NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »
Nowy Temat Odpowiedz
1 2 3 4 ... » »»
problem z odpalaniem, j.w
Posty: 449
Dołączył: 22 Cze 2011r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 08:56  
Cytuj
witam.mam kilkudniowy akumulator ale i tak samochód stojąc w dzień nie w nocy na zewnątrz ma problemy z odpaleniem.akumulator kręci ale nie chce zaskoczyć.czy to wina świec i trzeba je wymienić.czy inny problem.pomóżcie.dadam że to diesel.nie wiem

Ten sam kraj, ten sam język, ta sama historia. INNE MARZENIA.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 08:56  
Cytuj

Ten sam kraj, ten sam język, ta sama historia. INNE MARZENIA.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 540
Dołączył: 14 Marz 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 09:08  
Cytuj
Wymień filtr paliwa, prawdopodobnie przymarzła parfina,która, wytrąca się z ropy. U mnie ten sam problem;)

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 193
Dołączył: 16 Cze 2009r.
Skąd: delete
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 09:28  
Cytuj
Sprawdz kąt wyprzedzenia wtrysku

Nie jestem jedną z biegających, walczących mrówek. Jestem mrówkojadem
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2221
Dołączył: 7 Kwie 2010r.
Skąd: z 2irlandii:-) tuska
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 09:31  
Cytuj
CYTAT
witam.mam kilkudniowy akumulator ale i tak samochód stojąc w dzień nie w nocy na zewnątrz ma problemy z odpaleniem.akumulator kręci ale nie chce zaskoczyć.czy to wina świec i trzeba je wymienić.czy inny problem.pomóżcie.dadam że to diesel.nie wiem

Jaki diesel wolnossący czy turbo? Podgrzej śwíece 2-3x i dopiero kręć rozrusznikiem

"Naród, który zabija(abortuje)własne dzieci, jest narodem bez przyszłości
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2230
Dołączył: 7 Gru 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 09:52  
Cytuj
Moja Toyotka (D4D) nocuje na zewnątrz i odpala prawie że bez problemowo.
Wiadomo grzeje jej świece ale tylko raz i kręcę rozrusznikiem dodam,że odkąd pojawiły się mrozy tankuję na Statoilu ropkę "Diesel Gold" jest ona droższa o jakieś 30gr ale problemów z odpalaniem nie mam umiech

:)
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5007
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:00  
Cytuj
Paliwo na statoilu diesel gold zamarza przy minus 50, ale parafina zgodnie z norma może się wytracać przy 22-23 stopniach i jest to najlepszy wynik. Tylko depresator przeciw parafinie. nie napisałeś jaki to diesel i ile przeiego bo paski z raichu z cofnietym licznikiem mają problem z kątem wyprzedzenia wtrysku, czasem trzeba to korygowac u gości któzy podkręcaja diesle i rupiecie palą jak nowe

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 15
Dołączył: 30 Maja 2008r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 20%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:01  
Cytuj
filtr paliwa na 80%.wytracila sie parafina z paliwa.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2230
Dołączył: 7 Gru 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:02  
Cytuj
O tej parafinie to nie wiedziałem muszę przyznać.
Dzisiaj było jakieś -22 stopnie i mój yaris ciężko bo ciężko ale odpalił i przez jakieś 30 sekund klekotał jakby ktoś walił młotkiem w metalowy śmietnik smiech2
Dodam że akumulator mam jakiejś nie wiadomo jakiej firmy francuskiej ale pierwszej młodości nie jest na pewno

:)
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2083
Dołączył: 26 Cze 2007r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:11  
Cytuj
U mnie to samo. Mam 4-miesięczną centrę i padł mi drugi raz w ciągu tygodnia podczas gdy w sejczek mojej mamy z 5-6 letnią centrą odpala na dotyk. Filtr paliwa w seju był wymieniany nie wiadomo kiedy, podobnie jak w samochodzie mojego taty, który też ma centrę sprzed 4 lat. Swój aku podłączyłem do prostownika no i oczywiście był prawie całkowity zgon choć wczoraj wieczorem odpalił na dotyk :/.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 449
Dołączył: 22 Cze 2011r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:14  
Cytuj
to 2.0 crdi huinday elantra 2002 rok.o filtrze paliwa nie pomyślałem.widzę że nikt nie wspomniał o że to świece.wezmę filtr pod uwagę.

Ten sam kraj, ten sam język, ta sama historia. INNE MARZENIA.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2230
Dołączył: 7 Gru 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:21  
Cytuj
No mogło oblepić filtr sam o tym nie myślałem smiech2

:)
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:37  
Cytuj
Przede wszystkim w dieslu poza akumulatorem i sprawnymi świecami żar. najważniejsza jest kompresja.
Jak jej już nie ma bo auto od "dziadka z Niemiec/von Opa" ma w rzeczywistości np. 600-800 tys. km to reszta aparatury mimo sprawności (też często wątpliwej) traci na swoim znaczeniu.

U mnie w rodzinie jest też Corolla 2.0D4D i nie było z nią problemów poniżej -20 a jak były to zawsze z powodu akumulatora.
Swego razu po przestanej nocy(-25) poszły w ruch jak zwykle świece i po ich zgaśnięciu rozrusznik ledwo zakręcił silnikiem a mimo to silnik odpalił i pracował dalej jakby było o 20 stopni więcej.
Dobrze, że silnik odpalił od 1 razu bo po odpuszczeniu za 2 razem z pewnością już by rozrusznik co najwyżej stęknął

Auto 2004 rok, 100.000km, jeden właściciel(pedant)od nowości, garażowane i już 3 akumulator zdziera - taki syf teraz robią.
1. fabryczny nie lubiał zimy,
2. jakiś wapniowy to samo
3. teraz jest nowa Varta Silver i już przy -5 w garażu widać pewne spowolnienie przy zapalaniu.

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2230
Dołączył: 7 Gru 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:41  
Cytuj
Dlatego ja się dziwię że yariska mi tak dość żwawo pali na nie wiadomego pochodzenia akumulatorze domyślam się nawet że jest on oryginalny czyli byłby z 2003roku tak jak yaris ale to tylko moje domysły po tym jak ten akumulator wygląda
A co do dodatków które można dodawać do ropy to nie wiem.. bałbym się chyba wlać to do baku swojego yarka chociaż gdyby ktoś mi powiedział że on leje taki środek to silnika D4D i nie dzieje się nic może bym i zaryzykował a póki co leję golda na statoilu i narzekać nie mogę.

:)
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 10:50  
Cytuj
Stefan, nie mam dużego doświadczenia z dieslami ale do nowoczesnego a takim jest z pewnością D4D nie lałbym żadnych dodatków.
Wg mnie taki diesel gold wystarczy.
Jesli filtry są nowe, akumulator, silnik jako całość są sprawne to nie powinno być problemów.

Ważne jest też aby unikac jazdy dieslem na krótkich odcinkach.
Niech się silnik dobrze zagrzeje, akumulator podładuje i starać się szczególnie w mrozy jeździć z pełnym bakiem bo to ogranicza skraplanie się pary wodnej wew. baku i jego wytrącanie się później w układzie paliwowym.

Dawniej słyszałem o zasadzie, że przed odpaleniem rano auta można na chwilę włączyć światła bo to jakby trochę "budzi akumulator do życia" czy to prawda, nie wiem.

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2230
Dołączył: 7 Gru 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 12:38  
Cytuj
Też tak myślę dlatego nie dolewam żadnych dodatków jedynie diesel gold i oczywiście tak jak piszesz staram się mieć ciągle pełno w baku umiech

:)
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 5007
Dołączył: 20 Lut 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 12:42  
Cytuj
No ja dzisiaj rano poszedłem, przekręciłem kluczyk i zagrzałem raz świece, za radą kolegów drugi raz i przekręciłem i odpalił jakby plus 30 było.
Zatankowałem diesla gold na statoilu do pełna i po 200 km w tym, protest spalił mi 8/100, tyle że ja grzeje silnik zawze pod blokiem 2-3 minuty i jade na podskarpowa zagrzać dobrze silnik i dopiero jade na miasto.

"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway.
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2230
Dołączył: 7 Gru 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 12:44  
Cytuj
8L to dużo.. myśle że to moje małe coś nie spali aż tyle zimą smiech2 oby..

:)
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 12:56  
Cytuj
Szczęściarze... mnie 100km (obecnie 90% po STW i Nisku) kosztuje jakieś 14-15 litrów LPG + trochę benzyny na rozpałkę.
No ale w tym jest też trochę deptaniaumiech i ogrzewania się na postoju.

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 12:56  
Cytuj
Mój SS 1.9 DID 2002. pali bez problemuumiech akumulator od nowości oryginalny . Przed odpaleniem na zapłonie zawsze wrzucam długie na sekunde- dwie żeby aku ruszył. W nocy przy -25 pokazywało mi 8,5l/100km, Sama jazda po mieście no i drapanie szyby z 10 minut tak więc się rozgrzewał.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 2230
Dołączył: 7 Gru 2009r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 13:06  
Cytuj
Bo ile ma spalić silnik 1.4D4D? 74koni przecie to maleństwo jest smiech2

:)
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 13:08  
Cytuj
he kolega ma 3l diesla grand espace a automacie o komputer pokazuje mu spalanie 18-19l umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 13:27  
Cytuj
CYTAT
Bo ile ma spalić silnik 1.4D4D? 74koni przecie to maleństwo jest smiech2


Szukajcie a znajdziecie:

http://www.autoc(...)yaris/i/

Kilka lat temu jakiś Angol Yarisem w D4Deku osiągnął w spalanie coś koło 2,5 l/1000km ale to był jakiś rajd w stylu "o kropelce"

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 259
Dołączył: 25 Paź 2010r.
Skąd: Z miasta :P
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 13:34  
Cytuj
Panowie to że akumulator kupiony tydzień temu w sklepie to nie znaczy że nowy .
Taki akumulator mógł leżeć z rok na magazynie i i jego szlak trafi po paru dniach .
Nie raz się z takimi akumulatorami spotkałem.
A to ze disel nie chce odpalić przy takiej temperaturze to albo filtr paliwa zabiło albo świece czas wymienić .

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1680
Dołączył: 1 Marz 2011r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 13:35  
Cytuj
CYTAT
he kolega ma 3l diesla grand espace a automacie o komputer pokazuje mu spalanie 18-19l umiech


No to ma coś nie tak z tym Espacem albo masz na myśli spalanie chwilowe pod obciązeniem bo tyle palą co oszczędniejsze V8ki w benzynie.

http://www.autoc(...)03-2006/

"Demokracja jest wtedy, gdy dwa wilki i owca głosują, co zjeść na obiad. Wolność jest wtedy, gdy uzbrojona po zęby owca może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją." Benjamin Franklin
Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 3
Dołączył: 2 Lut 2012r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 2 Lut 2012r. 14:32  
Cytuj
Jeśli nie odpala po dłuższym postoju to sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie paliwowym. Może się zapowietrzać i przez to trzeba dłużej kręcić. Sprawdź sprawność świec i czy jest napięcie na przewodach w czasie podgrzewania. Być może przekaźnik nie podaję napięcia na świece. Jak masz możliwość to sprawdź ciśnienie paliwa.Jeśli za niskie to pompa niedomaga lub wtryski leją paliwo na przelewy.

http://www.forum(...)_cr.html

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
1 2 3 4 ... » »»
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Off-Topic » Porady techniczne »