Sklepy coraz bardziej próbują zwrócić uwagę konsumenta. Czy gazetki promocyjne, ich jakość oraz dostępność online mogą w tym pomóc?

Materiał zewnętrzny Image

Źródło: https://www.pexels.com/photo/family-doing-grocery-shopping-3985062/

Gazetki online są coraz bardziej popularne. Kimbino to projekt, który na swojej stronie udostępnia gazetki oraz ulotki promocyjne wszystkich sklepów z kraju, jak i z całego świata. Dzięki udostępnianiu gazetek przez Kimbino każdy ma wygodny dostęp do najświeższych promocji wszystkich sklepów z poziomu swojego komputera czy smartfona.

Menadżer Kimbino zabrał głos i przekazał, że gazetki i ulotki promocyjne, zyskały od 20, do nawet 40% więcej oglądalności.

Sklepy coraz bardziej zabiegają o konsumenta. W czasach, gdy sklepy mamy na każdym rogu, trudniej jest zwrócić uwagę, utrzymać oraz pozyskać nowego klienta. Czy gazetki promocyjne są w stanie pomóc sklepom?

Gazetki i ulotki promocyjne jako forma komunikacji z klientem

Sklepy musiały znacząco zmienić swoje działanie i tok myślenia. W obecnych czasach utrzymanie się firmy zależy w głównej mierze od podążania za konkurencją oraz szybkości reakcji na zachodzące zmiany. Sklepy coraz częściej dostrzegają, że sukces zależy przede wszystkim, od dobrej znajomości potrzeb i oczekiwań nabywców oraz dobrej komunikacji z nimi.

W tym celu zostały stworzone gazetki oraz ulotki promocyjne. Umiejętnie zrealizowana promocja kształtuje potrzebę oraz pomaga w dokonaniu wyboru. Literatura określa promocję jako rodzaj komunikacji przedsiębiorstwa z konsumentem. Jeśli więc promocja jest formą komunikacji, jej przekaz musi być czytelny oraz zrozumiały. Celem promocji jest ukazanie artykułu w taki sposób, aby zahamować opory i uprzedzenia związane z zakupem towaru. Gazetka promocyjna ma więc nam dać prosty przekaz, że w tym sklepie warto nabywać artykuły, z różnych względów, zaczynając od niższej ceny, a kończąc na lepszej jakości.

Czy jakość gazetek i ulotek promocyjnych oraz ich dostępność online, zwiększa zainteresowanie sklepem?

Z badania KANTAR Polska, zrealizowanego dla BLIX AWARDS, przeprowadzonego wśród internautów wynika, że dla sporej części Polaków jakość gazetki ma znaczenie. 46% ankietowanych podało odpowiedź, że jakość gazetki wpływa na to, w jakim sklepie robią zakupy. Następne 34% osób powiedziało, że jakość gazetki wpływa w bardzo dużym stopniu na wybór sklepu. Wyniki tej ankiety jasno pokazują, że konsumenci w pierwszej kolejności wybiorą taki sklep, którego gazetka bądź ulotka promocyjna jest opisana w przejrzysty sposób. Konkretne informacje i zachęta do zakupów to duże bodźce dla klienta. Dobrze skrojona szata graficzna, która w jasny sposób opisuje zasady, bądź wartość promocji, ma dla klientów olbrzymie znaczenie - bezpośrednio ułatwia decyzję zakupową. 64% ankietowanych internautów odpowiedziało, że bardzo duże znaczenie ma dla nich możliwość zapoznania się z wersją gazetki online. To jasno pokazuje, że strony takie jak kimbino mają rację bytu.

– Polacy coraz częściej korzystają z nowoczesnych technologii. Dopasowanie gazetki do wymogów telefonu jest coraz bardziej istotne, ponieważ umożliwia zapoznanie się z ofertą w dowolnym czasie, nawet podczas przemieszczania się. Staranna, przejrzysta forma prezentacji towarów zapewnia potencjalnemu nabywcy szybkie wyszukanie interesujących go kategorii produktów. Z kolei dobrze widoczne ceny są istotne, ponieważ to one są często głównym kryterium wyboru towaru- tak wypowiada się ekspert z PIE.

Wpływ gazetek oraz ulotek promocyjnych na podejmowanie decyzji zakupowych Polaków

Analizy różnych badań oraz ankiet pokazują, że częstotliwość oraz atrakcyjność promocji jest czynnikiem, który wpływa na to, jaka jednostkę handlową ostatecznie zostaje wybrana. W większości badane osoby odpowiedziały twierdząco, że wybór na dany sklep pada po zbadaniu gazetek oraz ulotek promocyjnych już w domu, przy tworzeniu listy zakupów.

47% ankietowanych odpowiedziało, że mając do wyboru różnego rodzaju artykuły objęte promocją, wybiorą te, które znajdują się w gazetce promocyjnej. 41,6% odpowiedziało, że zdecydowanie uwzględniają produkty objęte promocją, 34,7%, że czasami uwzględnia takie artykuły, 21,8%, że raczej nie i tylko 2% badanych twierdzi, że takich produktów nie bierze pod uwagę.

Z różnego rodzaju badań wynika, że gazetki oraz ulotki promocyjne są chętnie przeglądane przez Polaków, oraz mają istotny wpływ na zachowania zakupowe.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =