kierunku północ – południowy wschód. Początek projektowanej obwodnicy Stalowej Woli i Niska zlokalizowany zostanie na odcinku istniejącej trasy Podskarpowej, w rejonie skrzyżowania z ulicą Chopina (w ciągu DK-77). W projekcie przewidziano budowę ronda, stanowiącego połączenie obwodnicy z ulicami Chopina i Podskarpową oraz drogą gminną. Na dalszym odcinku obwodnica przecina tereny ogródków działkowych i dalej kieruje się na południowy wschód, przekraczając tereny Elektrociepłowni Stalowa Wola. Później przekracza rzekę Barcówkę, linię kolejową Nr 66 Zwierzyniec Towarowy – Stalowa Wola Południe oraz krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19. Koniec trasy obwodnicy i jej połączenie z istniejącą DK-77 zaplanowano na rondzie wchodzącym w skład węzła „Rudnik”, który powstanie w ramach budowanej równolegle drogi ekspresowej S-19. Inwestycja obejmuje również budowę wylotu z ronda odcinkiem łącznika w kierunku istniejącej DK-77 (ulicy Energetyków).

Materiał video

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~stefek

Do manekin , hejterze kup sobie dzisiejsze NOWINY albo ECHO DNIA a poczytasz ile kilometrow autostrad i drog szybkiego ruchu PIS zbudowal w ciagu 3 lat. To normalnie cie zatka bo wedlug ciebie ani jednego kilometra a prawda jest taka ze ponad 700 kilometrow.

~Szakal

manekin. s74 powstanie za 20 lat lub nie. Robienie tam mostu i czekanie na cud powstania drogi był mocno nierealny. Obwodnica nawet w tym miejscu i w takiej formie to niepodważalny plus dla miasta. Nawet te "pare" ciężarówek mniej w miescie to, mniej syfu, huku i wiecej bezpieczeństwa. Nie sraj w swoje gniazdo człowieku.

manukun

@margines
A teraz czym się władza zajmuje, zamiast rozwiązać problem ujowego przebiegu obwodnicy? Nadbereżny zrezygnował ze 150 mln zł dotacji z funduszy województwa na budowę mostu na Sanie w ciągu nowego fragmentu drogi wojewódzkiej z brandwicy do vivo, więc pomysł wykorzystania S74 w roli obwodnicy upadł. To jeszcze za Szlęzaka i Cholewińskiego. Jak tylko do władzy doszedł Nadbereżny i Ortyl, dofinansowania zostało anulowane. Dlaczego?

Wybór obwodnicy nie będzie oczywisty. Większość ruchu drogowego w mieście to ruch lokalny, który z drogi przez Błonia korzystał nie będzie w takim stopniu jak ruch tranzytowy. Tranzytu w mieście jest raptem 3-4 tysięcy pojazdów na dobę. Nawet wszystkich ciężarówek nie będzie można całkiem wyrzucić z centum, bo nie będzie połączenia z DW871.

manukun

@polak
Z jakiego tytułu Stalowa Wola zapłaci mniej? Przecież cena energii elektrycznej zależy od umowy. A ta zawarta jest do końca 2019. Co potem? Podwyżka

manukun

@edziu
A ile teraz ciężarówek przejeżdża ul
Poniatowskiego?

2+4 to ile w sumie?

~MARGINES

Manekin logicznie. Ludzie wybieraja poniatowskiego bo na alejach są światła i pstrykacze. Wybiorą bieda-obwodnice niż poniatowskiego bo nie będzie progów itd. Tu nie o chwalenie władzy chodzi tylko o wybór oczywisty. A obwodnica to nie wymysł obecnej władzy. A że jest w obecnym wydaniu to tylko i wylacznie żale do poprzedników. Jak można było robic pasmowke to sie zajmowano stadionami i bibliotekami i ławedczkami z betonu.

~edziu

Do manekin juz cie do reszty poj..balo od kiedy to na ulicy PONIATOWSKIEGO jest pasow jezdnych cz na ulicy J.P.2. Z tego co ja jezdze to na ulicy P. jest 2 pasy a na ulicy J.P.2. sa 4 pasy. Ale moze to jest prawda ze ty nie mieszkasz w STALOWEJ.

~Polak

Manekin z opłat za prąd my płacimy po normalnej cenie gdy inni mają więcej płacić poczytaj w Rzeczpospolitej artykuł o podwyżkach prądu tam pisze o naszym mieście

~edziu

Do manekin, o czym ty wypociles jak bedzie skonczona obwodnica to zaden samochod ciezarowy nie wjedzie na ulice PONIATOWSKIEGO , JANA PAWLA 2 tylko samochody osobowe beda mogly tymi ulicami jezdzic. Moze jeszcze MKS czy pojazdy sluzb miejskich jak nie masz pojecia o niczym to siedz bardzo cichutko.

manukun

@polak
Poczytaj uchwały budżetowe i wieloletnią prognozę finansową miasta. Tam wszystkie podwyżki są ładnie opisane. Tam też masz harmonogram spłaty zadłużenia - zaledwie do 2030.

Z jakich opłat jesteśmy zwolnieni?

~Polak

Tarnobrzeg my jesteśmy zwolnieni z opłat poczytaj w Rzeczypospolitej z racji że mamy prezydenta z PiS

~Tarnobrzeg33

Prezydent w Tarnobrzegu juz zapowiedzial zaciskanie pasa i oszczednosci, a u nas Lucek dalej chce załuzac miasto.Długi spowoduja zastój i nic sie nie bedzie działo,ale Lucek obszedł ten problem i wymyslił zeby płacic obligacjami.Ciekawe jak to bedzie na tym dnie jak skoncza sie te obligacje,co jeszcze ten spec od placów zabaw wymysli?Dobrze ze wyjechałem z tego miasta.

manukun

@ilia
Bo jestem niewygodny. Oni tak pieczołowicie chwalą władze, a ja tu obalam słodkie sny o potędze.

Przecież nie mieszkam w Stalowej, pracuję w Krakowie, Tarnobrzegu, Rzeszowie i Radomiu jednocześnie.

manukun

@margines
Tak, jasne. Wszyscy przerzucą się z obecnych 6 pasów (Aleje Jana Pawła II i ul. Poniatowskiego) na 2 pasy bieda-obwodnicy. Na pewno nie będzie wtedy ciasno i nie okaże się, że szybciej jedzie się przez centrum miasta.

~ilia

manekun w tym temacie całkiem z sensem pisze, nie wiem czemu tak po nim jeździcie.

~Margines

manekun jak bys nie byl takim ignorantem i zadufanym w swoich fantazjach bajerantem portalowym to byś wiedział że ruch lokalny to pare % całego ruchu, a ludzie jada ul. Poniatowskiego żeby ominąć światła i aparaty na "rondzie". Sporo też aut ktorym kończy się obwodnica na wysokości vivo poprostu "omija" miasto jadąc dalej. Ale co ty tam wiesz .. przecież mieszkasz przy Poniatowskiego i wszystko obserwujesz.

~Polak

Moim zdaniem ruch spadnie o co najmniej połowę na ulicy Poniatowskiego. Zobaczymy kto miał racjeumiech

e2rds

Aga, obwodnica nic nie przynosi mieszkańcom Poniatowskiego poza hałasem, obwodnica jest dla mieszkańców Szopena, Al.J.P, Staszica, Energetyków i dalej, aż do Niska.

manukun

@aga
A w czym pomoże obwodnica dla mieszkańców ul. Poniatowskiego? Przecież ruch lokalny stamtąd nie zniknie.

manukun

@aga
A w czym pomoże obwodnica dla mieszkańców ul. Poniatowskiego? Przecież ruch lokalny stamtąd nie zniknie.

manukun

@aga
A w czym pomoże obwodnica dla mieszkańców ul. Poniatowskiego? Przecież ruch lokalny stamtąd nie zniknie.

~tezkierowca

Do kierowca, to zadaj sobie pytanie dlaczego POTOLOIA OBYWATELSKA zbudowala tylko 2 pasy autostrady A 2 miedzy WARSZAWA a LODZIA skoro polowa mieszkancow LODZI pracuje w WARSZAWIE i w godzinach szczyu na tym odcinku dzieja sie dajtenskie ceny. Dopiero rzad PIS juz na wiosna bedzie na tym odcinku autostrady budowal dodatkowy 3 pas dla dobra mieszkancow LODZI i WARSZAWY. Co do naszej obwodnicy to mimo ze bedzie miec jeden pas w kazda strone to bedzie miec tez rezerwowy pas gdyby za kilkadziesiat lat byla ta obwodnica z ciasna, tak sie tera buduje obwodnice.

cdn

manekin czy jak mu tam to troll z Tarnobrzega ,admin tarnobrzeg.info

~edziu

Do kierowca, widze ze nie czytasz komentarzy ''edzia'' bo ja juz ten temat walkowalem wielokrotnie. To ze ta obwodnica ma taki przebieg to walczyl o to burmistrz NISKA pan OZIMEK a dlaczego on wlczyl bo w NISKU obecnie najwiecej firm dziala kolo NIMETU wiec nie beda musialy tiry wyjezdzac na ulice SANDOMIERSKA. Wlasnie dlatego ta ulica bez przerwy sie zapada bo wjezdzaja na nia tiry 40 tonowe i ciagle wladza NISKA musi ta ulice remontowac. A przyszla obwodnia NISKA bedzie przebiegac za NIMETEM i cala ta strefa przemyslowa bedzie skomunikowana z nowa obwodnica. Ja wiem ze dla naszego mista byl by lepszy przebieg za dawnym MOSTOSTALEM i dalej z strefa ekonomiczna w strone NISKA ale problemem bylo to co komentowalem na poczatku.

~kierowca

Dlaczego uparli się aby obwodnica przebiegała od strony Sanu, skoro cała infrastruktura przemysłowa jest po prawej stronie miasta.Dlaczego myśli się tak płytko i ma w zamiarze budowę tylko jednego pasa skoro za lat kilka okaże się ,że to za mało i będzie ciasno.

~eduardo

Jaka władza taka obwodnica!!!!!!!!

~olo

Do dzidek, lemingu jak nie masz zielonego pojecia o budowie obwodnic to siedz bardzo cichutko bo sie osmieszasz.

~Aga

Oj ludzie obludnicy, zamieszkajcie przy ul. Poniatowskiego to zobaczycie jak nie da się żyć, obwodnica jest konieczna i już powinna być, koniec waszych głupich niejednokrotnie....wypocin

~skarpa

Stop budowie pseudoobwodnicy bez ekranów akustycznych, Pół miasta w nocy nie zaśnie.To jest skandal. Ludzie przecież tam jest niecka będą drgania immisje będzie hałas niesamowity. .... Niech tylko spróbują wybudować pseudoobwodnicę bez ekranów akustycznych...... Skoro decydenci mieszkający na Pysznicy wystarali się dla siebie o łącznik to teraz brać się za robotę i załatwiać ekrany akustyczne albo przeprojektować pseudodrogę niech sobie biegnie przez Pierdziszewo....

~Bodek

Dzidek. A co ma dług miasta do kosztu budowy obwodnicy?