Merchandising w praktyce, czyli co właściwie znaczy dobra ekspozycja?

Materiał zewnętrzny Image

Merchandising, rozumiany również w kontekście ekspozycji towaru, wszedł na stałe do słownika większości przedsiębiorców, którzy trudnią się handlem. Szczególne znaczenie w kwestii układania towaru na półkach w sklepie wymaga wiedzy, profesjonalizmu oraz doświadczenia w marketingu. Wielu przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą produktową zastanawia się nad tym, czym właściwie jest ekspozycja towaru w sklepie. Tymczasem rozmieszczenie towaru w sklepie powinno odbywać się w sposób wielopłaszczyznowy, tym samym angażując wiele zmysłów konsumenta. Poza dbaniem o to, by na półce nie zabrakło towaru, równie ważny jest porządek na regale i prezentacja. Merchandising dotyczy niemalże każdego produktu – począwszy od pięknie zdobionych ciast, przez drogą biżuterię. W wielu branżach opartych na kontakcie z klientem poszukuje się coraz to nowszych rozwiązań, mających na celu przedstawić asortyment od dobrej strony. Reklama i eksperymentalne metody są ważne, jednak nie należy zapominać przy tym o sprawdzonych rozwiązaniach, do jakich zaliczamy wykorzystanie gablot ekspozycyjnych, jakie możemy spotkać niemalże wszędzie.

Czy gablota ma wpływ na jakość ekspozycji towaru?

Gabloty ekspozycyjne nie istnieją bez powodu; sklepy chętnie umieszczają w nich swoje produkty, gdyż dzięki temu wzbudzają w kliencie wrażenie, jakoby towar był niedostępny Klient odczuwa potrzebę zobaczenia go z bliska i dotknięcia, przez co jednocześnie wzrasta chęć na posiadanie danego gadżetu. Nowoczesne gabloty ekspozycyjne skonstruowane są w taki sposób, by czynić produkt znacznie bardziej atrakcyjnym; posiadają wewnętrzne oświetlenie, eksponując nawet najmniejszy detal, przez co reklamowany gadżet prezentuje się w całej swojej okazałości. Współcześnie z gablot ekspozycyjnych korzysta bardzo wielu przedsiębiorców z naprawdę różnych branż – wszystko przez to, że wielu producentów gwarantuje gabloty na specjalne zamówienie. Przykładem takiej firmy jest Omega System, twórca gablot do sklepów, muzeów czy placówek użyteczności publicznej. Decydując się na gabloty prosto od producenta, zamawiający mogą liczyć na indywidualne podejście oraz wysłuchanie wszelkich potrzeb i skonstruowanie na ich podstawie spersonalizowanych gablot ekspozycyjnych. Dobra gablota powinna być przede wszystkim dostosowana do produktu w sklepie, a także potrzeb samej osoby zamawiającej i specyfiki jej biznesu, mogąc mieć ogromny wpływ na jakość ekspozycji towaru, a co za tym idzie jego sprzedaż.

Na co zwrócić uwagę, kupując gablotę bądź witrynę

W przypadku zakupu gabloty, podstawową rzeczą na jaką powinno się zwrócić uwagę jest jej rozmiar. Gabloty i witryny zazwyczaj zamawia się pod indywidualne życzenie, jednak w wielu przypadkach istnieje możliwość skorzystania również z oferty standardowej. Zamawiając gablotę, należy określić czy ma ona być wyposażona w dodatkowe elementy, takie jak oświetlenia LED czy specjalne zawiasy. Gablota ekspozycyjna powinna być wykonana wyłącznie z wysokojakościowych materiałów, które czynią ją odporną na uszkodzenia mechaniczne czy drobne zarysowania. Dobrze, by był w nich zastosowany również zamek patentowy, dzięki czemu materiały będą chronione również przed kradzieżą. Atrakcyjna ekspozycja dzięki gablotom jest w stanie pozytywnie wpłynąć na decyzyjność klienta, zachęcając go do zakupu produktu znajdującego się w środku. Współczesne gabloty mają bardzo szerokie zastosowanie – dopasowanie ich przeznaczenia zależy wyłącznie od zamawiającego!

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =