Czy na tzw. zakręcie śmierci na DW871 powinien stanąć fotoradar?

Image

Nie milkną echa wypadku, w którym zginęło, osierocając trójkę małych dzieci, małżeństwo z Przędzela. Niestety, nie był to pierwszy wypadek, do którego doszło na zakręcie drogi DW871 w miejscowości Jamnica. Na przestrzeni ostatnich lat śmierć poniosło tam kilka osób. Najczęstszą przyczyną tych zdarzeń była nadmierna prędkość oraz jazda pod wpływem alkoholu. Czy ustawienie przed zakrętem fotoradaru mogłoby w przyszłości uratować czyjeś życie?

Pomysł ustawienia fotoradaru, bądź odcinkowego pomiaru prędkości, sugerowało wiele osób pisząc komentarze, zarówno pod artykułami na naszym portalu, jak i na facebooku. W naszej sondzie na fb zdecydowana większość Czytelników poparła pomysł fotoradaru. W czasie kilkunastu godzin swoje zdanie wyraziło niemal 600 osób, z czego większość jest zdania, że trzeba działać, trzeba wreszcie zapobiec lawinie nieszczęść. Dość już tragedii na zakręcie śmierci. Jesteśmy wszyscy oburzeni bezradnością i bezczynnością. Coś w końcu musi się zmienić. Sami zwróciliśmy się do polityków, instytucji, do jednostek zajmujących się bezpieczeństwem. Cała Polska pisze o powiecie stalowowolskim i to jedyny plus tych strasznych tragedii, bo może w końcu one się skończą i nikt już nie będzie musiał płakać i cierpieć jak rodziny zmarłych, czy poszkodowani przechodząc długie rehabilitacje.

W sprawie fotoradaru, bądź zastosowania jakiegoś innego rozwiązania, które mogłoby poprawić bezpieczeństwo na łuku drogi skontaktowaliśmy się z zarządcą DW871.

- Trudno sobie wyobrazić, żeby jakiekolwiek środki inżynierskie zapobiegły zdarzeniom, których niezaprzeczalną przyczyną jest alkohol i nadmierna prędkość. Ewentualne zastosowanie fotoradaru lub odcinkowego pomiaru prędkości leży w kompetencjach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego- odpowiada nam Aldona Gujda, Specjalista ds. Informacji Publicznej Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Napisaliśmy w tej sprawie również do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

- Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD prowadzi analizy dotyczące ewentualnego objęcia DW 871 kontrolą z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących. Ocenione muszą zostać m.in. możliwości techniczne ewentualnego montażu urządzenia. Niezbędne jest również przeprowadzenie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego- taką odpowiedź otrzymaliśmy od Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Sprawę będziemy monitorować. Nadal będziemy pytać i drążyć temat.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~jan

..... tych zakrętów śmierci jest tam kilka, najbardziej ,,znany" to ten przedostatni przed Jamnicą, jeden fotoradar niczego nie załatwi, najbardziej logiczne wydaje się ograniczenie prędkości np do 70 albo 80 km/h od pierwszego do ostatniego zakrętu, połączony z odcinkowym pomiarem prędkości.... dla zdrowych umysłowo kierowców będzie to pewna niedogodność ale uchroni ich przed potencjalnymi ,,zabójcami" z naprzeciwka .... bo na wyprostowanie tej drogi to raczej nie ma co liczyć, droga wojewódzka a kasa na samo wylesienie zakrętów olbrzymia ....

~Szymon

Oczywiście że tak, odcinkowy!

~Anonim

Pomiar prędkości

maszynista

Proponuje jezdzic tam powyzej 100 km/h wtedy nikt nikogo nie bedzie wyprzedzal .Wypadek byl ,bo te auta wojskowe wolno jechaly i trudno bylo wyprzedzic taka kolumne .Spieszylo mu sie i zaczal wyprzedzac .Chyba kazdy traci nerwy jak przed nim jedzie wolno jakas baba .

~Mama i tata

Glupie pytanie . Juz dawno powinno byc cos na calej tej ulicy postawione. Osobiscie boje sie tamtedy jezdzic przez tych idiotow ktorzy wyprzedzaja

~Mieszkaniec

TYLKO I WYŁĄCZNIE ODCINKOWY POMIAR PRĘDKOŚCI !!!!

~Tomik

Ustawić kilka wraków samochodów po rowach ,kilka krzyży i może trochę zwolnią kochani kierowcy.

~Rolo

Powiększenie popocza z jednej strony i drugiej i po sprawie

~Rolo

Powiększenie popocza z jednej strony i drugiej i po sprawie

~Rolo

Powiększenie popocza z jednej strony i drugiej i po sprawie

~Rolo

Powiększenie popocza z jednej strony i drugiej i po sprawie

as1234

nie, to za mało.
Co najmniej pole minowe i zasieki.
Główną przyczyną było to, że jechał nie swoim pasem, w zakręcie bez widoczności, na drugim miejscu alkohol.
Gdyby obie strony jechały tam 90 to też pewnie byłyby ofiary.
Ja wiem, że temat teraz nośny, ale takie zdarzeniowe "naprawianie" bezpieczeństwa na drogach przynosi więcej szkód niż korzyści. W Polsce konieczne jest działanie systemowe, od szkolenia nowych kierowców, po "obsługę" tych którzy zostali złapani za jazdę na ciężkiej bani.
Jak się ktoś nie zgadza z moją opinią to niech wytłumaczy, jak to jest, że w kraju, gdzie najtrudniej zdać egzamin na pj mamy takich kiepskich kierowców i jak to jest, że z tak małym limitem alkoholu we krwi (w UK jest 0,8 promila, w DE 0,5) mamy taki problem z pijanymi kierowcami?
Ponoć Polacy mają mocniejsze głowy niż Niemcy i Anglicy.

~ktoś

Radar bezwarunkowo bo jak na razie spisują się na innych trasach choć pomiar prędkości odcinkowy był by idealny bo na całej trasie wymagał by rozwagi

~Daro

Tylko odcinkowy pomiar prędkości

Cudny Lolo

Zdecydowanie odcinkowy pomiar prędkości!

~no właśnie

po co w ogole takie pytanie?

~Mangos

Nie fotoradar, tylko postawić przed zakrętem ciecia z pisu . Niech zabiera kluczyki i kierowcy będą je dostawać z powrotem za zakrętem jak sobie dopchają . Jeszcze jakieś pomysły z d.py?

panpikuss

Raczej próg zwaniający

~k.j.mać.

Co ma wspólnego ostatni wypadek z tym normalnym zakrętem?

~Zysio

O to to to. Jak najsxybciej i karac bez wyjatku

~Tom

Nie fotoradar tylko barierka pośrodku drogi

~J 23

Zamknąć tą drogę i nie będzie wypadków. Zakazać posiadania samochodów. Badania w UK dowiodły, że fotoradary generalnie nie zmniejszają liczby wypadków. Kwestia badań na szerszym terenie tj. kierowcy po minięciu fotoradaru lub odcinkowego pomiaru przyspieszają bardziej niż gdyby ich nie było i powodują wypadki w innych miejscach na danym obszarze. Także to tylko przesunięcie w terenie problemu. Ale spokojnie chipy w samochodach dzięki UE i naszemu rządowi już niebawem.

~cst

Dario. Oświeć więc nas swoją wiedzą na temat przepisów i statutu drogi skoro jesteśmy ciemni. Przydałaby się też dobra argumentacja, bo "tak jest i tyle w temacie" nie sprzyja oświecaniu nieoświeconych. Tylko postaraj się to robić używając kropek i przecinków, żeby takim "ludzią" jak my nabycie tej wiedzy ułatwić. No chyba, że nie jesteśmy godni...

~Józio

Odcinkowy pomiar predkosci od Stalowej Woli do samego Tarnobrzega !!! Kto za ??

Saturn

A nie lepiej sprawcę wypadku powiesić na tym zakręcie by odstraszał innych piratów ????????????

~k.j.mać.

Co za bzdury. Jaki zakręt śmierci. Jeżdżę tamtędy często. Brak umiejętności prowadzenia pojazdu. Prawo jazdy to nie wszystko.

wzm58

Mozna tez oznaczyć jezdnie znakami poziomymi i pionowymi z informacją ostrzegająca o zagrożeniu w tym miejscu.

~Dario

Do cst i justysi na szczęście ludzie którzy się tym zajmują i znają przepisy i statut drogi na drodze tego typu nie może stać próg zwalniający tak samo fotoradar w środków lasu i tyle w temacie więc skończyć to biadolenie poza tym jak w ogóle można zadać takie pytanie ludzia którzy nie mają pojęcia o prawie o ruchu drogowym

~Ssss

Tylko odcinkowy pomiar predkosci , choc takie pijane bydle i tak nie zwróci na to uwagi

~justysia

A może próg zwalniający?