Do czego potrzebujemy probiotyków?

Image

Probiotyki to żywe kultury bakterii. Potrzebne są do utrzymania prawidłowego funkcjonowania wielu układów naszego organizmu. Istotne są dla nas tak zwane dobre bakterie. Pomagają utrzymać prawidłową mikroflorę w naszym układzie pokarmowym. Nasza odporność czy prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego zależą w dużej mierze właśnie od naszej flory bakteryjnej i żyjących w niej bakterii. Znajdują się w niej bakterie wspomagające nasz organizm, ale także patogeny, które mogą nam zaszkodzić. Dlatego warto zadbać o właściwą ilość probiotycznych bakterii w jelicie.

Jak probiotyk działa na nasz organizm?

Głównym zadaniem probiotyków jest utrzymanie przewodu pokarmowego w najlepszym stanie. Bakterie te wzmacniają także naszą odporność, stanowiąc naturalną ochronę przed chorobotwórczymi drobnoustrojami.

Probiotyki pozytywnie działają przede wszystkim na nasze jelita, żywe kultury bakterii wpływają na nasz układ pokarmowy, usprawniając przemianę materii, wspomagając trawienie, zapobiegając biegunkom. Ułatwiają przyswajanie związków mineralnych (magnez, żelazo, wapń) oraz witamin z grupy B i K.

Probiotyki wpływają także na nasz układ odpornościowy. Warto przyjmować je w trakcie i po antybiotykoterapii, aby zregenerować florę bakteryjną. Po produkty probiotyczne można sięgnąć również przed, jak i w trakcie egzotycznych wakacji, aby zapobiec tzw. biegunce podróżnych.

Gdzie szukać probiotyków?

Żywe kultury bakterii znajdziemy w niektórych produktach spożywczych takich jak kiszone ogórki, kapusta, kefiry, jogurty, kwas buraczany czy chlebowy. Jednak by dostarczyć do organizmu odpowiednią ich ilość, musielibyśmy zjadać całą masę tych produktów. Więcej przydatnych informacji znajdziemy na https://www.lakcid.pl/. Bakterie probiotyczne możemy znaleźć także w suplementach, jak i specjalnych lekach probiotycznych. Przy wyborze produktu probiotycznego powinniśmy kierować się tym, jaka ilość szczepów bakterii się w nim znajduje. Najbardziej polecane produkty to te, które zawierają wysoką liczbę dobroczynnych bakterii. Sięgajmy po probiotyki, które są prawidłowo opisane, tzn. opis zawiera trójczłonową nazwę, czyli rodzaj, gatunek i szczep bakterii.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =