Pozycjonowanie stron w Rzeszowie od czego zacząć?

Materiał zewnętrzny Image

Większość przedsiębiorców, prędzej czy później, dochodzi do wniosku, że internet jest siłą, dzięki której można zaistnieć czy też podnieść przychody i zyski. Decyduje się więc na różne sposoby budować strategię marketingową w internecie, często z główną myślą o tym, by zająć czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania. Do tego zaś konieczne jest tzw. pozycjonowanie, zwane też czasem (nie do końca poprawnie) SEO.

Co daje pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest to proces, dzięki któremu strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania na określone frazy – słowa kluczowe. Dodajemy oczywiście, że interesuje nas widocznie wyłączność na wysokich pozycjach, bo tylko takie mogą generować przychody. Dawno już minęły czasu, kiedy sam fakt posiadania strony internetowej wystarczał do tego, by mogli ją sprawnie odnaleźć potencjalni klienci. Obecnie w każdej branży należy liczyć się z dziesiątkami, setkami, a niekiedy tysiącami stron internetowych, których celem jest bycie widocznymi na te same słowa/frazy. I które chcą, co oczywiste, pozyskać dla siebie tych samych klientów.

Pozycjonowanie pozwala osiągnąć te wysokie wyniki, chociaż należy liczyć się z tym, że jest to proces mocno rozłożony w czasie. W zależności od branży i konkurencyjności uzyskanie odpowiedniej pozycji może zająć miesiące albo i całe kwartały. Nigdy też nie ma gwarancji, że będzie to kiedykolwiek możliwe – wszak konkurencja również nie śpi i często dysponuje większymi budżetami. Bez wątpienia sukces może więc zależeć od tego, kto prowadzi działania i czy jest w tym skuteczniejszy i lepszy niż konkurencja. Stąd też warto postawić na sprawdzoną agencję i zdecydować się na pozycjonowanie Rzeszów z Webrange.

Po co robić audyt pozycjonowania?

Chcąc prowadzić pozycjonowanie, należy się do tego właściwie przygotować. Kluczowym elementem przed podjęciem jakichkolwiek działań jest tzw. audyt pozycjonowania. Jest to badanie, które poleca się wszystkim witrynom internetowym, niezależnie od tego, czy dopiero zaczynają obecność w sieci, czy też są w niej od wielu lat. W każdym przypadku audyt pozycjonowania i SEO jest ważny, ponieważ pozwala odnaleźć i zidentyfikować czynniki, które mogą mieć negatywny i pozytywny wpływ na efekty starań agencji marketingowej.

Audyt SEO pozwala na sprawdzenie, w uproszczeniu mówiąc, jak skutecznie dana witryna przekazuje informacje do potencjalnych użytkowników – internautów oraz do robotów sieciowych, czyli algorytmów wyszukiwarek. W ramach audytu pozycjonowania określa się także skuteczność dotychczasowych działań, mających wpłynąć na widoczność w wyszukiwarkach. W ramach audytu dowiemy się więc, jaka jest widoczność strony w danym momencie na zadane słowa kluczowe, a także jakie jest jej otoczenie konkurencyjne i z jakimi witrynami przyjdzie nam „walczyć” o pozycje. Część techniczna audytu skupiona jest na właściwościach strony, jak poprawność jej zakodowania, widoczność na urządzeniach mobilnych (używanych przez coraz większą liczbę internautów), odpowiednie użycie meta tagów, opisujących stronę dla użytkowników i wyszukiwarek, prędkość ładowania. Równie ważnym elementem audytu jest ocena zawartości strony, czyli tzw. contentu. To wszelkiego rodzaju treści, które zamieszczone są na witrynie. Ich obecność – oraz jakość – są jednym z głównych czynników wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania oraz na zainteresowanie użytkowników. Na pozycję wpływa jednak nie sama kondycja strony, ale też to, na ile jest ona widoczna w sieci – czyli jakie odnośniki (linki) do niej prowadzą i skąd. Profil linkowy to również kluczowy element audytu. Audyt pozwala otrzymać najważniejsze informacje o witrynie i konkurentach oraz zaproponować odpowiednią strategię marketingową, uwzględniającą nie tylko konkurencję i cele, ale też budżet, jaki mamy do ich realizacji.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =