Posty: 139
Dołączył: 22 Sty 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Witam jak sprawdzić technicznie czy działa mi turbina tzn czy się załacza. Proszę mi nie pisać odpowiedzi typu "to słychać, to czuć". Dzięki za fachowe odpowiedzi.
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 173
Dołączył: 22 Cze 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Nie przyszło ci do głowy, że w XXI wieku istnieje coś takiego jak komputer diagnostyczny? Najlepszy pewnie VAG by był.
Poza tym to "czuć" |
|
Posty: 2234
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Posiadam audi a4 TDI 101km
I.. sprężarkę słychać i czuć. Występuje u mnie charakterystyczny gwizd mniej więcej przy 1600 obrotów. Czuć także i widać na obrotomierzu. Posiadam kabel i program do VAGA mogę ci kolego pomóc. Zależy jaki masz samochód rok? :) |
|
Posty: 139
Dołączył: 22 Sty 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Przyszło mi do głowy i o to mi chodziło, mam audi a4 1999r
|
|
Posty: 5016
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Załozyć sobie wskanik doładowania za 120złotych i wtedy zawsze wiesz czy pompuje proste. na allegro poszukaj n- pierwszy lepszy elektryk ci to podepnie bo do silnika z palcem w 4 literach podepniesz bo daja w zestawie trojnik
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 68
Dołączył: 20 Marz 2007r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Kiedyś w starym pugu mi pięknie gwizdało, potem znalazłem, że rura jest nieszczelna, naprawiłem, i nic nie było słychać. Dziś tato nim jeździ, turbina ma wolne)). Francuskie diesle, na pompie plus turbo to szczyt diesla. Commonraile, czy nie daj boże filtry cząstek stałych to ostatnie pomysły księgowych i marketingowców w stylu co by tu zrobić, żeby zarobić na ropie. Pojęcie żywotności silników diesla, tych klekoczących starych merców i im podobnych była \"solą w oku\" speców od zarządzania jakością, którym może i zależy na niezawodności, ale tylko do czasu, tzn do czsu jest JAKOŚĆ, a potem jest jakoś... . Wracając do tematu nie ma jakiegoś magicznego momentu kiedy nagle turbina się załącza, po prostu przy pewnym przepływie spalin zaczyna się porządnie kręcić, lepiej pompuje powietrze i jak dusisz gaz to czujesz kopa od jakiś tam obrotów \"koło 2000\", taki wskaźnik ciśnienia doładowanie jak ktoś napisal to dobry pomysł, będziesz zawsze wiedział co się dzieje z turbo.
|
|
Posty: 2234
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Te nowe diesle to w ogóle porażka.
Jak widzę nowego forda mondeo i chmurę dymu za nim jak przycisnie to szok. Z mojej audiczki nie widziałem jeszcze żeby dyma puszczała, a ma już 8 lat no ale jest w niej normalny silnik a nie jakis common rail albo inne ustrojstwo :) |
|
Posty: 139
Dołączył: 22 Sty 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Panie Stefanie i co pomoże mi Pan czy nie? napisałem na priv ale cisza z Pańskiej strony...
|
|
Posty: 2234
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Oj przepraszam nie widziałem
Tak mi się coś wydaje że ten kabelek co ja mam podejdzie też do tego audi z 1999r bo mam golfa z 1999r i pasuje do audi a4 z 2003 też pasuje. Trzeba by się jakoś styknąć i wpiąć audiczke pod vaga Tylko tak nawiasem nie wiem jak vagiem sprawdzic doładowanie, bo u siebie nie sprawdzałem ponieważ dobrze ciągnie mi turbo. Ale jakby wpiął to by nie zgrzeszył no i można posłuchać też samej pracy sprężarki. Wyślij mi na priva swoje gg albo co kolwiek to pogadamy na ten temat. :) |
|
Posty: 25
Dołączył: 15 Sie 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
posłuchać to sobie można... muzyki a nie turbiny. zapiąć vag-a i log dynamiczny na III biegu. sprawdzasz ciśnienie panujące w dolocie.
|
|
Posty: 2234
Dołączył: 7 Gru 2009r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
No właśnie, a do tego potrzeba vaga 3.11 lub 409 w którego muszę zaopatrzyć swojego lapka.
Bo na chwilę obecną mam polskiego vaga :) |
|