Nazwa programu lojalnościowego oraz branding – dlaczego jest to tak ważne?

Materiał zewnętrzny Image

Coraz więcej firm zdaje już sobie sprawę, że program lojalnościowy może być doskonałym narzędziem do tego, by kreować zaufanie do marki wśród konsumentów. Popularne staje się już posiadanie takich programów w różnych branżach i są one wdrażane do strategii marketingowych. Należy jednak pamiętać o tym, że samo posiadanie programu lojalnościowego to zdecydowanie za mało, aby ten mógł zagwarantować nam sukces.

Aby program lojalnościowy generował korzyści dla naszej marki, powinien być odpowiednio przemyślany, ponieważ obecnie zwykłe gromadzenie punktów z pewnością nie wystarczy. Dzisiejszy klient jest już bardzo wymagający, dlatego oczekuje od marki najwyższego poziomu kreatywności, jeśli ma on obdarzyć daną firmę lojalnością i zaufaniem.

Kluczowe okazuje się być to, aby klienci uczestniczący w naszym programie lojalnościowym mieli poczucie, że przez nas doceniani. Oczywiście nie chodzi o samo dołączenie. Jeśli zadbam jednak o to, aby klient miał pozytywne oraz wciągające doświadczenia, pojawi się wówczas u niego efekt w postaci pożądania większej ilości takich bodźców.

Program lojalnościowy, a branding

Nie można zapominać o tym, jak bardzo dużo znaczy w tym wypadku branding. W każdym wypadku, nasz program lojalnościowy, powinien być czymś w rodzaju uzupełnienia marki. Jeżeli zatem specjalizujemy się w sprzedaży produktów z kategorii luksusowej, należy zdecydować się na program, który bazuje na tematyce atrakcyjnej dla VIPów. Jeśli jednak nasza branża to pokarm oraz akcesoria dla zwierząt, najlepiej postawić na luźną i elastyczną formę, która dodatkowo zawiera też wątki edukacyjne. Kluczem jest bowiem to, aby wartość programu lojalnościowego była odpowiednio dopasowana do celów samej marki. Tym właśnie sposobem, możliwe będzie zwiększenie skuteczności systemu gratyfikacji.

Nazwa programu lojalnościowego ma znaczenie

Pozwalająca na budowanie lojalności klientów strategia, z której korzystamy, powinna koniecznie posiadać chwytliwą nazwę, która bardzo mocno kojarzy się z samą marką. Sposobów na to jest wiele, jednak najczęściej stosuje się jeden. Wystarczy zatem wpleść naszą firmę lub usługę w nazwę programu lojalnościowego. Ważne, aby było to coś, co oddaje naszą ofertę. Koniecznie postaramy się o to, aby nasza kompozycja posiadała też drugi człon o pozytywnym wydźwięku. Najlepiej, niech ten dodatkowo będzie zachętą do podejmowania konkretnych działań.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =