Koniec z hałasem. Mieszkańcy odetchną z ulgą

Image

Czasem jak zaświstało, to umarłego wydzierało z butów. Niektórzy aż podskakiwali ze strachu. Teraz z tym koniec… Definitywny koniec.

Mieszkańcy żyjący przy przejazdach kolejowo- drogowych odetchną z ulgą. Znika obowiązek nadawania przez maszynistów sygnału dźwiękowego „Baczność”! W Stalowej Woli tory kolejowe przechodzą przez środek miasta. Obok nich są sklepy, szkoły, instytucje, jest wiele budynków mieszkalnych, życie toczy się zarówno w centrum, jak i w Rozwadowie gdzie tych pociągów przejeżdżających i „trąbiących” dniem i nocą było sporo. Od lat te głośne sygnały dźwiękowe, nadawane zarówno w dzień, jak i w nocy, były utrapieniem mieszkańców i robiących zakupy, chociażby na targu. Sprzedawcy cieszą się, że zrobi się ciszej. „Czasem jak zaświstało, to umarłego wydzierało z butów. Niektórzy aż podskakiwali ze strachu. A przecież na targ chodzą ludzie z dziećmi, chodzą starsi, chorzy na serce. Czasem aż coś wypadnie z ręki jak zatrąbią”- mówi handlująca na rynku pani Katarzyna.

Przed przejazdami kolejowo- drogowymi, zabezpieczonymi rogatkami lub sygnalizacją dźwiękową i świetlną, maszyniści nie będą już musieli obowiązkowo podawać sygnału dźwiękowego Rp1 „Baczność”. To znacząco poprawi komfort życia wszystkich tych, którzy mieszkają w pobliżu przejazdów. 15 kwietnia 2025 r. minister infrastruktury Dariusz Klimczak podpisał nowelizację rozporządzenia ws. ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Przepis właśnie się uprawomocnił. Zrobi się cichutko i miło. Zmiany wprowadzono po bardzo licznych skargach osób mieszkających w bezpośrednim sąsiedztwie torów kolejowych. Życie w hałasie było uciążliwe.

Oczywiście bezpieczeństwo jest priorytetem, więc jak informuje gov obowiązek podawania sygnału Rp 1 „Baczność” pozostanie w przypadku przejazdów kolejowo- drogowych i przejść, które nie mają zabezpieczeń (niestrzeżone przejazdy bez rogatek i sygnalizacji świetlnej).

Nowelizacja wprowadza ważne zmiany w przepisach kolejowych, służące poprawie przepustowości i funkcjonowania linii i bocznic, także w sytuacjach awaryjnych.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =