Posty: 245
Dołączył: 8 Cze 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Podaje sposób jak obniżyć, zgodnie z prawem rachunek za internet. Sposób działa głównie podpisując umowę z dużymi operatorami takimi jak UPC.
Po pierwsze należy widzieć, że zawierając umowę na odległość mamy 10 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyn. Należy pamiętać, że odstąpienie musi się odbyć pisemnie, najlepiej za pośrednictwem poczty polskiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. To zaczynamy. Dzwonimy na infolinię, kupujemy pakiet jaki nas interesuje, może być z telewizja+internet+telefon. Zawieramy umowę. po 5 dniach wysyłamy oświadczenie, że korzystając z możliwości odstąpienia od umowy bez negatywnych konsekwencji, bez podawania przyczyny odstępujemy od mowy. Tu podajemy podstawę prawną ( to chyba art. 17 Ustawy o ochronie konkurencji itd., nie chce mi się teraz sprawdzać). Należy pamiętać o podpisaniu oświadczenia!!. Za 3-4 dni dzwonimy do nich, pytamy czy doszło pismo i gdzie macie zwrócić sprzęt. Połączą was z działem rozwiązywania umów. Tam szanowna Pani bądź szanowny dżentelmen powie wam, że pismo doszło i poprosi, żebyście powiedzieli dlaczego odstępujecie od umowy, Wy grzecznie, że internet pomimo 2 interwencji techników nie działa właściwie, że działa z prędkością 1/10 która być powinna i że w związku z tym odstępujecie od umowy. Możecie być pewni, że Pani powie ( albo szanowny dżentelmen), wie Pan/Pani mamy taką specjalną ofertę dla niezadowolonych klientów jeżeli zgodzi się pani pozostać w naszej firmie, to zamiast 120 zł,zapłaci pani 80 zł miesięcznie (mój przypadek). Wy mówicie, że jak tak, to ok. Jeżeli za pierwszym razem wam nie zaproponują lepszej oferty, rozłączcie się i spróbujcie jeszcze raz. W dużej firmie nie ma połączenia między działem technicznym, a innymi działami, dlatego, że zazwyczaj techniczne sprawy robi inna zewnętrzna firma (outsorsing), a za każdym razem jak będziecie dzwonić rozmawiacie z inną osobą i któraś w końcu zaproponuje wam "ugodę". Ponadto, jeżeli podpiszecie nową umowę termin 10 dniowy leci na nowo, więc możecie jeszcze raz spróbować obniżyć cen ( tego już nie próbowałem). Sposób skuteczny tylko w relacji konsument - przedsiębiorca, nie przedsiębiorca - przedsiębiorca |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 689
Dołączył: 25 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jak dla mnie tak może zachować się jedynie oszust, krętacz czyli typowy Polak.
Jedź do Francji i weź ze sobą playstation , napisz do firmy , że pad ci sie zepsul. Dostaniesz 2 nowe i 5 gier za friko z przeprosinami od zespołu. Nieźli frajerzy z Francuzow co nie ? ;] |
|
Posty: 1554
Dołączył: 18 Sie 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
tak to mozesz szukac jelenia, jeszcze powiedz mi w jakiej firmie niby znalazles takiego jelona ? bo UPC nie ma w stw, po drugie taki operator nie moze obnizyc ci abonamentu o wiwecej niz 10% musialby polaczyc cie z seksja utrzymania klienta, a wtedy moga obnizyc ci o 15% a tobie obnizyli od reki o 25% myslisz ze az tak zalezy im na kliencie? mylisz sie ja robilem tak z t-mobile ale to dlatego ze mi na nich nie zalezalo bo neta zrywalo codziennie po 15-20 razy na minute czy dwie, wyslalem do nich przez 2 lata 67pism z reklamacja, technicy z tp przyjezdzali 48razy i dalej nic, wiec im powiedzialem ze albo zejda z abonamentu albo koniec umowy i maja miesiac zeby sie zastanowic i dalem wypowiedzenie, miesiac minal i jest spokoj;) konkurencja ma lepsze oferty, wiec nie kituj ze juz o tak ci obniza abonament no chyba ze zaraz podasz firme z internetem radiowym w ktorej pracujesz albo jestes wlascicielem i zrobisz sobie reklame
|
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
@janek23: Jak w tym kraju ma być dobrze jak każdy stara się oszukać każdego. To co proponujesz to zwykłe oszustwo i przez takich jak Ty przedsiębiorcy traktują klientów i kontrachentów jak nowych/obecnych/przyszłych/potencjalnych* oszustów/przestępców/wyłudzaczy/naciągaczy*.
@zubrstw: Podawanie tego typu progów procentowych i pisanie sugerujące, że piszesz o wszystkich "takich operatorach" jest z d.... Każda firma rządzi się swoją wewnętrzną polityką. * - niepotrzebne skreślić Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT ja robilem tak z t-mobile ale to dlatego ze mi na nich nie zalezalo bo neta zrywalo codziennie po 15-20 razy na minute czy dwie, wyslalem do nich przez 2 lata 67pism z reklamacja, technicy z tp przyjezdzali 48razy i dalej nic Do internetu z t-mobile przyjeżdżali do Ciebie technicy z TP? Już chyba bardziej skłonny jestem uwierzyć w historię janka niż Twoją. btw, dlaczego miałby, jak to ująłeś, "kitować"??? Inna sprawa, zarzucacie jankowi oszustwo, a on po prostu kombinuje jak zaoszczędzić. podobnie jak robi na pewno wspomniana UPC. okradanie UPC przez janka? cóż, jeżeli UPC jest w stanie bez szkody dla siebie ot tak obniżyć klientowi rachunek o 25% to znaczy, że cena bez promocji jest zawyżona, idąc za Waszym tokiem rozumowania, można by się pokusić i nazwać ich złodziejami. |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
To działa inaczej. Operator na polskie warunki konstruuje ofertę tak, by klienci pokryli straty generowane przez oszustów.
Oszczędnością byłoby wybranie tańszego operatora. To jest oszustwo. Nawet jest na to paragraf. Oczywiście czynność trudna do udowodnienia przez operatora, więc lepiej się nie szarpać i policzyć tak by się opłacało. "Art.286. §1.Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. §2.Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot bezprawnie zabranej rzeczy. §3.W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. §4.Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej, ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego. " Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT To działa inaczej. Operator na polskie warunki konstruuje ofertę tak, by klienci pokryli straty generowane przez oszustów. Przeczytaj raz jeszcze co napisałeś Czyli cenę wyznacza w Polsce nie jak na całym świecie popyt, konkurencyjność, koszty doprowadzenia i utrzymania usługi, tylko liczba oszustów dla danej usługi? Genialne. To w Play jest najmniej oszustów, bo mają najlepsze warunki, w T-Mobile zdecydowanie więcej oszustów jest. Człowieku... w opisanym przypadku operator świadomie, sam z siebie zaproponował obniżenie rachunku. Możesz zatem stwierdzić, że oferta cenowa przygotowywana jest tak, aby jedni klienci pokryli koszty promocji rozdawanych przez operatora dla innych klientów. I to ma sens. Gdzie ty widzisz te rzesze oszustów obciążających budżety Orange, UPC, Netii, Polsatu Cyfrowego itp. itd.? Narazie to oni wszyscy nas, klientów golą z kasy. Zdajesz sobie sprawy jakie oni mają obroty? Jakie dochody? Piszesz tak, jakby biedacy musieli kombinować żeby związać koniec z końcem, bo ich szary Kowalski na kasie robi CYTAT Oszczędnością byłoby wybranie tańszego operatora. To jest oszustwo. Nawet jest na to paragraf. To może i tak, wystarczyłoby jednak jako powód zerwania umowy podać (choć nie ma sięobowiązku nic podawać) niezadowolenie z usługi. I tyle. Wtedy nie mowy o żadnym oszustwie. Dodam jeszcez jedną ważną myślę rzecz. Dzwonisz do operatora i mówisz, że internet działa z 1/10 prędkości nominalnej. Co robi operator nieoszust w cywilizowanym kraju? Naprawia usterkę. Co zrobił dostawca w opisanym przypadku? Obniżył koszta. UPC nadal zarobi kasę na takim kliencie, klient zaś płaci za usługę, która nie spełnia warunków umowy. To jest tak, jakbym Ci wypożyczył samochód, tylko zepsuty, za to za pół ceny. Płaciłbyś mi zatem 50% za auto, które będzie stało na parkingu. Widzisz w tym sens? |
|
Posty: 501
Dołączył: 30 Wrz 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ale jak można i operator daje lepszą cenę to dlaczego to nazywacie złodziejstwem/oszustwem ?
A jak nazwać firmę która proponuje przedłużenie umowy z Tobą (ich stałym klientem) "i specjalnie dla Ciebie i tylko Ciebie" proponuje obniżkę abonamentu z 52 PLN do 46 PLN a aktualnie cena dla nowych abonentów za ten sam pakiet jest 39 PLN ? Ilu takich jeleni nabiorą ? Także jak można coś "wydębić" od tych firm to trzeba to robić |
|
Posty: 144
Dołączył: 23 Cze 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Oszczędnością byłoby wybranie tańszego operatora. To jest oszustwo. (...) Oczywiście czynność trudna do udowodnienia przez operatora, więc lepiej się nie szarpać i policzyć tak by się opłacało. Oczywiście, że oszustwo, a tego nie będę popierał samemu walcząc z oszustami i naciągaczami. CYTAT Podaje sposób jak obniżyć, zgodnie z prawem rachunek za internet Jak "zgodnie z prawem" mogłaby wyglądać taka rozmowa, popatrzmy: - Dzień dobry firma taka i taka się kłania! - Dzień dobry (przykładowy naciągacz dzwoni) Ja w sprawie internetu, nie działa mi poprawnie, prędkość zaniżona, zawiesza się co pół godziny. - Dobrze, prosze o dane i już wysyłamu do pana serwis, bo być może to wynika z jakiegoś błędnego ustawienia sieci itp. - Nie, nie trzeba, ja tylko chciałem wymusić obniżkę abonamentu. - Aha, no to trudno, do widzenia - do widzenia ! Faktycznie, "radosna" rzecz i wygląda to nawet na niezły żart dopóki ktoś się na nas nie zdenerwuje (to jest kapnie, że chcemy oszukać) i faktycznie będzie z tego więcej kłopotów niż korzyści. CYTAT A jak nazwać firmę która proponuje przedłużenie umowy z Tobą (ich stałym klientem) "i specjalnie dla Ciebie i tylko Ciebie" proponuje obniżkę abonamentu z 52 PLN do 46 PLN a aktualnie cena dla nowych abonentów za ten sam pakiet jest 39 PLN ? Ilu takich jeleni nabiorą ? Ludzie często w takim przypadku rozwiązują umowę i zawierają nową, korzystniejszą. Klient powinien nie dać się nabrać i samemu też nie oszukiwać. W razie gdy padnie ofiarą oszustwa, to sprawę się załatwia normalnymi metodami, są od tego odpowiednie instytucje. No i to zakrawa na absurd, aby jeszcze w niedorzecznym odstąpieniu od umowy z powodu wydumanego problemu w celu osiągnięca jakiejś tam drobnej korzyści podpierać się ustawami. Ja tego nie akceptuje. Nie przekonują mnie argumenty typu "oni oszukują, to i my musimy". Ja tak nigdy bym nie zrobił, ale to moje zdanie, każdy kieruje się swoimi zasadami. |
|
Posty: 501
Dołączył: 30 Wrz 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Ludzie często w takim przypadku rozwiązują umowę i zawierają nową, korzystniejszą. Klient powinien nie dać się nabrać i samemu też nie oszukiwać. W razie gdy padnie ofiarą oszustwa, to sprawę się załatwia normalnymi metodami, są od tego odpowiednie instytucje. Przez jakie instytucje ? Przykład: skoro zgodziłeś się na podpisanie umowy za 46 PLN i nie odwołasz tego w przeciągu 10 dni to do jakiej instytucji proponujesz pójść ? Jak się nie ma internetu/możliwości popytania to skąd ten biedny człowiek ma wiedzieć że można taniej ? Moja sprawa ostatecznie skończyła się na tym, że wyśmiałem panią co wypowiedziała ich nieśmiertelną fomułkę "przyzna pan/pani, iż jest to bardzo dobra oferta", wysłałem rozwiązanie umowy i ostatecznie podpisałem z nimi umowę przedłużającą za 36 PLN Jak widać robią sobie niezły zapas kwotowy, także negocjujmy ile się da. |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT CYTAT To działa inaczej. Operator na polskie warunki konstruuje ofertę tak, by klienci pokryli straty generowane przez oszustów. Przeczytaj raz jeszcze co napisałeś Czyli cenę wyznacza w Polsce nie jak na całym świecie popyt, konkurencyjność, koszty doprowadzenia i utrzymania usługi, tylko liczba oszustów dla danej usługi? Genialne. Trochę spłycasz problem. Oszuści są wszędzie i każdy operator się z nimi boryka. Każdy musi alokować pewną ilość środków na oszustwa. Gdyby nie musiał, to mógłby przeznaczyć te pieniądze na inny cel np. reklama/modernizacja sieci/podwyżki i/lub więcej pracowników/bardziej konkurencyjna oferta/cokolwiek innego. Przynajmniej część z tych rzeczy wpłynęłaby pozytywnie na konkurencyjność. Skutkiem ubocznym oszustw jest też to, że operatorzy starają się tracić jak najmniej na nich, dlatego tak ciężko przejść przez proces reklamacji, bo a nuż jesteś kolejnym naciągaczem. Idąc Twoim tokiem rozumowania wszyscy powinniśmy starać się naciągać wszystkich i nie ma w tym nic złego. Zastanów się jak by wyglądała oferta operatora w hipotetycznym kraju w którym 90% obywateli szuka oszczędności metodami podobnymi do tych zaprezentowanych w tym poście. Przypomina mi to "mit rozbitej szyby": http://furam(...)yby.html CYTAT w opisanym przypadku operator świadomie, sam z siebie zaproponował obniżenie rachunku. Możesz zatem stwierdzić, że oferta cenowa przygotowywana jest tak, aby jedni klienci pokryli koszty promocji rozdawanych przez operatora dla innych klientów. I to ma sens. Nie sam, w opisywanym przypadku wprowadzono pracownika operatora w błąd. Bo jak nazwać to: CYTAT (...)(operator) poprosi, żebyście powiedzieli dlaczego odstępujecie od umowy, Wy grzecznie, że internet pomimo 2 interwencji techników nie działa właściwie, że działa z prędkością 1/10 która być powinna i że w związku z tym odstępujecie od umowy. (...) Możecie być pewni, że Pani powie ( albo szanowny dżentelmen), wie Pan/Pani mamy taką specjalną ofertę dla niezadowolonych klientów jeżeli zgodzi się pani pozostać w naszej firmie, to zamiast (...) CYTAT Narazie to oni wszyscy (opratorzy) nas, klientów golą z kasy. Zdajesz sobie sprawy jakie oni mają obroty? Jakie dochody? Piszesz tak, jakby biedacy musieli kombinować żeby związać koniec z końcem, bo ich szary Kowalski na kasie robi Po pierwsze świadczenie usług telekomunikacyjnych nie dzieje się samo. Operator też ponosi koszta i to nie małe. Po drugie żadna firma nie działa charytatywnie. Nie podoba się jeden operator, zagłosuj nogami/portfelem i wybierz innego - to jest uczciwe postawienie sprawy. CYTAT Oszczędnością byłoby wybranie tańszego operatora. To jest oszustwo. Nawet jest na to paragraf. To może i tak, wystarczyłoby jednak jako powód zerwania umowy podać (choć nie ma sięobowiązku nic podawać) niezadowolenie z usługi. I tyle. Wtedy nie mowy o żadnym oszustwie. [/cytat] Jeżeli jesteś faktycznie niezadowolony z tego co kupiłeś to tak, jeżeli jednak kupujesz z myślą, że będziesz grał niezadowolonego, to nadal jest to oszustwo. Nie do udowodnienia (w przeciwieństwie do jego oryginalnej wersji), ale nadal jest to oszustwo. CYTAT Dodam jeszcez jedną ważną myślę rzecz. Dzwonisz do operatora i mówisz, że internet działa z 1/10 prędkości nominalnej. Co robi operator nieoszust w cywilizowanym kraju? Naprawia usterkę. Co zrobił dostawca w opisanym przypadku? Obniżył koszta. UPC nadal zarobi kasę na takim kliencie, klient zaś płaci za usługę, która nie spełnia warunków umowy. To jest tak, jakbym Ci wypożyczył samochód, tylko zepsuty, za to za pół ceny. Płaciłbyś mi zatem 50% za auto, które będzie stało na parkingu. Widzisz w tym sens? To, że podpisałeś umowę nie znaczy że nie możesz domagać się naprawy usterki - wręcz przeciwnie. Nigdzie też nie jest napisane, że technicy nie przyjdą sami i nie stwierdzą, że wszystko działa poprawnie. Chociaż u operatorów bardzo często okazuje się, że problem jest po stronie klienta. Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 144
Dołączył: 23 Cze 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Dodam jeszcez jedną ważną myślę rzecz. Dzwonisz do operatora i mówisz, że internet działa z 1/10 prędkości nominalnej. Co robi operator nieoszust w cywilizowanym kraju? Naprawia usterkę. Dlatego pisałem, że operator wyśle serwis, ale tutaj nie ma mowy o usterce tylko o wymyślaniu usterek w celu obniżki abonamentu. Więc dlatego to może się skończyć źle, głównie dla zgłaszającego fikcyjną usterkę. CYTAT Jak się nie ma internetu/możliwości popytania Nie przesadzajmy, możliwość zapytania chyba zawsze jakaś jest. Mamy też odpowiedzialność za swoje działania z której nikt nas nie zwolni i jeśli coś podpiszemy nie interesując się tym dalej to przykro mi ale stracimy na tym niestety. Dlatego powinniśmy się ostrzegać o oszustach, aby im uniemożliwić naciąganie kolejnych osób. Miałem właśnie na myśli oszustwa gdzie podstępem nas wkręcono w jakiś abonament. Ktoś nam mówi na przykład, że abonament się nie zmieni po dodaniu jakiejś tam usługi ale zataja inne koszty. Bo prawdą jest, że abonament się nie zmienia, ale rachunek w całości już tak - o czym nie jesteśmy informowani. Odwołać się można do urzędu ochrony konkurencji i konsumentów. W przypadku rażących oszustw (podrobiono nasz podpis na przykład) do organów ścigania. |
|
Posty: 5016
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Sposób działa nie tylko w przypadku oszustw. W ten sposób od 10 lat mam coral lepszy abonament w t-mobile, ostatnio chciałem zrezygnowac i babka na cyckach stanęła byleby tylko utrzymać klienta biznesowego 10+ czyli powyżej 10 lat.
Mama rezygnowała z Nki bo pakiet kiepski. Po 8 telefonach z Nki staneło na darmowym montażu, tym samym pakiecie za 60% ceny bazowej i coś tam gratis. "Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Ale jak można i operator daje lepszą cenę to dlaczego to nazywacie złodziejstwem/oszustwem ? A jak nazwać firmę która proponuje przedłużenie umowy z Tobą (ich stałym klientem) "i specjalnie dla Ciebie i tylko Ciebie" proponuje obniżkę abonamentu z 52 PLN do 46 PLN a aktualnie cena dla nowych abonentów za ten sam pakiet jest 39 PLN ? Ilu takich jeleni nabiorą ? Także jak można coś "wydębić" od tych firm to trzeba to robić To teraz może z punktu widzenia rynku i operatora. Czy oburzasz się jak w dwóch sklepach tej samej sieci cena jakiegoś produktu jest inna i w tym droższym sklepie nie masz na półce informacji mówiącej "ten produkt w sklepie naszej sieci zlokalizowanym przy ulicy... jest tańszy"? Przypuszczam, że nie. Pogląd mówiący o tym, że stali klienci mają lepiej jest tylko mitem. Klienci już pozyskani są mniej mobilni. Z punktu widzenia operatora pozyskanie klienta jest droższe niż jego utrzymanie. Tu jest kwestia strategiczna i u różnych operatorów może wyglądać to inaczej. U jednego może to wyglądać tak: Koniec umowy -> nic nie robimy dopóki nie zadzwoni/przyjdzie do salonu U innego: Koniec umowy -> dzwonimy -> proponujemy -> 70% się zgadza, ci którzy nie to liczymy że 15% z nich i tak pójdzie do salonu -> 15% i tak utracimy. Jak klient dobrze płaci to może być tak: Koniec umowy -> dzwonimy -> proponujemy -> 50% się zgadza, ci którzy nie to dzwonimy jeszcze raz z inną, poprawioną ofertą -> 15% z nich się zgadza -> dzwonimy jeszcze raz proponując np rozwiązanie bez telefonu -> (i tak kilka iteracji). Oczywiście klient, który zostawia 100zł jeszcze nie jest takim, który dobrze płaci. Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 245
Dołączył: 8 Cze 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Ale tu nie ma mowy o żadnym oszustwie, to raczej firma mnie oszukała niż ja ją. Nie wiem czy wiecie, ale podpisując umowę przy prędkości internetu jest podane magiczne słowo "do", np. do 60 Mbit, do 120 Mbit. To słowo powoduje, że możecie sobie kupić nawet 10000 Mbit, a i tak będziecie mieli w zależności gdzie mieszkacie około 10 Mbit, no może o 4 nad ranem będzie szybciej. Mi rzeczywiście internet chodził wolniej i rzeczywiście byli technicy i nic się nie poprawiało. Jakbym miał opisywać wszystko ze szczegółami, to siedziałbym całą noc. W tym sposobie nie może być mowy o oszustwie, bo wy nie macie obowiązku podawać przyczyny, dlaczego rozwiązujecie umowę i tyle. Mówicie, że nie i już ( cze nie podoba wam się obsługa klienta chociażby. Gwarantuję, że Pani będzie chciała negocjować. A może coś apropo uczciwości. Miałem z tą firmą podpisaną umowę na dwa lata, internet miałem mieć 100 mb, a miałem, 20 Mbit i nigdy szybciej, termin 10 dni minął więc nie mogłem zrezygnować, bo musiałbym łazić po sądach, a mi się nie chciało. Pewnego dnia dostałem list( po roku), że mogę rozwiązać umowę, bo zamiast kanału x będę miał y wiec oni zmieniają umowę, a a w związku z tym mogę zrezygnować (wymóg ustawowy), więc skorzystałem. Reszta została już opisana. Teraz mam tańszy internet i szybszy, bo od razu po rozmowie połączyłem się z działem technicznym i także ten problem udało się rozwiązać i internet chodzi szybciej. Natomiast podobnie zrobili moi znajomi i w 100% zadziałało. NIe mieli interwenji, czasem nawet nie podawali przyczyn Śmieszy mnie jak mówicie, że biedne firmy ja oszukuję. Co wy nigdy nie dostaliście faktury za internet przez telefon, mając starą nokię bez Wifi, a potem słuchaliście przeprosin, że to pomyłka. To jest ptawdziwe oszustwo. To samo z GPS, albo ze zwiększaniem stawek za rozmowy w trakcie umowy w ogólnych warunkach umowy. Gdzie wy żyjecie ludzie?
|
|
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT Dlatego pisałem, że operator wyśle serwis, ale tutaj nie ma mowy o usterce tylko o wymyślaniu usterek w celu obniżki abonamentu. Więc dlatego to może się skończyć źle, głównie dla zgłaszającego fikcyjną usterkę. I ja tutaj piszę o tym, że to operator dał ciała. Nie sprawdzono, czy usterka faktycznie istnieje. Nie wysłano ekipy na miejsce. Nie sprawdzono, czy faktycznie technicy byli na miejscu. UPC myśli sobie. Bierzemy 120 zł od klienta, nas dostarczenie usługi kosztuje 40 zł, więc zarabiamy 80 zł. Obniżymy mu abonament do 80 zł. Będziemy wciąż zarabiać na nim 40 zł, mimo, że usługa którą świadczymy ma obniżoną jakość. I tak jak pisał wreszcie maniac, te brakujące 40 zł UPC ściągnie sobie od innych klientów, na swoje wyjdzie, zapłacimy my. I teraz pojawia się problem interpretacji, kto jest winien tej sytuacji. UPC, które kompletnie nieodpowiedzialnie obniżyło abonament, nie sprawdzając dokładnie, czy problem istnieje (choć taka szybka decyzja może świadczyć o tym, że doskonale zdają sobie sprawę, że ich internet "do XXmb/s" to faktycznie 1/2 z XX), czy może winny jest oszust. Według mnie przede wszystkim firma, bo to ona ma dbać o swoje interesy i interesy swoich klientów, firma ma środki by oszusta wykryć. Tylko po co? Po co ponosić koszty wysłania ekipy, skoro można zrobić jak opisałem? Oczywiście nie popieram kombinowania tego typu, co już mi zarzucono. Niemniej jednak uważam, że winny jest nie tylko ten, kto korzysta z możliwości przekrętu, ale i ten, który swoim zaniedbaniem możliwość taką daje. |
|
Posty: 409
Dołączył: 22 Kwie 2007r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Kilka uwag:
@janek23: Słowo "do" podaje się ze względu na specyfikę sieci. Chcesz mieć gwarantowane kup np Polpak-T, ale tam 2mbit kosztuje około 1200zł netto, gwarancja tyczy się tylko kanału do routera brzegowego i tylko w warstwie 2 (poniżej sieci IP). W oryginalnym poście opisałeś to tak, jakbyś działał z premedytacją i w tym ostatnim nadal to częściowo potwierdzasz. W mojej ocenie prezentujesz moralność Kalego. Powiedz mi jaką prędkość masz i jak testowałeś czy "wyciągasz" tyle ile powinieneś mieć (właściwie że jej nie wyciągasz)? Chodzi mi o moment po obniżeniu przepływności kanału (propozycja zmiany umowy przez operatora na niższą). Generalnie Twoje opisy pasują po części do operatora kablowego (UPC), a po części do operatora pracującego w technologii DSL (neostrada/netia) @szopen: Sądzę, że przeceniasz wysokość marż operatorów telekomunikacyjnych CYTAT ("szopen") Niemniej jednak uważam, że winny jest nie tylko ten, kto korzysta z możliwości przekrętu, ale i ten, który swoim zaniedbaniem możliwość taką daje. Cienka jest granica pomiędzy zaniedbaniem, a nieświadomością, błędem, pomyłką, naiwnością, brakiem możliwości sprawdzenia (outsourcing call center i outsourcing techniczny) etc... Inna sytuacja jest jeżeli kupuję, nie działa, zwracam, a inna jeżeli kupuje wiedząc, że nie będzie mi pasowało i "walczę" o obniżenie. Nawet zaniedbanie jest tutaj słabym wytłumaczeniem i byłoby lepiej gdybyśmy częściej głosowali portfelem/nogami zamiast kombinować. Admin Poszukuję administratorów na pełen etat. Więcej info P.W. |
|
Posty: 501
Dołączył: 30 Wrz 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Prawda jest taka, że jak się nie upominamy o swoje to nikt nam tego sam z siebie nie zaproponuje. Także jak operator daje nam taką możliwość to mamy prawo z tego skorzystać.
Już nie oburzajmy się o to że działamy bezprawnie - pewnie 99 % przedsiębiorców omija prawo - ustawodawca nam na to pozwala więc dlaczego z tego nie skorzystać. Państwo/firmy robią nas w "ciula" to zróbmy coś aby robili nas mniej. Nie jestem za kradzieżą, ale też nie ganię tych co zgodnie z prawem robią co mogą aby mieć jak najwięcej. Uczciwy przedsiębiorcy dorabiają się całe życie |
|
Posty: 2320
Dołączył: 5 Marz 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
CYTAT @szopen: Sądzę, że przeceniasz wysokość marż operatorów telekomunikacyjnych Bardzo możliwe, to były tzw. strzały z du** CYTAT Cienka jest granica pomiędzy zaniedbaniem, a nieświadomością, błędem, pomyłką, naiwnością, brakiem możliwości sprawdzenia (outsourcing call center i outsourcing techniczny) etc... Błąd, pomyłka wynika z zaniedbania. Nieświadomość? Operator powinien mieć świadomość tego, co robi i z kim ma doczynienia. Bez tej świadomości nie widzę szansy istnienia. Brak możliwości sprawdzenia? Strzela sobie w stopę, jego sprawa. Źle, że inni użytkownicy płacą za "niemożność sprawdzenia" przez operatora, czy ktoś ich w balona nie robi. Przypominam sobie, jak wyglądała historia z SDI w TP. Kiedyś to było coś, później świat się zaczął zmieniać, ale nie SDI i ludzie korzystający z tego dostępu do sieci. Cały bajer polegał na tym, że SDI działało jeszcze bodajże 1,5 roku temu. A była to usługa dostępu do internetu z prędkością 115 kb/s (przy jednoczesnym korzystaniu z telefonu - 70 kb/s), opłata 160 zł / miesiąc ;) Z tego co wiem, TP nigdy nie obniżyła abonamentu. To taka ciekawostka, a propos tego za co czasem płacimy. |
|
Posty: 144
Dołączył: 23 Cze 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT firmy robią nas w "ciula" to zróbmy coś aby robili nas mniej Lepiej zapobiegać, niż leczyć Bo często firmy robią nas w balona na nasze wyraźne życzenie, tak jak teraz chyba wszyscy w kraju już wiedzą, że naciągacze wykorzystują moment połączenia TP.SA i Orange (bo do rachunków nawet były dołączane ulotki o tych oszustwach i w TV reklama leci) i jeśli ktoś przyjmie gościa który będzie się zarzekał, że klient musi podpisać nową umowę to klient zrobi to już naprawdę z własnej nierozwagi. To wszystko jest w ogóle wstrętne, każdy tylko patrzy na drugiego jak na idiotę którego można wykołować. Świat na głowie już w ogóle stoi. Te gestapowskie metody "pozyskiwania klientów" to skandal i straszna podłota. |
|
Posty: 4
Dołączył: 31 Lip 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
zaoszczędzić? bardzo proste - unikać DIANY (obecnie multimedia wiec całkiem się im w dupach poprzewraca niebawem)
|
|
Posty: 144
Dołączył: 23 Cze 2012r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jak się spławia telemarketerów
To jest najlepsze Dodzwoniłeś się na miejsce zbrodni, morderstwa. Chyba sam tak zrobie następnym razem, gościu narobi w pory. |
|
Posty: 761
Dołączył: 15 Lut 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 100% |
|
|
|
A to ciekawe:
CYTAT ("janek23 - 30 Lip 2012r.21:09") jako prawnik chciałbym wszystkich ostrzec przed pewnym, powszechnym już w tym momencie przy udzielaniu pożyczek przez firmy typu pro....ent procederze... A namawia/podaje sposób : CYTAT ("janek23 -31 Lip 2012r.01:07") Podaje sposób jak obniżyć, zgodnie z prawem rachunek za internet. Ostrzega i podaje sposoby... Wschodząca gwiazda nowoczesnego polskiego show - biznesu,w dodatku swoją karierę rozwija,na /sm/,ba ma szansę,zostać wiodącą postacią tego forum... „Chcesz udowodnić głupotę feministki, pozwól jej mówić”. |
|
Posty: 245
Dołączył: 8 Cze 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
CYTAT Bo często firmy robią nas w balona na nasze wyraźne życzenie Zrobiłem dokładnie to samo, wyr...łem firmę na jej własne życzenie, nie wiem w czym problem?. Ja dzwoni, mówie, że rezygnuje, bo mam do tego prawo. Pani pyta, czy może zostane jak mi obniży abonament, ja mówię, że spoko, zawieramy umowę i wszyscy zadowoleni. Przecież jakby się tej firmie nie opłacało, to by nie zawarła ze mną umowy, nie rozumie was w ogóle!! |
|
Posty: 245
Dołączył: 8 Cze 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Rejker wskaż mi, w którym momencie złamałem prawo?
|
|