NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »
Nowy Temat Odpowiedz
« 1 2 3 »
Gdzie na wymiane opon na zimowe?, czyli gdzie nie ma kolejek?
Posty: 315
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 09:05  
Cytuj
RNI-JEZOWEtak ja napisał najtaniej i najszybciej jak się posiada drugi komplet felg z oponami.
Wczoraj autocraft po 19.00 nie było kolejki więc odrazu wjechałem na wymiane opon nawet sprawnie im poszło.
Koszt takiej usługi 60 dyszek za zdjęcie letnich i założenie zimowych opon wraz z wyważeniem.
Więc trzeba się wyposażyć w felgi stalowe na zimówki zwrócą się szybkopotluczony

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 09:05  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
kNm
kNm
Posty: 57
Dołączył: 24 Paź 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 09:28  
Cytuj
Felgi stalowe na zimę ? Chyba odwrotnie.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r.
Skąd: Nisko
Ostrzeżenia: 100%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 10:00  
Cytuj
Moderowano przez: panna_pina
To nie miejsce na prywatne oświadczenia dot. kolejek i czasu wymiany w swojej firmie.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 315
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 10:22  
Cytuj
kNm a to dlaczego?

W golfie miałem stalowe na zime i nic się niedziało.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1738
Dołączył: 26 Lip 2009r.
Skąd: RMI
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 10:52  
Cytuj
A bo to sól wyżera felgę stalowa,

Miałem w Passacie stalowe, mam teraz w volvo stalowe.

Najlepiej felgi i opony zimowe kupować w lipcu sierpniu. Za marne grosze można kupić.

Stecyk co ma wspólnego felga od volvo do autorudu bo za cholerę nie mogę tego obczaić.

Jedni pija bo musza, Ja pije bo lubie, chyba ze tez juz ku.... musze!!!!
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 866
Dołączył: 8 Maja 2011r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 11:16  
Cytuj

CYTAT

Stecyk co ma wspolnego felga od volvo do autorudu bo za cholere niemoge tego obczaic.

No to patrz
CYTAT
Najtaniej i najszybciej jest wymienic samemu, tylko trzeba zainwestowac w komplet kol zimowych.

Koszt takich kol 16tek to 4x70zl=240zl .

Mnie w szkole uczyli ze 4 x 70 = i moze cie to zaszokowac... 280
Zgadzam sie ze Stecykiem, nie dziwie sie, ze tak latwo cie wyrolowali w Autorudzie :]good


Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 11:53  
Cytuj
rni czytaj ze zrozumieniem umiechtommi Ci wyjaśnił. W zimę jeździłem i na aluskach i na stalowych felgach i powiem że żadnej różnicy nie czułem i tak samo nie widziałem jeżeli chodzi o zniszczenie felg.... jak dla mnie jakieś mity. Panie szanowny cor77 rozumiem, że może długo trwać wymiana opon ze względu na dużą ilość klientów w krótkim czasie, ale jak się dokręca koła to z głową i czuciem. Nie mówię już o jakiś kluczach z momentem ale koło trzeba dokręcić z czuciem a nie jak to mi u was jakiś młody pracownik najpierw dowalił pistoletem a potem kluczem tak że aż śruby strzelały..... po waszym dokręceniu chciałem zdemontować koło na podwórku i kluczem nie dałem rady, zresztą na innej wulkanizacji ledwo co odkręcili pistoletem, tak to się napewno nie dokręca. Co by było gdyby mi szpilki ukręciło??, albo w trasie bym chciał kapcia zmienić i nie dał bym rady odkręcić??

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
kNm
kNm
Posty: 57
Dołączył: 24 Paź 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 11:55  
Cytuj
CYTAT
kNm a to dlaczego?

W golfie miałem stalowe na zime i nic się niedziało.


A co się miało dziać. Jeśli odpowiednio zakręcone tak samo dobre jedne jak i drugie.
Gdy mamy dwa komplety felg (stalowe i ze stopów met. lekkich - zwanych popularnie aluminiowymi), to na zimę bardziej nadają się te drugie. Dlaczego ? Stal nie jest odporna na korozję, sól drogową tak jak metale lekkie.

CYTAT
Nie mówię już o jakiś kluczach z momentem

Dlaczego podstawowe narzędzie budzi taki lęk ? To nie jest jakiś klucz, kosztujący fortunę, którego obsługa wymaga rocznego szkolenia.
Klucz dynamometryczny to bardzo proste urządzenie, które kosztuje średnio kilkaset złotych (najtańsze do domowego użytku nawet kilkadziesiąt), obsługa ponad standardową obsługę klucza - ogranicza się w zasadzie do umiejętności czytania.

Najważniejsze jest: ROZUMIENIE WYKONYWANYCH CZYNNOŚCI.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1
Dołączył: 26 Lis 2007r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 12:17  
Cytuj
Ja wczoraj bez kolejki wymienilem komplet opon w RiA Peugeot.
Gorąco polecam.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 315
Dołączył: 5 Paź 2010r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 13:18  
Cytuj
Wiem, że sól żle oddziałuje na stalowe felgi.
W golfie przez ponad 3 lata miałem felgi stalowe były użytkowane w zimie oraz w lecie.
Zaraz po kupnie tych felg oddałem je znajomemu, który pracuje na zakładach w Nowej Dębie i mi je odnowił(piaskowanie i malowanie).I przez okres mojego użytkowania nie zauważyłem żadnej rdzyok
A jak ktos kupi jakieś już pordzewiałe i nie odnowi ich tylko jeżdzi to wiadomo, że bardziej pordzewieją.

Pozdrawiampotluczony

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 38
Dołączył: 22 Lut 2009r.
Skąd: Nisko
Ostrzeżenia: 100%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 13:25  
Cytuj
Moderowano przez: stalowem
Publikowanie wpisów mogących wyrządzić szkodę jest zabronione. Kolejne nagrodzę ostrzeżeniem.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
kNm
kNm
Posty: 57
Dołączył: 24 Paź 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 14:25  
Cytuj
CYTAT
Klucz ustawiony jest na 210, recznie pracownik sprawdził czy jest prawidłowo dokrecone poniewaz moment ustawiony jest na tyle nisko aby nic nie stało się z śrubą.

Rozumiem, że mowa o Nm ?
Noo nizutko potluczony
Średnio dla samochodów osobowych moment dokręcania śrub kół wynosi 100 Nm (a nawet 70-80 Nm), ale co tam. Wy ładujecie 210 Nm potluczony

CYTAT
Nie wiem iloletni masz samochód i w jakim stanie były twoje śruby, zapewne to że nie zdecydowaliśmy się na nie dokręcanie kluczem dyn. był ich wiek. Śruby bardzo często skrzypia z różnych powodów.

Nie decyduj o czymś o czym nie powinieneś ! Twoim zasranym obowiązkiem jest dokręcić ZALECANYM przez producenta momentem.
Nie jesteś konstruktorem.

CYTAT
Od kilku lat nie ukręciliśmy nikomu śruby.

Brawo. Jest się czym chwalić. Prawdziwy sukces. Ładować 210 Nm i nie ukręcić śruby.

CYTAT
Śruby bardzo często skrzypia z różnych powodów

A najczęściej jak lądują po odkręceniu na brudnej podłodze i nie są smarowane.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 290
Dołączył: 31 Gru 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 14:31  
Cytuj
CYTAT
Stecyk,

Klucz ustawiony jest na 210, recznie pracownik sprawdził czy jest prawidłowo dokrecone poniewaz moment ustawiony jest na tyle nisko aby nic nie stało się z śrubą. Widocznie były jeszcze nie dokręcone i ręcznie musiał je podokręcać. Nie wiem iloletni masz samochód i w jakim stanie były twoje śruby, zapewne to że nie zdecydowaliśmy się na nie dokręcanie kluczem dyn. był ich wiek. Śruby bardzo często skrzypia z różnych powodów. Każdy klucz dynam. też szcela po porzekroczeniu \"momentu\" i to taż źle?

Najmłodszy pracownik ma staż nie mniejszy niż 5 lat. Pozostałych 6 nie krótszy niż 10, zapewniam, że wiedzą co robią. Od kilku lat nie ukręciliśmy nikomu śruby.

poz.


210...sciananie pisz już nic bo tylko szkodzisz swojej firmie

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
kNm
kNm
Posty: 57
Dołączył: 24 Paź 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 15:19  
Cytuj
Z czym Ty chcesz polemizować ? Że wiesz lepiej niż producent ? Nową wytrzymałość materiałów kreujesz ?

Pokazałeś wyżej swoją głupotę i ignorancję, brak szacunku do klientów. Poparłeś ją liczbami. Tobie już dziękujemy.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5007
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 15:20  
Cytuj
Kurcze a ja głupi ustawiam dynamometryk na 130... Wow niezła różnica.

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 15:26  
Cytuj
cor77 chyba wiem jaka jest różnica w sprawdzeniu kluczem(ręcznie) czy aby napewno są dokręcone a w siłowaniu się z kluczem i dowaleniu ich na hama.... tym bardziej że na innej wulkanizacji nie mogli odkręcić nawet tym pistoletem. Może po prostu trzeba bardziej sprawdzać pracowników czy aby na pewno dobrze wykonują robotęumiech Koleś jak ściągną koło to nie przeczyścił szpilki, nawet nie oglądną w jakim jest stanie, na szybko założył i dokręcił ile fabryka dała. A tak poza tym akurat w tym kole miałem wymienione szpilki, tak więc było widać że są noweumiech Trzeba zwracać uwagę na szczegóły a będzie dobrze.
pozdrawiam

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 866
Dołączył: 8 Maja 2011r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 15:28  
Cytuj

CYTAT
Klucz ustawiony jest na 210

Cor77 skoro jestes takim znawca to przejrzyj ta liste DOKRECANIE. Z tego co widze to najwieksza sila z jaka powinno sie dokrecac kolo to 180 NM.


Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 15:32  
Cytuj
z tej listy wynika,że u mnie max powinny być 117 a nie 210 czyli 2x za mocno plus jeszcze siła człowieka....

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 15:46  
Cytuj
No ale skoro piszesz że pistoletem się nie zakręca kół tylko dokręca a moment w nim jest ustawiony na 210 a u mnie powinny być max 117 no to już chyba dużo za dużo?? Trzeba wysłuchać też niezadowolonych klientów i wyciągać z tego wnioski bo i krytyka też jest ważna. Ja wiem że właściciel nie może stać przy każdym kole i pracowniku ale trzeba ich jednak lepiej sprawdzać czy aby na pewno należycie wykonują pracę.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 866
Dołączył: 8 Maja 2011r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 15:47  
Cytuj

CYTAT
Klucz ustawiony jest na 210, recznie pracownik sprawdził czy jest prawidłowo dokrecone poniewaz moment ustawiony jest na tyle nisko aby nic nie stało się z śrubą.

Ale sam przed chwila napisales, ze klucze pneumatyczne macie ustawione na 210. No wiec uzywacie ich czy nie? Bo pozniejszym postem zaprzeczasz to co pisales w poscie wczesniejszym.


Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 16:00  
Cytuj
swoją drogą jak już jesteśmy w temacie kół, śrub itd. gdzie w stw bądź okolicy kupię takie plastikowe zaślepki, nakładki na nakrętki do kół?? niestety u mnie szpilki wychodzą z piasty a nakrętki kół mam otwarte. Chodzi mi o coś takiego Obrazek pytałem w kilku sklepach w stw i niestety ich nie mają. Nie chciał bym żeby mi pordzewiało wszystko przez zimę.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
kNm
kNm
Posty: 57
Dołączył: 24 Paź 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 16:13  
Cytuj
CYTAT
Tak mam ustawiaony klucz na 210, ale nie dokręcam nim śrub tylko zakręcam.


Dobre. Naprawdę dobre. potluczony
Po takim zakręceniu śruba w kosz i nowa przed dokręceniem.

CYTAT
Wnioski wyciągnołem z polemiki z ubiegłego roku. Zakupiłem nowe klucze dyn., przeszkoliłem pracowników, powiesiłem tabele i wyciągam wnioski z każdej krytyki.

Wyciągnąłem, zakupiłem, przeszkoliłem, powiesiłem - tylko nadal zakręcam 210 Nm ... Czyli rok temu było całkowicie no-limit ?

CYTAT
Ostatnia fazę zakręzania do właściwych parametrów wykonujemy ręcznie.

Śruba została właśnie dowalona 210 Nm - o jakiej ostatniej fazie mowa ? Jeszcze pół obrotu w prawo ?

CYTAT
Po 22 latach człowiek czały czas sie uczy, dziękuję.

Smutne, że przez 22 lata kolega świadczy tak odpowiedzialne usługi i nie ma pojęcia co robi.

CYTAT
Od jutra przestawie klucz na mniejsze wartości.

Jak ma być naprawdę lepiej - ZEROWA WARTOŚĆ momentu dla dokręcania na kluczu pneumatycznym. Wtedy rzeczywiście można mówić o traktowaniu tegoż narzędzia do zakręcania.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 929
Dołączył: 23 Maja 2010r.
Skąd:
Konto zawieszone
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 21:35  
Cytuj
CYTAT
swoją drogą jak już jesteśmy w temacie kół, śrub itd. gdzie w stw bądź okolicy kupię takie plastikowe zaślepki, nakładki na nakrętki do kół?? niestety u mnie szpilki wychodzą z piasty a nakrętki kół mam otwarte. Chodzi mi o coś takiego Obrazek pytałem w kilku sklepach w stw i niestety ich nie mają. Nie chciał bym żeby mi pordzewiało wszystko przez zimę.


obawiam sie ze pod takim plastikowym czopkiem pordzewieja jeszcze gorzej bo to i tak nie jest szczelne wiec wilgoc latwo sie dostanie ale za to trudniej odparuje. Dlatego tez nie zaklada sie kolpakowa na felgi zimowe.

Co do "alusow" to przeciez sol tez negatywnie wplywa na alusy - to ze nie sa rude to nie znaczy ze sol wplywa na nie zbawiennie. Sol niszczy lakierowanie i material "lekkiej" felgi tak samo jak i stalowej. Tyle ze stalowa mozna taniej kupic czy za grosze odnowic co 2 sezon. Pan KN.. piszesz pierdoły a madrzysz się strasznie. Nie robmy filozofii z dokrecania kol, i nie pisz glupot ze warto jechac 100 km w jedna strone zeby sobie kola wymienic bo chyba ktos bylby chory na mozg zeby tak robic ... Zakup 2 kompletow felg szybko sie zwraca (1 sezon to prawie 100 zł za wymiane w warsztacie - wymiana z letnich na zime i odwrotnie), a komplet 16tek mozna kupic na 400 zł - to juz nowe. A z wymiana co nie jest zbytnia filozofia poradzi sobie kazdy chyba nawet niezbyt rozgarniety "mechanicznie" samiec - zajmuje to zawsze nie wiecej niz 20 minut, bez czekania i placenia, o dowolnej porze... Dlatego tez zawsze dziwie sie na te kolejki przy pierwszym sniegu ...

A tanio oponki kupuje sie zimowe w sierpniu, a letnie w ziemie (w szczegolnosci jak ktos szuka np na all jakies rozsadne uzywki.

Pozdrawiam

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
kNm
kNm
Posty: 57
Dołączył: 24 Paź 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 1 Lis 2012r. 22:11  
Cytuj
Koła należało by raz na pół roku wyważyć. To raz. Dwa. Nie chciał bym osobiście jeździć na felgach stalowych.
Ale oczywiście polecam samodzielną wymianę. Sam przez kilka lat, po wymianie w "zakładzie" - pod domem demontowałem koła i ponownie dokręcałem. Szukałem kilka lat kogoś kto potrafił by wymienić koła.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 787
Dołączył: 17 Sie 2010r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lis 2012r. 00:50  
Cytuj
CYTAT
Szukałem kilka lat kogoś kto potrafił by wymienić koła.

kNm, a jak uważasz, nowy samochód z salonu bardzo drogiej marki (bentley, rolls, aston...) ma prawidłowo dokręcone koła?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
« 1 2 3 »
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »