Marketing, sprzedaż, obsługa klienta - poznaj narzędzie, które łączy te 3 obszary

Materiał zewnętrzny Image

Jak przekonać klienta, że powinien robić zakupy w Internecie właśnie w naszym sklepie? Nie jest to proste, zwłaszcza że konkurencja pomiędzy podmiotami oferującymi swoje usługi za pośrednictwem sieci nigdy nie była tak duża, jak ma to miejsce obecnie. Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z zadaniem niemożliwym do zrealizowania. Wiadomo, że cel ten osiągnie się szybciej, jeśli zespoły odpowiadające za marketing, sprzedaż oraz obsługę klienta będą mogły korzystać z narzędzia umożliwiającego płynną współpracę. Takim narzędziem jest Hubspot CRM.

Co się dzieje, gdy marketing, sprzedaż i obsługa klienta nie współpracują ze sobą?

Choć instynktownie zdajemy sobie sprawę z tego, że mówimy o sytuacji niebezpiecznej, mamy świadomość tego, że w wielu firmach obsługa klienta, sprzedaż i marketing zdają się funkcjonować odrębnie. Niezależność każdego z tych działów wydaje się nieustannie podkreślana, a choć generuje to konflikty i utrudnia wprowadzanie w życie nawet kosmetycznych zmian, często sprawia wrażenie stanu niemożliwego do skorygowania. Klient często zwraca uwagę na niemożliwość akceptacji takiej sytuacji szybciej niż firma, która zabiega o jego względy. Podkreśla, że firma taka sprawia wrażenie niespójnej, a jej komunikacja – co najmniej nieskutecznej. Wdrożenie Hubspot może pomóc w działaniach, których celem jest zatarcie tego niekorzystnego wrażenia.

Hubspot – prostota platformy all-in-one

Hubspot to znakomite rozwiązanie bazujące na bardzo prostym założeniu. Stara się łączyć w jedną całość wszystkie te narzędzia, które w dynamicznie rozwijającej się firmie mogą pomóc osobom odpowiedzialnym za marketing, sprzedaż oraz obsługę klienta przyciągać nowych kupujących utrzymując jednocześnie przy sobie tych klientów, którzy już wcześniej związali się z firmą, doceniając jej zalety. Jest to platforma, dzięki której można wcielać w życie gotowe rozwiązania, na tym jednak nie kończą się wcale jej zalety. Pomaga także w projektowaniu i budowie komunikacji, gdy okazuje się, że wcześniejsze praktyki należy odrzucić w całości, bo okazały się mało efektywne.

Wdrożenie Hubspot dla marketingu

Działania osób związanych z marketingiem nie są tak porywające, jak może się to wydawać wielu osobom. W rzeczywistości składają się na nie przede wszystkim powtarzające się czynności, które należy niezmiennie wykonywać z jednakową starannością. Dzięki inteligentnemu oprogramowaniu można liczyć na większą skuteczność kampanii marketingowych. Wdrożenie Hubspot ułatwia pozyskiwanie nowych dobrej jakości leadów, pozwala na lepsze planowanie strategii treści sprzedażowych, a jednocześnie upraszcza te działania, które pozwalają na mierzenie i raportowanie efektów kolejnych wcielanych w życie akcji.

Hubspot dla sprzedaży

Dzięki Hubspotowi dział sprzedaży ma dostęp do najaktualniejszych danych dotyczących wdrażanej właśnie strategii marketingowej. Może śledzić jej postępy i wcielać w życie te jej postulaty, które wiążą się z pracami prowadzonymi we własnym gronie. Na bieżąco raportowane są różne zachowanie klienta, począwszy od otwarcia maila ofertowego, a skończywszy na decyzji zakupowej. Sprzedawca może błyskawicznie indywidualizować komunikację z kupującym, korzystając z odpowiednich podpowiedzi działu marketingu i sygnalizując zasadność podjęcia określonych aktywności temu działowi, który odpowiada za obsługę klienta.

Hubspot dla obsługi klienta

Jedną z największych zalet hotspotu w odniesieniu do obsługi klienta wydaje się połączenie w jedną całość wszystkich kanałów komunikacji, z których mogą korzystać klienci, zarówno obecni, jak i potencjalni. Ta coraz rzadziej ogranicza się do e-maili oraz umieszczonych na stronie formularzy. Obejmuje również live czat oraz szeroko rozumiane media społecznościowe. Gdy odpowiedzialność za poszczególne kanały jest rozdrobniona, trudno o spójność komunikacyjną, a jej brak wywołuje uzasadnioną irytację klientów. Integracja z bazą CRM sprawia też, że wdrożenie Hubspot pozwala na uzyskanie wszystkich informacji o kliencie. Pozwala to na błyskawiczne działanie zwiększające poziom satysfakcji odbiorców.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =