|
Posty: 690
Dołączył: 9 Paź 2014r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
|
Ukraina pod okupacja USA,ukraincy budza sie.Dwóch ukraińskich żołnierzy zostało rannych po strzelaninie w centrum rekrutacyjnym w Krzemieńczuku. Niespodziewanie ogień otworzył doprowadzony na miejsce poborowy.Poborowy nie chcial wojowac i dal po kulce zolnierzom co go doprowadzili.
|
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
|
|
Posty: 269
Dołączył: 19 Paź 2024r. Skąd: Jarosław Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
@ maszynista Dla wspierających mnie: 52 9096 0004 3001 0078 3945 0002 Bank Spółdzielczy w Jarosławiu |
|
|
Posty: 269
Dołączył: 19 Paź 2024r. Skąd: Jarosław Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
Dzień Dobry. Dla wspierających mnie: 52 9096 0004 3001 0078 3945 0002 Bank Spółdzielczy w Jarosławiu |
|
|
Posty: 133
Dołączył: 17 Maja 2025r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
Izraelskie wojsko wyrzuca chińskie samochody
Izrael wyrzuca chińskie pojazdy, które kupił dla swoich wyższych oficerów i ich rodzin, co jest korzyścią dla utrzymania kariery w służbie wojskowej. Do 700 pojazdów, większość z nich wyprodukowana przez chińską firmę Chery Automobile Co. Ltd., zostanie zastąpiona na początku 2026 roku. Samochody Chery z Chin są postrzegane jako poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Próby izraelskich ekspertów ds. cybernetycznych, aby złagodzić luki w zabezpieczeniach pojazdu, zakończyły się niepowodzeniem. Decyzja Izraela nie przyszła znikąd. Złomowanie 700 nowoczesnych samochodów kosztem około 17 milionów dolarów nie jest czymś, co robisz bez powodu. Jest prawdopodobne, że Izrael stwierdził, że niektóre ze swoich miejsc obrony są zagrożone i zebrał wystarczającą ilość informacji wywiadowczych, aby zrzucić winę na samochody Chery. Nowoczesne pojazdy mogą być śledzone i stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa poprzez kilka mechanizmów, w tym globalne systemy pozycjonowania i telematykę. Większość nowoczesnych samochodów i ciężarówek ma wbudowane odbiorniki GPS i systemy łączności pojazdów, telematyczne jednostki sterujące, które przekazują dane dotyczące lokalizacji, zachowania podczas jazdy i stanu pojazdu. Pojazdy, które łączą się z aplikacjami mobilnymi lub usługami w chmurze, opierają się na interfejsach programowania aplikacji, takich jak Chery, dodaj profil ryzyka. Stwierdzono, że wady w tych interfejsach API, które często są zarządzane przez osoby trzecie, umożliwiają nieautoryzowany dostęp do danych osobowych właścicieli oraz danych dotyczących lokalizacji w czasie rzeczywistym i historycznych. Możliwość śledzenia ruchu zarejestrowanych pojazdów starszych oficerów wojskowych może dostarczyć informacji w czasie rzeczywistym serwerom zlokalizowanym w Chinach i gdzie indziej. Oznacza to, że chiński wywiad może potencjalnie śledzić mobilizacje i operacje armii oraz uzyskać wgląd w tajne lokalizacje i instalacje. Obecność kamer o wysokiej rozdzielczości 360 stopni w tych pojazdach może również ujawnić informacje o ćwiczeniach wojskowych, nowej broni i innych szczegółach (na przykład lokalizacji instalacji obrony przeciwrakietowej i centrów dowodzenia). Warto zauważyć, że ukraiński wywiad wojskowy wykorzystał śledzenie telefonów komórkowych do zlokalizowania wrogów na okupowanych terytoriach i w samej Rosji. Ta sama luka dotyczy pojazdów niebędących chińskimi, ponieważ praktycznie żaden z nich nie oferuje żadnych solidnych funkcji cyberbezpieczeństwa (takich jak szyfrowanie) w celu ochrony przepływów danych. Jeśli GM lub Stellantis lub Hyundai lub Toyota (na przykład) wysyłają ciągłe przepływy danych do serwerów swojej firmy, każdy lub wszystkie z nich mogą zostać zhakowane zarówno przez przyjazne, jak i wrogie służby wywiadowcze. Można dodać, że obecność smartfonów w pojazdach zapewnia osobną ścieżkę dla hakerów, którzy mogą śledzić lokalizacje, udostępniać obrazy (w tym "selfie") oraz informacje o rodzinach i powiązaniach biznesowych oraz ich lokalizacjach w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Sugeruje to, że zakaz chińskich pojazdów usuwa możliwość łatwego dostępu dla wrogiej służby wywiadowczej, ale nie wyklucza innych możliwości hakowania. Obecnie jedynym sposobem ochrony przed nieautoryzowanym ryzykiem związanym z danymi jest zagłuszanie GPS, WIFI i innych usług. Używanie zagłuszaczy może być praktyczne w niektórych instalacjach wojskowych, ale zagłuszacze ryzykują wyłączenie wszystkiego. Wojsko, podobnie jak operacje cywilne, coraz częściej polega na sieciach publicznych (takich jak dostawcy telefonii komórkowej), a obecni zagłuszacze zamykaliby "przyjazne" usługi z potencjalnymi urządzeniami ryzyka bezpieczeństwa. W dzisiejszych operacjach wojskowych sieci komercyjne są coraz częściej wykorzystywane do przesyłania danych i niesklasyfikowanej komunikacji, a wiele systemów dronów zależy od lokalnych usług komórkowych w swoich działaniach. To, czego dziś brakuje, to zabezpieczenia dla pojazdów i komunikacji komórkowej. Zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego jest jasne i przekonujące, a samo czyszczenie chińskich samochodów nie wystarczy. Były zastępca podsekretarza obrony USA Stephen Bryen |
|
|
Posty: 269
Dołączył: 19 Paź 2024r. Skąd: Jarosław Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
Dobry Wieczór. Dla wspierających mnie: 52 9096 0004 3001 0078 3945 0002 Bank Spółdzielczy w Jarosławiu |
|
|
Posty: 13023
Dołączył: 1 Lut 2011r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Wyobraźcie sobie, że budzicie się rano i macie tylko to, za co podziękowaliście Bogu w modlitwie wieczorem.... |
|
|
Posty: 269
Dołączył: 19 Paź 2024r. Skąd: Jarosław Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
Dzień Dobry. Dla wspierających mnie: 52 9096 0004 3001 0078 3945 0002 Bank Spółdzielczy w Jarosławiu |
|
|
Posty: 13023
Dołączył: 1 Lut 2011r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Wyobraźcie sobie, że budzicie się rano i macie tylko to, za co podziękowaliście Bogu w modlitwie wieczorem.... |
|