Reklama i marketing firmy deweloperskiej - czyli jak wypromować swoje inwestycje i firmę deweloperską?

Materiał zewnętrzny Image

Działalność deweloperska wiąże się z dużymi inwestycjami już od samego początku, dlatego też warto zadbać o odpowiednią reklamę, która pozwoli firmie szybko zbudować rozpoznawalność i uznanie, dzięki czemu możliwe będzie rozpoczęcie sprzedaży mieszkań i lokali. O czym warto pamiętać i jakie działania należy podjąć, by odnieść sukces?

Zacznij od podstaw - plan marketingowy, projektowanie lejka konwersji, persona

Marketing deweloperów nie obędzie się bez odpowiedniego planu marketingowego, zaprojektowania lejka konwersji dla danej firmy i stworzenia persony, czyli "typowego klienta". Tak jest, już podczas rozpoczynania działalności trzeba zdecydować, do kogo chcesz trafić: do rodzin z dziećmi, zachwycając je bliskością placów zabaw i szkół, czy może do singli, którzy w szczególności docenią spokój i dobre połączenia z zagłębiami biurowymi i miejscami rozrywki?

Wszystko to ma ogromne znaczenie. Dobry plan marketingowy i lejek konwersji sprawią, że wejście na stronę czy też zapoznanie się z broszurą reklamową może przekuć się w decyzję zakupową. Ważne jest by mówić tymi samymi wartościami co grupa docelowa. Nie są to jednak działania, z którymi poradzi sobie każdy: stworzenie kompleksowego planu wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. Deweloperzy powinni powierzyć to zadanie specjalistom z agencji marketingowych, zaznajomionych z branżą. Jedną z takich agencji jest Warszawska Grupa Mediowa!

Tradycyjne reklamy

Nie mniejsze znaczenie ma tradycyjny marketing, który trafi do klientów w trakcie kontaktu bezpośredniego (m.in. billboardy czy drukowane ulotki i wizualizacje inwestycji). Osoby poszukujące mieszkania lub domu z pewnością zwrócą uwagę na interesującą reklamę w okolicy inwestycji.

Udział w życiu społeczności lokalnej

Reklama i marketing firmy deweloperskiej to nie tylko dobrze prowadzona strona czy ulotki. Oprócz tego, można postawić na działania CSR (Corporate Social Responsibility), które oznaczają uwzględnianie w swoich działaniach interesów społecznych czy kwestii związanych ze środowiskiem naturalnym. Warto również zadbać o społeczne zaangażowanie, choćby w postaci sponsoringu.

Marketing online

W obecnych czasach trudno jest prowadzić marketing deweloperów bez działalności online. Jeśli chodzi o tę formę reklamy, zdecydowanie warto zadbać o responsywność i intuicyjność strony, wartościową zawartość (m.in. przydatne czytelnikom wpisy na blogu czy rozsyłane cyklicznie w ramach newslettera) i pozycjonowanie strony. Jedno nierozerwalnie wiąże się z drugim: trudno mówić o odpowiedniej pozycji strony w przeglądarce bez zachowania dbałości o treść. Każda firma deweloperska powinna także stworzyć wizytówkę Google Moja Firma, która ułatwi odnalezienie przedsiębiorstwa osobom potencjalnie zainteresowanym zakupem domu czy mieszkania w danej lokalizacji. Dobrym pomysłem może być również skorzystanie z reklam sponsorowanych, choćby w postaci Google Ads.

Prowadząc marketing online, nie można zapominać o social mediach. Wiele osób z chęcią zapozna się z przebiegiem inwestycji, a możliwość obserwowania postępów prac oraz łatwość uzyskiwania informacji o planowanych budowach zwiększa poczucie bezpieczeństwa i tym samym może sprawić, że bierny obserwator stanie się klientem.

Uczestnictwo w targach nieruchomości

W wielu miejscach Polski co najmniej kilka razy w roku organizowane są targi nieruchomości. Jak pokazują ubiegłe lata, taka forma prezentowania inwestycji cieszy się dużą popularnością wśród potencjalnych kupujących. Nie ma w tym nic dziwnego: pomimo wszechobecnej cyfryzacji, wiele osób wciąż preferuje kontakt bezpośredni. W ten sposób łatwiej uzyskać wiele informacji i lepiej poznać osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie inwestycji, które dzięki takim spotkaniom nabierają ludzkiej twarzy.

Oferty na portalach

Osoby poszukujące lokali mieszkalnych nierzadko nie mają tyle czasu, by przeglądać odrębnie strony deweloperów i tam poszukiwać inwestycji. Zamiast tego - wchodzą na portale z ofertami i to tam szukają mieszkania dla siebie. Dlatego tak istotne jest, by stworzyć atrakcyjną wizualnie ofertę i prezentować ją na popularnych portalach.

Wyżej wskazane działania to te o charakterze najbardziej podstawowym. Pod każdym z haseł kryje się wiele działań, których nie sposób opisać w krótkim artykule, dlatego też początkujący deweloperzy powinni powierzyć działania marketingowe specjalistom.

Chcesz poznać więcej pomysłów na reklamę i marketing firmy deweloperskiej? Wejdź na bloga Warszawskiej Grupy Mediowej!

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-i-wypromowac-firme-deweloperska/

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =