NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Motoryzacja »
Nowy Temat Odpowiedz
Pytanie do mechanika , ładowanie w aucie
Posty: 86
Dołączył: 6 Wrz 2016r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2017r. 20:39  
Cytuj
czy moje ładowanie jest w porządku? a więc tak bez obciążenie jest 14.2 a na obciążeniu to światła mijania + drogowe + ogrzewanie szyby +nadmuch na 2stopien to 13,6v jest ok pytam dlatego bo niektórzy mówią ze nawet na obciążeniu powinno być 14,4

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2017r. 20:39  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 490
Dołączył: 25 Lut 2016r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 1 Lis 2017r. 20:55  
Cytuj
CYTAT
Prawidłowe napięcie ładowania nie może być wyższe od 14,4v i nie niższe niż 13,7-13,8. Gdy jest za wysokie, paruje za szybko elektrolit, gdy za niskie akumulator zasiarcza się jest ciągle niedoładowany i skraca sią jego żywotność . 13,3V to jest za mało. Aby się przekonać czy alternator dobrze ładuje należy zmierzyć gęstość elektrolitu po zrobieniu długiej trasy min500-600km gdy, gęstość będzie w okolicach 1.28 jest ok, gdy spadnie do 1,25 ładowanie jast niewystarczające.Aby pozbyć się wszystkich wątpliwości w taką trasę najlepiej wyruszyć z w pełni naładowanym akumulatorem. U mnie problemen nie jest obciążenie, pod wpływem maksymalnego obciążenia elektrycznego napięcie spada tylko o (0,2-0,3)V w stosunku do pracy bez obiążenia. U mnie problemem jest zmniana napięcia ładowania po nagrzaniu silnika.
Silnik zimny: bez obiążenia 14,25V z pełnym obciążeniem 13,95V
Silnik gorący:bez obiążenia 13,30V z pełnym obciążeniem 13,00V
A może w tych silnikach pod wpływem temperatury następuje jakieś przebicie np: w układzie zapłonowym i alternator nie wyrabia. Rozmawiełem na ten temat z ludźmi, którzy naprawiają tylko alternatory, mieli takie przypadki w innych samochodach, wymiana regulatora i mostka nie pomogła, ktoś kupił całkowicie nowy alternator i do piero wtedy pomogło. Może po pewnym przebiegu te alternatory bosha zmieniają swoje własności w wyższej temperaturze.

Tu konkretnie przykład z omegi
Według mnie jest za małe.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 86
Dołączył: 6 Wrz 2016r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2017r. 21:10  
Cytuj
ja mierzyłem na zimnym czyli ciut za małe ale możne być ?dodam ze jest to 1,9 tdi 90km

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 86
Dołączył: 6 Wrz 2016r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lis 2017r. 14:01  
Cytuj
odnośnie pytania auto to seat 1.9tdi czy wymiana regulatora ze szczotkami rozwiąże problem pytam dlatego bo to można zrobić bez wyciągania alternatora i nie wielki koszt bo około 50zł i można samemu

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1598
Dołączył: 14 Marz 2016r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lis 2017r. 15:59  
Cytuj
A co ci się dzieje, masz niedoładowany akumulator ?
Czy tak sobie szukasz zajęcia umiech

Wszystko, co słyszymy, jest opinią, nie faktem. Wszystko, co dostrzegamy, jest punktem widzenia, nie prawdą. http://www.komentujnieobrazaj.pl
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 41
Dołączył: 18 Gru 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lis 2017r. 19:30  
Cytuj
Jak mierzy na zimnym to prąd pobierają ci świece dodatkowo i stąd pokazuje ciut za mało. Jeśli kupisz regulator za 50 zł to będziesz miał dopiero wtedy jaja. Jeśli masz 14V na włączonych światłach czyli tak jak normalnie się jeździ to wystarczy w zupełności. Jako ciekawostkę o której możesz niewiedziec to ładowanie zależy od temp zewnętrznej. W TdI w lecie jest poniżej 14V

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Motoryzacja »