Posty: 1264
Dołączył: 12 Paź 2009r. Skąd: Ostrzeżenia: 40% |
|
|
|
Popieram....jak chcesz rower miec w gorszym stanie niz teraz to zaprwadz g wlasnie tam
|
|
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
|
|
Posty: 527
Dołączył: 15 Cze 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Hehe żeby tylko....
Dziedek Skasował mnie na 50 zł a w rowerze nic nie było zrobione. Tylko przetrzymał go 2x dłużej niż obiecał. Powiedział, że hamulców to się nie da wyregulować a wymiana szczęk to kilkadzisiat zł!!! W Tip Topie się udało. Tylko Tip Top. |
|
Posty: 7810
Dołączył: 29 Lip 2009r. Skąd: PiSlamabad Ostrzeżenia: 20% |
|
|
|
W tip topie mają normalne podejście. Wiedzą po co ten serwis otwierali. Polecam jak najbardziej. Korzystałem kilka razy i jestem bardzo zadowolony.
"Jednym z podstawowych zadań programowych jakie sobie stawiam za cel w kadencji 2014-2018 jest obniżenie kosztów życia mieszkańców Stalowej Woli" Lucjusz Nadbereżny |
|
Posty: 5016
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Just wyluzuj bo większość twoich postów to ich pochwała starczy serio i tak wiadomo że są w stw najlepsi. Rowerek był dobry w czasach wigry 3 teraz sobie nie radzi a koło scentrowane oddawał gorsze niż było przed..
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 4
Dołączył: 20 Kwie 2014r. Skąd: Stalowa Wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Witam. Teraz na "górce" jest inna firma i inny właściciel. Dziwne, że przez tyle lat nikt nie sprostował tematu Byłem w tym roku z moją Kona na przeglądzie przed sezonem Pozdrawiam
"Ludzie nie dlatego przestają się bawić bo się starzeją, lecz starzeją się, bo przestają się bawić" |
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Szukacie dobrego serwisu - dobry serwis to taki gdzie wkłada się serce . A jak serwis to twoja praca -sorry wkrada się rutyna . Jak chce robić rower z sercem ( solidnie ) to musi to odpowiednio kosztować ( czas , koszt częsci )taka jest prawda. Reanimacja roweru po klikuletnich zaniedbaniach jest kosztowna a czasem wręcz nieopłacalna. A rowery z Tesco , Kauflanda , czy Biedronki ( 300- 700 zł ) nawet się nie tykam bo to typowy makrokesz do którego czesci markowe czesto nie pasują a naprawa jest wyjątkowo uperdliwa . Pozdro .
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
Ludzie. Do tozebrania i złożenia roweru na części pierwsze wystarczy kilka podstawowych narzędzi. Miejsca nie trzeba specjalnego. Z czym Wy chcecie do serwisu jeździć ?
|
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
kilka narzedzi - e chyba do ukrainy
|
|
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Czortunio jak zwykle pisze byle co ale w sumie sam nie wie o czym... Czy specjalna nasadka do odkręcenia suportu to jest podstawowe narzędzie ?? albo ściągacz do korby np na kwadrat?? podejrzewam że szary człowiek z podstawowymi narzędziami będzie miał problem nawet z poprawnym nabiciem gwiazdy do rury sterowej nie mówiąc już o przeserwisowaniu hydrauliki kolo1 chyba się ze mną zgodzi
|
|
Posty: 996
Dołączył: 6 Maja 2011r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Tak zachwalacie tip top a jak pytałem o serwis przekładni siedmio biegowej to powiedzieli że nie serwisują więc co to za serwis przekładać części to małpę by można nauczyć.
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
CYTAT Czortunio jak zwykle pisze byle co ale w sumie sam nie wie o czym... Czy specjalna nasadka do odkręcenia suportu to jest podstawowe narzędzie ?? albo ściągacz do korby np na kwadrat?? podejrzewam że szary człowiek z podstawowymi narzędziami będzie miał problem nawet z poprawnym nabiciem gwiazdy do rury sterowej nie mówiąc już o przeserwisowaniu hydrauliki kolo1 chyba się ze mną zgodzi Dla kogoś kto ma rower, to będą podstawowe narzędzia, które kosztują grosze. Najdroższy w całym potrzebnym zestawie - będzie klucz dynamometryczy, któego pewnie i tak w lokalnych pseudo serwisach nie posiadają Co nazywasz "przeserwisowaniem" hydrauliki ? Stosując takie określenia próbujesz owiać mitem tajemniczości i niedostępności ową hydraulikę ... Gro "serwisu", kończy się na wyregulowaniu przerzutek, hamulców, czasem wymiana klocków czy wycentrowanie koła, bądź zaaplikowanie smarowidła. W mojej przygodzie z rowerami zaplatałem nawet koła po wymianie piasty. I stwierdzam, iż ta czynność nie powinna nastręczyć przeciętnemu użytkownikowi, co ma dwie ręce i głowe problemów. Oczywiśćie posiłkując się słowem pisanym. |
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Niestety wiekszość serwisów nie bawi się w naprawy przerzutek , manetek ,pedałow czy hamulców - po prostu te cześci wymieniane są na nowe bo taka jest strategia producenta i czesto czesci są do nich niedostępne . Klucz dynamometryczny to raczej przydaje się przy droższych rowerach gdzie gwinty są aluminiowe . Co do podstawowych nadzędzi to nie radzę używać jakiegoś dziadostwa bo jak obrobi się srubkę imbusa albo torksa to mogą być póżniej ładne problemy z odkręceniem - tylko markowe narzędzia . Co do serwisu hamulców hydraulicznych stare modele są zazwyczaj proste w budowie jak cep , natomiast nowe - jestem ciekaw czy dałbyś rade rozebrać klamkę na czyniki pierwsze w shimano XT 785 . No chyba że serwis sprowadza się do wyczyszczenia zacisku i tłoczków ewentualnie wymiany płynu ... . A serwis amortyzatorów , spreżynowce są jeszcze prostackie ale np. Fox już takim nie jest - tu potrzebne są dodatkowe specjalne narzędzia - nie wspomnę o wiedzy jak tego dokonać .Widze że nikt nawet nie wspomniał o "chemi" rowerowej a ta jest wyjątkowo droga ,np olej mineralny do hamulców shimano kosztuje parę dych . A w zasadzie co będę się rozpisywał - tu jest rowerowa szafka narzedziowa , zerknijcie na cenę http://www.bikek(...)/SuperB.(Saks).Zestaw.narzedzi.serwisowych.TBA9000/
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
CYTAT Klucz dynamometryczny to raczej przydaje się przy droższych rowerach gdzie gwinty są aluminiowe Klucz dynamometryczny jest PODSTAWOWYM narzędziem. Nieodzownym przy każdym rowerze. Absolutna PODSTAWA ! I niestety na tej podstawie zapewne wykładają się okoliczne pseudo serwiski rowerowe. Kolego kolo1. Podajesz jakieś wyimaginowane przykłady czynności serwisowych. Do których się nawet nie odniosę z racji niebycia w temacie aktualnych nowinek rowerowych. Powtórzę raz jeszcze. Gro serwisu o którym tutaj mowa, to banalne czynności regulacji, czyczczenia, smarowania, które bez problemu wykonana osoba mająca dwie ręce i głowę na miejscu. Równie beznadziejnym przykładem jest wklejenie szafki serwisowej za 8 tys. Zapewniam Cie, że pseudo rowerowe serwisiki nie mają takich narzędzi. Zestaw przyzwoitych imbusów to koszt kilkudziesięciu zł. Kilka wkrętaków, Kilka nasadek. Ze 2-3 płasko oczkowe. Kombinerki. Kilka adapterów, typu klucz do kaset, czy do supportu - które kupujemy w razie potrzeby. Taki zestaw, to kompletując od zera ok 200-300 zł. W większości domu wkrętaki, czy imbusy powinny się znaleźć. Nie potrzebujesz od razu zestawu narzędzi umożliwiających rozebranie roweru na części pierwsze. Zestaw taki kompletuje się latami - w miarę potrzeb. |
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Podstawowe narzędzia które wymieniłeś są przydatne w rowerach których technologia jest z ponad 10 lat .Masz rację że gros takich rowerów jeżdzi po Stalowej. Ja zajmuję się już nieco nowszym sprzętem - dlatego piszę ze swojej perspektywy , więc nie musisz się denerwować .Do rowerów musisz mieć przynajmniej 2 klucze dynamometryczne - chyba wiesz dlaczego jeśli ich rzeczywiście używasz i tu już koszt jest prawie 1 tys zł ,zestawik dobrych imbusów to około 80 -100zł , płaskie klucze ze 150 . No chyba że się kupi takiego szita http://alleg(...)196.html - jakość tych narzedzi woła o pomstę do nieba . Uwież że nie piszę o wyimaginowanych czynnościach serwisowych - prawda jest taka że podzespoły w nowych rowerach niestety nie są już tak łatwe w naprawie jak kiedyś , producenci wymyślają różne magiczne klucze które musisz mieć aby je rozkręcić , nie wspomnę o pomysłowości konstruktorów jak potrafią udziwnić dany element aby nie można bo było od tak sobie go rozkręcić ... .
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
Masz kolego wyjątkowy dar zawyżania cen.
160 zł jonnesway - 6-30 Nm 170 zł jennesway - 19-110 Nm = 330 za dwa klucze. Nie 1000. Są to dobre klucze (w tej cenie bardzo dobre). Posiadające świadectwo kalibracji. Imbusy stanley - 25 zł. Zapewniam, że na etapie kluczy dynamometrycznych wymiękają z lokalne pseudo serwisiki rowerowe, wychwalane w tym temacie. Tutaj wkraczamy w kolejny temat. Usługi za które płacą klienci, są bardzo często przeprowadzane niezgodnie z zaleceniami producenta. |
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Na wiekszości markowych cześci rowerowych są podane siły z jakimi się w nich dokreca śruby .A kto stosuje smary i kleje na połaczeniach gwintowych ( bo w większości producenci zalecają ich stosowane ) ? Może starczy . Dynamometryki po sto parę złotych to wyrzucanie pieniędzy w błoto - chyba że myślisz ich używać sporadycznie .Tu nie chodzi o świadectwo kalibracji a o jakośc wykonania i trwałość .Ja piszę o takich dynamometrykach http://www.bikes(...)ne.html. Klucz dynamometryczny 6-30 Nm jest niewystarczający bo na przykład alumniniowe mostki i kierownice przykręca się zazwyczaj z siłą max 5 Nm. Jak już masz klucz dynamometryczny trzeba mieć komplet końcówek do niego i przejściówek - i tu jeśli kupisz dziadostwo za 50 zł w Unimecie to prędzej czy póżniej sam się przekonasz jaka jest ich jakość ( nietrzymanie wymiarów , kiepski materiał który się kruszy i obrabia - dobry zestawik kosztuje trochę ponad 200zł przykład http://alleg(...)54.html. Co do zwykłych kluczy imbusowych podstawowy zestaw 3-17 wykonanych ze stali CrV 6150 ( imbus jest sprężysty ) i twardości w granicach 52-55 HRC kosztuje niestety w granicach 80 - 100zł i ta są dobre klucze . Jak pisałem wcześniej nie stać mnie na tanie narzędzia i niszczenie drogich cześci rowerowych . Moze gdybym grzebał w rowerze od święta i nim tak samo jeżdził - to nie zwracałbym na to uwagi , ale jeśli robię swoimi rowerami rocznie około 10 tys km to niestety potrzebny jest full serwis aby te rowery wytrzymały ten przebieg
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
Kolego, kolejny raz odbiegasz od tematu. Już się pochwaliłeś. Cieszę się razem z Tobą.
Konkludując. Do wykonania przeciętnego serwisu roweru, wystarczą podstawowe narzędzia, które każdy w swoim domu znaleźć powinien. A jeśli nie znajdzie - ich zakup nie jest majątkiem. Też jestem zwolennikim dobrych narzędzi. Natomiast - patrząc realnie obsługa roweru nie wymaga narzędzi lepszych niż klasa średnia. Natomiast cieszy mnie, że zauważyłeś to co i ja. Poziom obsługi klienta w lokalnych pseudoserwisikach jest mierny ! Zezłościł bym się niemiłosiernie oddając rower do kogoś kto zwie siędumnie SERWIS, a ten odwaliwszy totalną chałę (brak kontorli momentu dokręcania, brak klejów do gintów), skasował mnie za usługę Płacąc za usułgę oczekuję przynajmniej wykonania jej zgodnie z zaleceniami producenta. Dlatego też wtrąciłem swoje trzy grosze w ten temat. Warto zająć się swoim jednośladem SAMEMU ! |
|
Posty: 1759
Dołączył: 17 Kwie 2010r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Czortunio, te narzędzia które wymieniles to jednak cos więcej niż podstawowe narzędzia chodzi mi oczywiście o klucz do kasety czy tak jak wspomnialem ściągać z do korby czy klucz do supportu. Podejrzewa ze dla dużej części ludzi podstawowe narzędzie to 13, mlotek, srubokret i moze kombinerki:-)
|
|
Posty: 1552
Dołączył: 19 Paź 2013r. Skąd: Ostrzeżenia: 60% |
|
|
|
Zdaję sobie sprawę, że ten przysłowiowy klucz do kaset nie jest czymś co ma się w domu, w szafce narzędziowej. Ale:
- demontaż kasety to nie jest częsta czynność - jak już nastanie taka konieczność za 18 zł kupi na allegro z pzresyłką, albo w sklepie za 14 (chyba po takiej cenie kiedyś kupowałem). Mając rower, warto w miarę potrzeb kompletować sobie narzędzia. Nie nie dawać wiary w lokalne pseudoserwiski. |
|
Posty: 3
Dołączył: 29 Kwie 2014r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
dobra ... to koledzy pochwalili się już przebiegami, posiadanymi narzędziami, wymarzonymi narzędziami i czym tam jeszcze ...
a podstawowe pytanie brzmi: to gdzie ma oddać swój rower do serwisu użytkownik, który chce mieć rower sprawdzony, wyregulowany, doczyszczony, nasmarowany lub nie itd ... nie wnikając w powody dla których sam tego nie zrobi ... polecicie coś w okolicy? pzdr, jerry |
|
Posty: 280
Dołączył: 12 Maja 2012r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jerry. TIP-TOP serwis rowerowy. Szukaj na google mają strone oficjalną. Tam znajdziesz adres.
|
|
Posty: 5016
Dołączył: 20 Lut 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Potwierdzam tip top to dobra firma.
"Są tylko trzy prawdziwe sporty: Walki byków, wspinaczka, motorsport, a reszta to tylko gry". - Ernest Hemingway. |
|
Posty: 3
Dołączył: 29 Kwie 2014r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
dzięki;
sprawdzę; pzdr, jerry |
|
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r. Skąd: stalowa wola Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Jerry i jak zapisałeś się w kolejce do serwisu
|
|
Posty: 19
Dołączył: 21 Lut 2014r. Skąd: Ostrzeżenia: 0% |
|
|
|
Ja daję rower zawsze do Rojaxu i zawsze było wszystko dobrze zrobione.
W tamtym roku kolega chciał dać do Tip Topa - to mu powiedzieli taki czas oczekiwania że go mało co z butów nie wyrwało (byłoby juz po sezonie) |
|