Jak skutecznie planować kolportaż ulotek? praktyczny poradnik

Materiał zewnętrzny Image

Ulotki to popularna metoda reklamy, która jednak wymaga starannego planowania i wykonania. Kiedy już opracujesz projekt, należy rozważyć, co zrobić z tymi ulotkami, gdzie je rozdawać i jak wyobrażasz sobie kolportaż materiałów reklamowych tego typu. Ten miniprzewodnik ma na celu przedstawienie podstaw kolportażu i dystrybucji drukowanych ulotek.

Zrozumienie grupy docelowej

Nawet dobrze zaprojektowane ulotki nie będą skuteczne, jeśli nie dotrą do właściwych osób. Gdy projektujesz ulotkę, zastanów się, jaka jest twoja grupa docelowa. Jeśli twoim celem są na przykład „potencjalni klienci restauracji”, dystrybucja ulotek powinna mieć miejsce w dzielnicy, gdzie mieści się restauracja, a kolportaż także w pobliskich dzielnicach.

Wielu specjalistów rekomenduje stworzenie persony idealnego klienta – wyobraź sobie typowego klienta, do którego chcesz trafić. Określ jego preferencje i zainteresowania, aby upewnić się, że Twoja wiadomość dotrze do niego. Projekt i treść ulotki powinny być dostosowane do grupy docelowej — a to wpłynie na całą dystrybucję ulotek.

Na tej podstawie możesz określić projekt swojej ulotki. Firma WT Media od lat zajmuje się drukiem http://wtmedia.com.pl/druk/ i możemy pomóc Ci w jej projektowaniu i dostosowaniu do potrzeb klienta.

Możesz skorzystać z narzędzi takich jak Google Trends, aby zidentyfikować obszary, czy nawet konkretne dzielnice miasta, w których istnieje duże zapotrzebowanie na Twój produkt lub usługę. Pomoże to skoncentrować wysiłki reklamowe na właściwej lokalizacji.

Określ obszary dystrybucji ulotek

Aby zawęzić swoje podejście, określ konkretne obszary w mieście, w których chcesz dystrybuować ulotki. Warto wtedy opracować całą strategię — kiedy i gdzie ma mieć miejsce kolportaż. W całej strategii musisz opracować nie tylko czas dystrybucji ulotek, ale też na przykład stronę ulicy — gdy ludzie wracają z pracy, będą szli na przystanek tramwajowy, gdzie dojadą do dzielnic sypialnych.

Jeśli z kolei chcesz przeprowadzić kolportaż ulotek w skrzynkach pocztowych, musisz mieć uprawnienia do dostarczania informacji — w przeciwnym razie grozi Ci grzywna, a nawet surowsze kary, zwłaszcza podczas kampanii wyborczej. Dobrze jest zlecić kolportaż ulotek profesjonalnej firmie jak nasza agencja reklamowa Wmedia, od lat znająca się na marketingu bezpośrednim.

Wykorzystanie narzędzi śledzących

Ponadto należy śledzić skuteczność działań marketingowych, aby ocenić sukces kampanii. Na przykład narzędzia opierające się na GPS pozwalają menedżerom kampanii i klientom śledzić lokalizację każdego kolportera w czasie rzeczywistym. Można zaznaczać miejsca, gdzie ulotki zostały wrzucone do skrzynki pocztowej, na interaktywnej mapie. Kolporterów można także wyposażyć w odpowiednią aplikację mobilną, dzięki której np. odznaczą wszystkie nieruchomości, gdzie już wrzucili ulotki do skrzynek.

Postępując zgodnie z tymi krokami, możesz skutecznie zaplanować kampanię dystrybucji ulotek, zapewniając, że Twoja wiadomość dotrze do właściwych odbiorców we właściwych lokalizacjach.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =