Czy ulica Krzywa będzie jednokierunkowa?

Image

Kilku mieszkańców Krzywej chce przekształcenia ulicy, przy której mieszkają w drogę jednokierunkową.

Z taką prośba zwrócono do się do stalowowolskiego magistratu. Zmiana miałaby nastąpić już po zakończeniu remontu. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego pochyliła się nad tym wnioskiem.

Ulica Krzywa przechodzi właśnie modernizację. Po jej zakończeniu niemal na całej długości (570 m) droga będzie ciągiem pieszo- jezdnym o nawierzchni brukowej. Od strony ul. Czarnieckiego pojawi się około 40- metrowy chodnik. Koszty związane z tym zadaniem wynoszą 2,1 mln zł, z czego 80% jest dofinansowane z Funduszu Dróg Samorządowych.

Członkowie komisji wyrazili różne opinie na temat proponowanej zmiany. Zastanawiano się między innymi nad tym, czy ruchem jednokierunkowym nie powinien być objęty większy teren oraz jak wielu mieszkańców tak naprawdę chciałoby wprowadzenia zmian.

Dużym problemem ul. Krzywej są zaparkowane wzdłuż drogi auta. Należą one zarówno do samych mieszkańców, jak i pacjentów szpitala. Jeśli droga miałaby być jednokierunkowa, to nie stanowiłoby to dużego utrudnienia w ruchu. Ale już jazda w obu kierunkach, przy stojących przy krawężniku samochodach, będą uciążliwa dla użytkowników tej drogi.

Zastępca naczelnika Wydziału Realizacji Inwestycji i Transportu Andrzej Wojtaś podkreślił, że w sąsiedztwie ul. Krzywej prowadzonych jest kilka inwestycji m.in. rozbudowa kortów, budowa parku zimnej wody, w planach jest także modernizacja stadionu, a to wszystko będzie skutkowało tym, że będzie tam jeździło jeszcze więcej pojazdów, w tym także autobusy.

- Nie wiem jaki tam będzie ruch kiedy zostaną uruchomione obiekty, które przy okazji parku zimnej wody są wykonywane, czyli np. pumptrack, który jeszcze nie jest wykonany, a już tam szaleją. Nie wiem jaki będzie tego oddźwięk. W skali kilku miast sąsiednich jest to obiekt unikalny, w związku z czym możemy mieć tam wycieczki. Wydaje mi się, że do tego tematu trzeba wrócić jak wszystko się otworzy. Wtedy będzie można ocenić skalę i natężenie ruchu i cokolwiek przedsięwziąć- mówi Andrzej Wojtaś.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
~obserwator

Dobrze ktoś napisał że drogi osiedlowe nie powinny być skrótami ani przelotówkami. Tak właśnie jest z ulicą Okrężna na osiedlu Widok. Ruch jak na Marszałkowskiej. Mieszkańcy czekają na mądre pomysły władz.

~mieszkaniec

www-Pobocza w uliczkach zapychają mieszkańcy bloków, maja po dwa ,trzy samochody i pchają się pod posesje zostawiając syf po sobie.

~Ottis Redding

Dokładniej: mądry suę zaszczepi i przeżyje, a głupi... i to jest dobra wiadomość.

~@www

A ich pobocza nie powinny być zastawione autami leniwych mieszkańców którzy wola zajmować publiczny teren zamiast parkować na swoim podwórku.

~Jeff Lynne

A nie potrafimy wybudować ulicy prostej?

~mieszkamiec

Jak będą w takim tempie remontować to na następne decyzje trzeba poczekać jeszcze kilka lat.

~www

Drogi lokalne i osiedlowe powinny służyć mieszkańcom, a nie być skrótami i przelotówkami (co usilnie forsuje i miasto i powiat)