NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »
Nowy Temat Odpowiedz
Bravo 1.4 90 KM czy 1.4 tjet 120 km?,
Posty: 9
Dołączył: 13 Lut 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 17:49  
Cytuj
Witam, noszę się z zamiarem kupienia Fiata Bravo z silnikiem benzynowym 1.4 - wolnossący 90 PS lub tjet 120 PS. Proszę o opinie użytkowników i czy mocniejszy silnik wart jest dopłaty 5 tys, jak trwałość turbodoładowanej benzyny itp...

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 17:49  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5007
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 18:22  
Cytuj
Obydwa silniki są warte polecenia. Turbodoładowany pali niedużo więcej. Wolnossący to rozszerzenie silnika który pamięta lata 70te. Koledzy modyfikują obydwa silniki i obydwa silniki są chwalone za pancerność. Zaleta t-jeta jest taka że jak zajdzie potrzeba 200 koni to nie problem

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 132
Dołączył: 14 Paź 2009r.
Skąd: STW
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 18:26  
Cytuj
Czy wart jest dopłaty 5 tysięcy? Jeśli stać Cie na to żeby dopłacić to na pewno warto, choćby ze względu na elastyczność. Większa moc też będzie na pewno wyraźnie odczuwalna. 90KM to jednak troszkę mało jak na takie autko. Nie wiem czym jeździłeś wcześniej, być może słabsza wersja Cię zadowoli. Najlepiej skorzystać z jazdy próbnej obydwoma wersjami,i wtedy dokonać wyboru.Jeśli zależy Ci na komforcie to nie polecam porywać się na felgi większe niż 16".

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1863
Dołączył: 9 Sty 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 18:27  
Cytuj
Tak jak kolega Jacek powyżej, oba silniki dobre. Uturbiona wersja bez problemu w MiTo czy Punto Abarth wyciągała prawie 180km, więc możliwości silnika są naprawdę potężne...

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 9
Dołączył: 13 Lut 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 18:34  
Cytuj
Odbyłem już jazdy próbne obiema wersjami. Dynamika silnika wolnossącego jest mocno przeciętna, ale zależy mi przede wszystkim na bezawaryjności. Tjet to inna bajka, ale po fatalnych doświadczeniach znajomych z silnikami tsi mam lekkie obawy co do downsizingu. O ile PS można podnieść moc silnika 90 km?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1863
Dołączył: 9 Sty 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 18:48  
Cytuj
Wersję bez turbo przy grzebaniu przy chipie to groszowe zyski, parę koni na krzyż. Nie ma sensu wydawać nawet złotówki na ten zabieg. Uturbione wersje to inna bajka już... ale trzeba znać umiar bo możliwości są ogromne.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5007
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 19:32  
Cytuj
Do 90 ki zakłądasz wydech supersprinta dedykowany za 25000, dolot, wydech, wałki, strojenie i wyciągają po 130 koni ale 6-7 tysięcy w plecy. Za te 6-7 tysięcy masz z t-jeta 200+, kolega ma w seju prawie 300 konnego t-jeta i jeździ i nic

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 132
Dołączył: 14 Paź 2009r.
Skąd: STW
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 20:00  
Cytuj
Co do downsizingu w wydaniu TSI to faktycznie volkswagenowi ta jednostka po prostu nie wyszła, ale tam problem polegał głównie na łańcuchach rozrządu.Byc może sa jakies inne wady ale mysle,że nie mozna od razu skreslać wszystkich tego typu silników.Zwłaszcza,że 120 koni z poj. 1.4 z turbo to żaden kosmos. Powiedz kolego jeszcze ile przejezdzasz rocznie i jak długo planujesz go użytkować??

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1863
Dołączył: 9 Sty 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 20:06  
Cytuj
CYTAT
kolega ma w seju prawie 300 konnego t-jeta i jeździ i nic


Podaj jakieś parametry,
300km przy tej masie i wielkości auta... masakra. :szok:

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 9
Dołączył: 13 Lut 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 20:12  
Cytuj
rocznie przejeżdżam ok 15 tys km. Chcę kupić fabrycznie nowe auto na wyprzedaży rocznika i użytkować je 8 - 10 lat

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5007
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 20 Gru 2013r. 20:48  
Cytuj
Jeżeli tak to zapomnij o t-jecie i bierz 1.4 16v.
Irkuck sej ahiego.

http://www.youtu(...)amay1985

Sporo znajomych wkłada ten silnik do fiatów cc i sc ze względu na podatnośc na tuning. Ale na okres 8-10 lat tylko wolnossący.

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 9
Dołączył: 13 Lut 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 21 Gru 2013r. 19:42  
Cytuj
Sądzicie, że turbo nie wytrzyma 150 tys km przebiegu (maksymalnie)w ciągu 10 lat eksploatacji bez kosztownych napraw? 80% przebiegu robię po mieście. Raczej nie planuję podnoszenia mocy gdybym zdecydował się na wersję 120 PS

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 61
Dołączył: 30 Maja 2007r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 22 Gru 2013r. 09:26  
Cytuj
To jak 80% jezdzisz po miescie to po co Ci wiecej niz 90 KM ? Silnik wolnossacy bedezie dużo trwalszy !! Moc jest potrzebna na drodze i autostradzie!

www
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 929
Dołączył: 23 Maja 2010r.
Skąd:
Konto zawieszone
ff
Wysłany: 22 Gru 2013r. 10:33  
Cytuj
pomijajac sc ktore ma 300 km i jezdzi - (pewnie 3 cwiartki w roku i "jezdzi" ..) - jesli chcesz uzywac auta na codzien i faktycznie normalnie jezdzic a myslisz nawet zeby auto uzytkowac przez pare dobrych lat to kupuj zwykly wolnossacy.

Jak juz sam napisales to ci potwierdze - wynalazki typu tsi, i inne uturbione mikro-odkurzaczowe silniki o mocach po 150KM to fajne auta na 3 lata i do czasu gwarancji, pozniej nadaja sie tylko na złom, bo sypie sie wszystko a naprawy szybko zaczna doganiac aktualna wartosc auta. Oczywiscie zalezy tez ile jezdzisz, ale ja takie auto przy normalnej drogowej jezdzie doprowadzilem do smierci po 4 latach jazdy (a ono kosztami - prawie - mnie)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 9
Dołączył: 13 Lut 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 22 Gru 2013r. 15:11  
Cytuj
do feltd - może powiedzieć jakie auto zajechałeś w 4 lata?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 929
Dołączył: 23 Maja 2010r.
Skąd:
Konto zawieszone
ff
Wysłany: 23 Gru 2013r. 16:04  
Cytuj
wieśwagen golf w sławym tdi, przebieg 200 tys z małym haczykiem

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 132
Dołączył: 14 Paź 2009r.
Skąd: STW
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 23 Gru 2013r. 22:52  
Cytuj
A ten Golf to 1.6 czy 2.0 TDI ??

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »