Jaki jest stan dróg powiatowych?

Image

Radni powiatowi zapoznali się z nowym raportem dotyczącym stanu technicznego dróg powiatowych na rok 2022. Ile i jakie były remonty, co zaplanowano na 2022 rok?

Sieć dróg Powiatu Stalowowolskiego liczy łącznie 198,573 km i zwiększyła się z chwilą przekazania przez Województwo Podkarpackie fragmentu byłej DK77 (Al. JPII, Staszica, Energetyków na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką DW871 ul. KEN do granicy powiatów stalowowolskiego i niżańskiego o łącznej długości 4,566 km). Na obszarze gminy Stalowa Wola przebiega obecnie 17 ulic powiatowych o łącznej długości 24,514 km, pozostałe drogi powiatowe tworzą sieć komunikacyjną na terenie gmin: Pysznica, Bojanów, Radomyśl, Zaleszany i Zaklików. Ogółem jest to 36 ciągów drogowych o łącznej długości 174,059 km, w tym o nawierzchni:

• bitumicznej 166,766 km,

• betonowej 0,720 km,

• tłuczniowej 1,306 km,

• żużlowej 0,175 km,

• gruntowej 5,092 km.

Na całej sieci dróg powiatowych zlokalizowane są 104 przepusty o łącznej długości 1071 mb oraz 11 obiektów mostowych o łącznej długości 1037 mb.

Gmina Stalowa Wola – sieć dróg bitumicznych- 24,514 km

Klasa A: 61,5%, klasa B: 18,9%, klasa C: 19,6%. Stan dróg C (stan niezadowalający, nawierzchnie z uszkodzeniami wymagające zaplanowania i wykonania remontów lub przebudów) określono dla takich ulic jak:

• nr 1018R ul. Ogrodowa: 1,178 km,

• nr 1025R ul. Mickiewicza: 0,76 km,

• nr 1025R ul. Żwirki i Wigury: 0,370 km,

• nr 2601R ul. KEN: 0,216 km.

Szacunkowy koszt przebudowy, remontu (4,795 km) to około 39 mln zł. W 2021 roku na terenie gminy rozbudowano ul. Popiełuszki i ul. Dąbrowskiego. Na rok 2022/2023 zaplanowano II etap prac na Dąbrowskiego. Określono też stan przejętego odcinka DK77 (klasa A- 61,5%, klasa B- 18,9%, klasa C- 4,795%).

Gmina Bojanów – sieć dróg bitumicznych- 37,560 km

Klasa A: 59,5%, klasa B: 19,4%, klasa C: 21,1%. Status dróg C posiadają takie drogi jak:

• nr 1031R Stany- Maziarnia- Nisko: 2,940 km,

• nr 1032R Załęże- Laski- Korabina: 1,850 km,

• nr 1030R Grębów- Stany: 1,450 km,

• nr 1035R Cisów Las- Gwoździec- Nowy Nart: 1,730 km.

Szacunkowy koszt przebudowy, remontu (7,970 km) to ok. 10,5 mln zł. W 2021 roku wraz z gminą Bojanów powiat zrobił chodnik w Gwoźdźcu, opracowano też dokumentację projektową dla 2 nowych zadań (przebudowa drogi w Maziarni, Laskach). W 2022 roku w realizacji są 2 zadania: budowa chodnika w Gwoźdźcu i na drodze Bojanów- Kopki.

Gmina Pysznica – sieć dróg bitumicznych- 41,557 km

Klasa A: 61,7%, klasa B: 24%, klasa C: 14,3%. Stan dróg C posiadają drogi:

• nr 1022R Spokojna- Jastkowice; 1,840 km,

• nr 1020R Brandwica- Jastkowice: 1,70 km,

• nr 1019R Zarzecze- Rzeczyca Długa: 2,650 km.

Szacunkowy koszt przebudowy, remontu (5,960 km) to około 8,5 mln zł. W 2022 roku do realizacji przeznaczono zadania niezrealizowane w roku wcześniejszym (budowa chodnika w Pysznicy i Krzakach). O ile się uda uzyskać dofinansowanie gmina planuje też przebudowę drogi na odcinku Kłyżów- Pysznica.

Gmina Radomyśl nad Sanem – sieć dróg bitumicznych- 17,944 km

Klasa A: 65,1%, klasa B: 29,3%, klasa C: 5,6%. Status dróg C mają 2 drogi:

• nr 1019R Zarzecze- Rzeczyca Długa: 0,550km,

• nr 1005R Antoniów- Chwałowice: 0,450 km,

Szacunkowy koszt remontu (1 km) to około 1,2 mln zł. Planowane do rozbudowy są dwie drogi klasy B: Radomyśl- Skowierzyn i Modliborzyce- Rzeczyca Długa. W 2021 roku wykonano dokumentację projektową przebudowy drogi Radomyśl- Skowierzyn. Inwestycja już jest w realizacji wraz z przebudową mostu na rzece San.

Gmina Zaleszany – sieć dróg bitumicznych- 34,576 km

Klasa A: 59,9%, klasa B: 20,9%, klasa C: 19,2%. Stan dróg C mają drogi:

• nr 1013R Zbydniów- Turbia: 2,750 km,

• nr 1014R dojazd do stacji PKP: 0,425 km,

• nr 1015R Jamnica- Zbydniów: 0,710 km,

• nr 1012R Zaleszany- Zbydniów: 2,760 km.

Szacunkowy koszt przebudowy, remontu (6,645 km) to około 8 mln zł. W 2021 roku przebudowano odcinek drogi w Kotowej Woli- Zbydniów. W 2022 zaplanowano prace przygotowawcze Zbydniów- Turbia, Zaleszany- Zabrnie wraz z mostami na rzekach Łęg i Osa.

Gmina Zaklików – sieć dróg bitumicznych- 35,129 km

Klasa A: 59,4%, klasa B: 21,2%, klasa C: 19,5%. Stan dróg C mają drogi:

• nr 1003R Zdziechowice- Potoczek: 1,430 km,

• nr 1002R Budki Dolne- Zdziechowice: 1,870 km,

• nr 1007R Lipa- Gielnia: 3,560 km.

Szacunkowy koszt przebudowy, remontu (6,860 km) to około 8,5 mln zł. W 2021 roku opracowano dokumentację projektową remontu drogi Lipa- Gielnia, zrobiono chodnik w Zdziechowicach, wyremontowano drogę Modliborzyce- Rzeczyca Długa. W 2022 roku zaplanowano budowę chodnika w Zdziechowicach i kontynuację wcześniejszego zadania, którego zrobiono dokumentację.

Ocena łączna stanu technicznego nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych:

• klasa A- 116,404 km- stan dobry- 60,9%,

• klasa B- 41,882km- stan zadowalający- 21,9%,

• klasa C- 33,230 km- stan niezadowalający- 17,2%.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
e2rds

~kierowca, aaaa, ty tą furą jeździsz, ee, to dla fury i Qńa każda droga jest dobra, a jak rżysz że u nas są najlepsze drogi to zobacz ten odcinek od Agatówki do Brandwickiej tylko zdejm klapy z oczu.

~Taki jeden

Ktoś mi wskaże właściciela drogi Gielnia-Bania/Maliniec? Nie wiem komu wysłać rachunek za zerwane zawieszenie.

~kierowca

Jeżdżę po całej POLSCE wyjątkowo dużo w porównaniu z innymi kierowcami i powiem tak drogi w naszym powiecie to drogi najlepsze w POLSCE. A czystość na naszych drogach to może być przykładem dla całej EUROPY.

~Lucjusz

Drogi w mieście mają złą opiekę. Szef biura w Urzędzie miasta jest gbur i nie zna się na robocie.

~Kibic

Proponuję staroście lepiej zadbać o porządek na drogach, bo syf a nie tylko brylować w mediach.

~jasio

ale ot dtuk wolę domy kolorowe tesz pub.....e

~jasio

stanj nest taki ze jak jestem pszed imprezom to som kszywe a jak po to mi sie dobrze jedzie

~boxing

Komu jest potrzebny taki wykaz? Patrząc na postępy prac nad zmianą nawierzchni dróg trzeba będzie chyba z 50 lat by dzieło zakończyć. Miałki temat i nikomu nie potrzebny z wyłączeniem gmin z których starosta wyciągnie sporo kasy na ich naprawy. Po to w zasadzie są potrzebne powiaty.

~Blai

Byłby lepszy, ale powiat musi miesięcznie przeznaczać 15 tysięcy złotych na pensję dla wicestarosty.
A ten tylko kawkę popija. I tak juź od ponad 10 lat...