Posty: 451
Dołączył: 26 Lis 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jeny człowieku zależy na jakim rondzie.
Na tym opisanym tutaj, bez znaków pionowych i poziomych informujących o pasach ruchu nie popełniasz tego wykroczenia. Rondo to nie jest zwykłe skrzyżowanie. Więcej pasów ruchu na rondzie ma za zadanie upłynnić ruch a nie decydować o czyimś pierwszeństwie czy kierunku jazdy. Mowa oczywiście cały czas o naszym przypadku bo jak wiadomo są różne ronda. Turbo, kierunkowe, z pierwszeństwem wjazdu na rondo (a ci co są na rondzie to ustępują) W tym przypadku możesz "skrecać w lewo" z zewnętrznego pasa. Dla przykładu wyobraź sobie rondo z 7 wjazdami i 2 pasami i pomyśl o prawidłowej jeździe przy oznakowaniu jakie mamy w opisywanym przypadku. |
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 331
Dołączył: 18 Sie 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT Jeny człowieku zależy na jakim rondzie. Analizowanym. Oznaczonym znakiem C1. oraz A-7 CYTAT Na tym opisanym tutaj, bez znaków pionowych i poziomych informujących o pasach ruchu nie popełniasz tego wykroczenia. Co na to PoRD ?: CYTAT Art 2.7) pas ruchu-każdy z podłuznych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzedu pojazdów wielosladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi. CYTAT Więcej pasów ruchu na rondzie ma za zadanie upłynnić ruch a nie decydować o czyimś pierwszeństwie czy kierunku jazdy. O pierwszeństwie decydują znaki i prawo. To, że przepisy są niedopracowane i spowalniają ruch nie znaczy że pierwszeństwo ma kto inny. Sąd nie będzie się opierać na płynności przejazdu a na przepisach. CYTAT W tym przypadku możesz "skrecać w lewo" z zewnętrznego pasa. A jaki przepis na to pozwala ? CYTAT Dla przykładu wyobraź sobie rondo z 7 wjazdami i 2 pasami i pomyśl o prawidłowej jeździe przy oznakowaniu jakie mamy w opisywanym przypadku. Zasady są takie same dla 3 wlotów i dla 7. |
|
Posty: 451
Dołączył: 26 Lis 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
CYTAT O pierwszeństwie decydują znaki i prawo. To, że przepisy są niedopracowane i spowalniają ruch nie znaczy że pierwszeństwo ma kto inny. Sąd nie będzie się opierać na płynności przejazdu a na przepisach. No i sam sobie odpowiedziałeś, jutro jak będę miał chwilkę czasu to Ci wszystko ładnie wytłumaczę. Dobranoc. edit: Albo chwila. Skoro tak, to proszę opisz mi ze szczegółami taką sytuację. Dojeżdżasz do ronda drogą dwu pasmową, rondo ma w sumie 7 wyjazdów. Ty wyjeżdżasz na 3 gdzieś w 1/3 długości ronda. Na który pas na rondzie wjedziesz? którym bedziesz jechał ? kiedy i jakie będziesz wykonywał manewry i jak sygnalizował. Czekam na odpowiedź "specjalisto" od przepisów - mam nadzieję ze przy każdym z manewrów się nimi podeprzesz :-) pozdrawiam |
|
Posty: 331
Dołączył: 18 Sie 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Czekam
|
|
Posty: 451
Dołączył: 26 Lis 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Tak jeszcze przed snem mam dla Ciebie 2 linki na dobranoc. Poczytaj dokładnie a potem się wypowiadaj.
CYTAT http://prawo-na-drodze.wieszjak.pl/ciekawostki/203384,Poruszanie-sie-na-rondzie.html Odrazu zaznaczam że mam nadzieję iż rozumiesz znaczenie słów "powinniśmy" i "dopuszczalne". Uprzedzam Twoją odpowiedź - nie znaczą one że "należy" CYTAT http://www.naukajazdy.pl/archiwum_wiadomosci/ronda_jak_skrzyzowania_1554.html Jaśniej jak tutaj się nie da. |
|
Posty: 150
Dołączył: 29 Gru 2006r. Skąd: Stalowa Wola/Gdańsk Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Wow
Maciej =========================================== Gdy nie mamy, co kochamy, to kochamy to, co mamy :) |
|
Posty: 1554
Dołączył: 18 Sie 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jeżeli na rondzie były 2 pasy ruchy i pojazd 1 "skręcał" w lewo czyli wybrał 3 zjazd a pojazd 2 wybrał 2 zjazd. To wina ewidentnie pojazdu nr 1. Jechał nie właściwym pasem ruchu i spowodował kolizje mandat za stłuczkę + mandat 250zł za jazdę z niewłaściwego pasa ruchu. Pojazd 1 jadąc pasem zewnętrznym powinien zjechać na najbliższym zjeździe czyli na zjeździe 1 "w prawo". Proponuję zaznajomić się z przepisami pojazd nr 2 jest całkowicie bez winy.
|
|
Posty: 451
Dołączył: 26 Lis 2008r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Uwaga ! będę wyjaśniał proszę o uważne przeanalizowanie tego co napisane poniżej.
Od początku. Problem dotyczy ronda z dwoma pasami ruchu i czterema zjazdami oznakowanym tylko i wyłącznie znakami mówiącymi o "ruchu okrężnym pojazdów" (rondzie) i ustąpieniu pierwszeństwa przed wjazdem na rondo. Sytuacja opisana przez autora (o ile dobrze rozumiem) dotyczy manewru który wyglądał następująco: 1. Z godziny 6 wjeżdża na rondo z prawego pasa pojazd nr 1 i zajmuje zewnętrzny pas ruchu - ma zamiar przejechać całe rondo i "skręcić w lewo" - trzeci zjazd. 2. Najprawdopodobniej (nie było to opisane o ile pamiętam) również z godziny 6 na rondo wjeżdża z lewego pasa pojazd 2 i zajmuje wewnętrzny pas ruchu - zamierza jechać prosto przez rondo (2 zjazd) 3. Dochodzi do kolizji na godzinie 12. Zgodnie z tym co pisałem wcześniej pełną odpowiedzialność ponosi pojazd nr 2. Pojazd 1 jest całkowicie bez winy. Podparte jest to tylko i wyłącznie kodeksem drogowym a nie czyimiś interpretacjami. Rozdział 5 - Ruch pojazdów Oddział 4 - Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu Wszyscy podpierają się przepisem mówiącym o: "Art. 22. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: - do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo; - do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo." Jednak kodeks drogowy na jednym punkcie się nie kończy. Jakby ktoś się wysilił i poczytał ZE ZROZUMIENIEM dalej dowiedział by się: "3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku." Wybaczcie państwo ale wjeżdżając na rondo jest dopuszczalna jazda tylko w jednym kierunku - w prawo. Na rondzie nie ma "jazdy w lewo" W tak zwane lewo skręcamy zjeżdżając z ronda a nie wjeżdżając na nie. Dodatkowo następne przepisy mówią o zmianach pasa ruchu: "4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony." Pojazd 2 chcąc zjechać w drugi zjazd przecina / zjeżdża na pas zewnętrzny więc ma ustąpić pierwszeństwa pojazdowi 1 jadącemu po tym pasie. Do autora - jeżeli dostałeś mandat możesz się jeszcze odwołać - na pewno wygrasz. Na necie jest wiele tego typu przypadków. EDIT: Tak jeszcze dla osób nie umiejących czytać ze zrozumieniem na wypadek niepotrzebnego przeciągania dyskusji i ewidentnego zamknięcia tematu. Znak przed "rondem" C-12 - ruch okrężnym opisany jest: "Oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku" Czyli ruch odbywa się w jednym kierunku - przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Oznacza to że interpretacja punktu 3 jest jak najbardziej prawidłowa. |
|