Co tam słychać na Popiełuszki?

Image

Końcem kwietnia rozpoczęła się przebudowa ulicy ks. J. Popiełuszki. Praca wre. Na placu budowy wiele się zmienia.

To ogromna inwestycja, tym bardzie widoczna, że realizowana w środku Stalowej Woli. Zamknięcie drogi spowodowało korki w mieście, ale nie da się przebudować, i to gruntownie, żadnej ulicy, bez wyłączenia jej z ruchu. Czas pędzi jak szalony i już za kilka tygodni wszystko powinno wrócić do normy. Sprawdziliśmy dla Was jak wyglądają obecnie roboty. Chyba najgorsze już za nami. Infrastruktura podziemna wymieniona, miejscami kładzione są pierwsze warstwy asfaltu, przygotowywane są już ścieżki rowerowe i ciągi piesze. Całość nabiera realnych kształtów. Nie ma jeszcze rond. Nie prowadzone są także roboty przy łączniku ulic Popiełuszki z Okulickiego. To zapewne będzie mieć miejsce dopiero na samym końcu. Mamy nadzieję, że robotnicy „wyrobią” się na czas. Z krajobrazu Popiełuszki zniknęły także stare topole. Nowych nasadzeń jeszcze nie ma. Te pojawią się dopiero jak wszystko zostanie przebudowane do końca.

Przypominamy, że zadanie przewidywało: całkowite rozebranie istniejącej nawierzchni asfaltowej i zastąpienie jej nową wraz z warstwami podbudowy, budowę ścieżki rowerowej po stronie prawej (asfalt) i lewej. Po obu stronach ulicy wyremontowane będą ciągi piesze, rozbudowane zostanie oświetlenie. Przebudowano sieć kanalizacji deszczowej. Zmiany nastąpią na 3 skrzyżowaniach, z ulicami: Okulickiego, Skoczyńskiego oraz Wolności.

Na realizację opisywanej inwestycji pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1024R ul. Ks. J. Popiełuszki w Stalowej Woli”, Powiat Stalowowolski otrzymał dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych. Całkowita wartość zadania to 7,4 mln zł, z czego dofinansowanie w ramach FDS wynosi 5,55 mln zł.

Przewiń do komentarzy


























Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Masakra

Do ~Wojtek przepraszam a o której Przemysłowej mówisz??? Tej co od min. 2 lat jest rozkopana. Najpierw zamknięta bo robili tory, teraz zamknięta bo nie robią nic. Prócz tego, że ściągnęli asfalt i czekają nie wiem na co. No chyba że mamy w Stw jeszcze jedna przemysłowa gdzieś ukryta.
Aahhh a co do obwodnicy haha śmiech na sali. Obwodnica to bardzo mocne słowo przy opisywaniu tej drogi

Żal że wycięli takie piękne drzewa tylko po to żeby obłożyć wszystko betonem. Teraz idąc na spacer tamtą drogą nawet nie będzie gdzie uciec przed słońcem. Najpierw wycinają. A później przepraszają

~bet

ok ,ale ta jedna latarnia przesunieta na srodek sciezki rowerowej.Za to projektant powinien zostac pozbawiony uprawnien

~taka prawda

Po rewitalizacji naszego miasta przez PANA PREZYDENTA L. NADBEREŻNEGO nasze miasto stało się najładniejszym miastem w POLSCE.

~Wkurzony

Do jd lipowa piękna?!!!! Jak tak ci się podoba to zamieszkaj na pasie startowym. Taka ulica powinna być wąska 3+3 m po to żeby nie było sprawdzania ile auto "wyciągnie". I jeszcze ze 2,3 szykany jak jest na zachodzie . Nie mówię już o angli bo byłoby tam z 29 Garbów. A przede wszystkim piękne lipy poszły pod topór. Kończąc betonoza którą dominuje i teraz dominuje przy "modernizacji "rynku rozwadowskiego. Pół płyty to będzie beton .TRAGEDIA.

~Qwerty

Popiełuszki jak wiadomo remont, ale obok jest ulica Floriańska, na części tej ulicy stoi znak strefa zamieszkania, czyli parkowanie w miejscach wyznaczonych. Więc czego kierowcy nie rozumieją, przydała by się jakaś kontrola na tej drodze, bo to co jest to jakaś wielka pomyłka.

maszynista

lola dobre podsumowanie rzadow pisuarow .Po co komu tyle betonu,chyba że im drożej bedzie tym lepiej .Firma zarobi i bedzie mogla odpalic,, dobrowolny "datek na partię.

~ he he..

w końcu nie ma tych starych mioteł....topoli.....i ok.

~lola

Myślę, że o nowych nasadzeniach wiemy wszystko , to 340 sztuk trzmieliny, 210 sztuk płożącego krzewu , 6 sztuk grabu i 8 sztuk wiśniośliwy. To jak dobrze pójdzie za 10 lat może być jakiś cień z graba i w zasadzie tyle. Jeśli kogokolwiek cieszy olbrzymia masa betonu i asfaltu no to dobrze. Dla większości mieszkańców tej ulicy będzie to 'krzyż pański", ale będą mieli to co władza uznała za dobre a nie ich prywatne zdanie. To ewidentny brak szacunku do przyrody ale w tej formacji politycznej tak już jest. Taki superman LN nie pytając nikogo(dlaczego nie było referendum w tej sprawie?) o zdanie sam zadecydował, że przeznaczy 1000 ha lasu do wyrębu by wpisać się w historię miasta o utworzeniu nowego COP-u. Dopilnował by w semie ten jego chory pomysł uzyskał większość a potem by znowu ten sam sejm odrzucił sprzeciw senatu. Uchachany pojechał do W-wy by spotkać się z PAD by ten przybył tu na miejsce, by pokazać jaki to wielki drwal jest z tego Nadbereżnego. Nie mógł podpisać tej ustawy w biurze tylko trzeba było jechać do Stalowej Woli podpisać wyrok dla Puszczy Sandomierskiej. Jest się czym chwalić!

mark30

za mało betonu mam nadzieje ze lucjan za to odpowie kiedyś.....

~galazka

Jest film na YouTube z przed 10 lat.Wpisac trzeba" Stalowa Wola przejazd ulicami' można zobaczyć ile było drzew a jak łyso jest teraz

~wojtek

Co za tepe lby pisza w tych komentarzach .Jak za PO nic sie nie robilo to bylo dobrze.Jak teraz od 2015 r.zmodernizowano ul.Przemyslowa,Klasztorna,Poniatowskiego, zrobiono obwodnice i laczniki do niej ,wykonano droge przez hute,tunel do strefy ekonomicznej a teraz jest w budowie tunel pod torami do przemyslowej to jest zle?Gdyby rzadzil Slezak i POpaprancy nic by niebylo robione.Jesli jeden z drugim cos piszesz to wpierw pomysl

maszynista

Teraz jest wyjatkowo brzydko,betonoza ,prawie wszystkie drzewa wyciete.A kto pamieta jak wycieli 6 drzew zdrowych przy Sloneczku, bo drzewa zaslanialy nazwe restauracji.

~Adam

Do Tak: po to żeby ktoś dobrze na tym zarobił.

~Smutny

Włączyłem sobie film na YouTube jak facet jeździ motorkiem i filmuje ulice Stalowej Woli w latach 90tych ubiegłego wieku. Aż gębę otworzyłem z zachwytu, tyle zieleni w mieście, sosny, ocieniona drzewami ulice Popiełuszki, Mickiewicza, na Ofiar Katynia sosny.. a teraz betonowa pustynia.

~Tak

Po obu stronach ulicy wyremontowane będą ciągi piesze

Po co było rozbierać chodnik w bardzo dobrym stanie od strony bloków?

~Czarnieckiego

Ulice krzywą robią od września 2020!!

~www

JD: Jest wręcz odwrotnie niż piszesz.To właśnie te "nowe" inwestycje wydają się lepsze niż są w rzeczywistości właśnie dlatego że jeszcze bije od nich ta "nowość" i brak zużycia.
Często dawno zaprojektowane osiedla były bardzo przyjmę do życia, ale mocno zaniedbane i tylko przez to wydają się gorsze. Mogłeś wychodzić z bloku jak do ogrodu, ale wszystko porastały chaszcze bo nikt o to nie dbał. Przychodziła "rewitalizacja" jak na Staszica i fakt wygląda elegancko bo wszystko jest nowe, ale wychodzisz z bloku i masz morze betonu aż do następnego bloku. I poczekaj 10 lat, jak się ta kolorowa kostka zestarzeje i będzie wyglądało to jak amerykańskie slumsy zamiast jak miasto-ogrod jak było to projektowane.

I owszem można zastąpić stare-dobre nowym-lepszym. I nawet ta wiedza jest na wyciągnięcie ręki. Ale widać u nas nikt tej ręki wyciągać nie chce.

Po pierwsze: w centrum miasta przy ulicach gdzie nie ma szybkiego ruchu te ciągi pieszo rowerowe są niewygodne zarówno dla rowerzystów jak i pieszych i często samych kierowców którzy mają utrudnione zadanie przy skręcaniu. Temat był już rozwiązany dawno temu i projektuje się to nowocześnie i wygodnie w wielu miastach Polski. Mógłbym z głowy dać że 20 przykładów (jak nawet ta aleja w Mielcu) ale co z tego jak to zniknie razem z artykułem na głównej stronie za kilka dni.

Po drugie: w centrum miasta ruch się uspokaja a nie robi autostrady. Autostrady i szybkie,wygodne drogi robi się wokół centrów miast. Na kierunku wsochd-zachod mamy od strony niska drogę ze strefy pod torami do łącznika z obwodnicą. Od strony Rozwadowa dwupasmowa KEN I planowana mala obwodnicę z przemysłowej do VIVO. Tam te wygodne drogi są względnie nie uciążliwe i jest tam mniej pieszych. Jaki jest powód robienia wielu pasów przez środek miasta? To tylko spowoduje że więcej kierowców wybierze jazdę przez centrum, bo sami ich do tego zachęcamy zwiększając przepustowość tej drogi zamiast jazdy droga która jest (lub będzie) przystosowana to dużego ruchu.

Problem jest głębszy. Projektowaniem miasta zajmują się ludzie typu inżynier drogownictwa. I z całym szacunkiem. Inżynier budownictwa to specjalista i ma ogromną wiedzę, ale nie jest specjalistą w projektowaniu miast. To tak jakby elektryk projektował dom. Jak dobrym elektrykiem nie jest to nie zaprojektuje dobrze kanalizacji czy wystroju wnętrz.

W naszym mieście nie ma urbanisty miejskiego. Nawet nie ma miejskiego architekta. Ludzi którzy powinno mieć wiedzę jak budować miasto. I co? I efekt jest taki że wydajemy dziesiątki milionów rocznie tylko po to żeby stworzyć problemy z których lepiej rozwinięte i planownae miasta próbują się wykaraskać. I nikt z tym nic nie robi. I nikt z tym nic nie zrobi. A w kolejce Wyszyńskiego i Okulickiego do zepsucia. Wszyscy zadowoleni. Szkoda gadać (pisać).

~J D

Nie rozumiem tej frustracji ludzi Stalowej Woli , żeby było piękne , nowe to stare trzeba zburzyć . zapewniam tak było na Brandwickiej , Lipowej a teraz piękne ulice . Cierpliwości i szacunku .

~emerytka

Bez drzew strasznie łyso a co dopiero będzie w lecie jak słoneczko poświeci.

~EMI

„Piękna” betonowa pustynia!

maszynista

Po tej wycince drzew ta ulica wyglada jak w wielkim betonowym miescie ,a kiedys byla zielona ,drzewa byly z dwoch stron jezdni na calej dlugosci.Nie glosujcie na zarzecznego w przyszlych wyborach.Powod wiadomo jaki.

~Xyz

A co się dzieje na skrzyżowaniu Staszica, Żwirki i Mickiewicza to głowa mała. Tam rano się stoi, a nie jedzie. Kto za ten burdel odpowiada.

~Adam

Autostrada w środku miasta. Współczuję tym ludziom co mieszkają na Popiełuszki. Zresztą, nie ja im nie współczuje, nic nie zrobili żeby się sprzeciwić durnym pomysłom włodarzy miasta.

~drobny81

Za remont ulicy Popiełuszki ktoś powinien beknąć. Zero nadzoru, zero BHP, zabezpieczenia budowy. A najlepiej są poprowadzone instalacje które to tak strasznie zostały zniszczone. Mam zdjęcia umiech Na jednym widać jak rura osłonowa do światłowodu idzie w podsypce kostki brukowej ok 15 cm poniżej krawędzi krawężnika umiech)))))))))

~lucy

czas stąd faktycznie spadać.

lokomotiv

Witam zauważyłem że skręt od banku w stronę kościoła w prawo jest otwarty czyli można już tamta częścią jeździć?

~toż to szok

To jest tak bardzo nieprawdopodobne, że nie chce się wierzyć, że tak wygląda zarządzanie miastem. Klasztorna zamknięta, Popiełuszki zamknięta, Żwirki zablokowana, Mickiewicza zablokowana. W radiu powiedzieliby, że "toż to szok". Prawda? Pan poseł pewnie nie pamięta.

~www

I zobaczycie, że teraz będzie to samo z tą osiedlówką wzdłuż Alei czy z zepsuciem ulicy Wyszyńskiego, czy Okulickiego. Jak się ludzie połapią co się im serwuje pod oknami to nagle będzie tłumaczenie, że już za późno, że dotacja przepadnie, przetarg rozpisany.
Już lepiej jakby miasto te pieniądze odłożyło na konto i nie robiło remontów które kiedyś (jak do władzy dojdzie ktoś z pojęciem o urbanistyce) trzeba będzie za równie duże pieniądze odwracać. Zarówno II RP przed wojną jak i komuniści byli o dwie klasy lepsi w projektowaniu miasta. Obecnie moim zdaniem urbanistyka jest bardziej na poziomie wielowsi niż średniej wielkości miasta.

~www

Mam pytanie do projektantów. Jak należy iść po tym chodniku z żoną i dwójką/trójką dzieci? Jednocześnie mam odpowiedź: Nie należy iść tym chodnikiem w więcej niż jedną osobę (ewentualnie we dwójkę można iść nocą jak nikogo się z naprzeciwka nie będzie mijać). Dla pieszych nie ma miejsca, idzie się 10 cm od rowerzystów, rowerzyści są gorzej widoczni dla kierowców samochodów którzy muszą skręcić. Tak sie nie robi. Efekt jest prosty. Jak mam iść przez takie miasto to już wolę jechać. I kupuję 3 samochód w rodzinie, zajmuję miejsca parkignowe, będę generował koszty. A to wszystko w mieście które można przejść w 15 minut. To jest centrum miasta do cholery a zprojektowane jak jakaś ulica na przemysłowych obrzeżach. Zieleń wyrżnięta, piesi i rowerzyści stłoczeni na ciągach pieszo rowerowych i tylko pasy, bajpasy i wielopasmowe ronda.

Ja piszę od co najmniej 10 lat, że tak się nie projektuje dróg rowerowych ani chodników. Za przykład dawałem Warszawe, Kraków, Gdańsk. Teraz już nie muszę. Teraz juz miasta takie jak Biłgoraj, czy Mielec (al. Niepodległości) i wiele innych potrafią to robić profesjonalnie, tanio i bezpiecznie. U nas nie dociera. A miliony na takie "modernizacje" lecą co roku.

~Anon

w tym roku