Tydzień na budowie S19 na Podkarpaciu
Postępują prace na budowie podkarpackich odcinków drogi ekspresowej S19. Wykonawcy prowadzą prace w pełnym zakresie i we wszystkich branżach. Zapraszamy na fotorelację z placów budowy oraz informacje o postępie prac na poszczególnych odcinkach.
S19 odc. Lasy Janowskie - Zdziary o dł. 9,3 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 74%.
Wykonawca (konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu wykonywał humusowanie skarp i terenów płaskich oraz układano ścieki trójkątne i krawężniki granitowe.
W zakresie robót mostowych:
- na moście 01MS w m. Łążek Ordynacki betonowano płyty przejściowe
- na wiadukcie 02WD nad S19 w m. Domostawa wykonywano izolację grubą na ustroju nośnym i płytach przejściowych na podporze A
- na przejściu ekologicznym dla średnich zwierząt górą 03PESG w m. Domostawa wykonywano betonowanie gzymsów etap II
- na wiadukcie 04WD nad S19 w m. Domostawa montowano deskę gzymsową oraz betonowano dylatację
- na moście 09MS w m. Kutyły betonowano wnęki płyty przejściowe
- na wiadukcie 10WD w m. Kutyły montowano bariery
- na wiadukcie 11WS w m. Zdziary wykonywano izolację grubą ustroju nośnego i płyt przejściowych.
W sumie w ubiegłym tygodniu na obiekty mostowe dostarczono około 90 m3 betonu. Z robót branżowych kontynuowano budowę kanału technologicznego, drenażu wgłębnego oraz regulację włazów. Na MOP Bukowa wykonywano nasadzenia drzew i krzewów.
S19 odc. Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. 9 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 64%.
Wykonawca (Mosty Łódź S.A.) w ubiegłym tygodniu układał nawierzchnię z kostki kamiennej na rondzie w Zdziarach oraz zamontował słupy ekranów akustycznych. W zakresie branży mostowej:
- na moście 08MS nad rzeką San zbrojono i betonowano segment 8/3 i 6/4 na nitce lewej
-na wiadukcie 07WD nad S19 w ciągu DW858 w rejonie m. Zarzecze wykonywano beton podkładowy kap chodnikowych na długości skrzydeł podpory nr 3
- na wiadukcie 03WD nad S19 w ciągu DP1049R w rejonie m. Zapacz wykonywano izolację cienką przyczółka P1
- na wiadukcie 12WD nad S19 w ciągu DK19 w rejonie m. Zdziary wykonywano zasypkę przyczółków i betonowanie dylatacji modułowych.
W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wbudowano około 23 ton stali oraz dostarczono 210 m3 betonu.
Z robót branżowych wykonywano kanał technologiczny i montaż wylotów skarpowych S19.
S19 odc. Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. 6 km
Aktualne zawansowanie robót wynosi 85%.
Wykonawca (Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu kontynuował wykonywanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 o grubości 20cm, montowano bariery liniowe oraz wykonywano warstwę wiążącą z betonu asfaltowego AC 16W.
W zakresie robót mostowych:
- na wiadukcie WS10 nad DK77 na węźle Rudnik nad Sanem układano schody skarpowe
- na wiadukcie WS11 nad drogą leśną oraz linią kolejową normalnotorową LK68 Lublin – Przeworsk zbrojono płyty przejściowe
- na wiadukcie WS12 nad drogą gminną DG 102704R zbrojono płyty przejściowe i wykonywano beton niekonstrukcyjny pod płyty przejściowe
- na przejściu dla średnich zwierząt PZŚd-13 w km 20+303,11 drogi ekspresowej S19 kontynuowano wykonywanie betonu niekonstrukcyjnego pod płyty przejściowe oraz zbrojono płyty przejściowe.
W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wbudowano około 10 ton stali oraz dostarczono 50 m3 betonu.
Z robót branżowych kontynuowano przebudowę rowów i cieków melioracyjnych, budowę oświetlenia drogowego i zasilania oraz kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego.
Na zbiorniku Zb-21 wykonywano umocnienie dna i skarp geokratą komórkową PEHD wypełnioną kruszywem oraz dociążano zbiornik materiałem sypkim.
S19 odc. Nisko Płd. – Podgórze o dł. 11,5 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 60%.
Wykonawca (Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A.) w ubiegłym tygodniu (63. tydzień budowy) w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne. Wykonano ok. 10000 m3 nasypów drogowych na drodze ekspresowej S19, 3500 m3 nasypów na przebudowywanej DK19, 600 m3 nasypów na drodze gminnej 102301R i ok. 4300 m3 wykopów drogowych na MOP Podgórze. Kontynuowano też plantowanie i umacnianie skarp oraz rowów drogowych, a także prace związane z odhumusowaniem terenu pod drogami dojazdowymi i humusowanie terenów płaskich na obszarze MOP Podgórze. Ponadto, na DK19 wykonano kolejny odcinek podbudowy z kruszywa pod chodnik i ścieżkę rowerową. Układano też kostkę brukową oraz obrzeża betonowe i ściek z kostki kamiennej.
W zakresie branży mostowej Wykonawca na przejściach dla zwierząt wykonał m.in. montaż zbrojenia płyt przejściowych i odwodnienie zasypki przyczółków podpór obiektu, nasyp stożka przyczółków podpór oraz nasyp przyległy do obiektu wraz z zagęszczeniem. Na wiadukcie 21WD w ciągu DK19 nad S19 wykonano betonowanie płyt przejściowych oraz montaż desek gzymsowych. Ponadto, na wiadukcie 25WD w ciągu drogi gminnej DG 002301R nad drogą ekspresową, ustawiono ponad 45 m ścieku przykrawężnikowego i wykonano izolację bitumiczną podpór obiektu. W zakresie branży sanitarnej trwały prace związane z montażem sieci kanalizacji deszczowej dla odwodnienia drogi oraz przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej, natomiast w zakresie branży melioracyjnej kontynuowano wykonywanie ubezpieczenia dna i skarp cieków z wykorzystaniem geokraty komórkowej i narzutu kamiennego.
W zakresie branży konstrukcyjnej trwały prace wykończeniowe na MOP Jeżowe.
S19 odc. Podgórze – Kamień o dł. 10,5 km
Aktualne zaawansowanie robót wynosi 79%.
Wykonawca (Budimex S.A.) w ubiegłym tygodniu (59. tydzień budowy) w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne. Wykonano ok. 9500 m3 nasypów oraz 2000 m3 wykopów drogowym. Ułożono też następne odcinki podbudowy pomocniczej i zasadniczej, a także kontynuowano oczyszczanie i skrapianie warstw konstrukcyjnych i bitumicznych. Ponadto, ułożono kolejne 400 m ścieku drogowego trójkątnego i 110 m krawężnika betonowego. W zakresie branży mostowej:
- na przejściu dla zwierząt małych 17PZM, przejściu dolnym dla zwierząt średnich 29PZŚd oraz wiaduktu 34WD w ciągu drogi powiatowej nr 1364R nad S19 kontynuowano prace związane z montażem zbrojenia i deskowania oraz betonowaniem kap chodnikowych
- na przejściach dla zwierząt małych 17.1PZM i 18PZM, wiadukcie 30WS nad drogą powiatową nr 2603R Krzywdy – Zaborczyny oraz przejściu górnym dla zwierząt średnich 33PZŚg kontynuowano prace związane z montażem zbrojenia i deskowania oraz betonowaniem ustroju nośnego
- na wiadukcie 27WS nad DW861 – węzeł Jeżowe, rozpoczęto montaż krawężników granitowych i prefabrykatów gzymsowych
- na wiadukcie 28WS nad drogą gminną nr 002308R prowadzono prace związane z wykonaniem izolacji korpusu przyczółka i płyt przejściowych obiektu. W zakresie branży sanitarnej trwały prace związane z montażem sieci i uzbrojenia kanalizacji deszczowej, natomiast w zakresie branży elektroenergetycznej kontynuowano układanie rur osłonowych dla oświetlenia drogowego i rozpoczęto układanie rur przepustowych pod łącznicami węzła Nowa Sarzyna.
Komentarze
Kierowca.nie rozumiem, ja przecież cieszę się, że powstaje s19 bo mam dość korków jak jadę do Rzeszowa. Jak trzeba to chwalę PiS bo s19 to dobra i potrzebna droga. Platforma na złość, że Podkarpacie głosuję na PiS nic tu nie budowała. To fakt.
Za donka to by były tylko autostrady do Niemiec.
Do xyz, ciemniaku w parlamencie europejskim PO zawsze głosowało przeciwko budowie tej ekspresówki.Partia PO [ partia oszustów] zawsze olewała ścianę wschodnią ciepłym moczem.Nazywając nas POLSKĄ ''C'', dlatego tak POLACY mieszkający od wschodniej granicy POLSKI zawsze tylko na PIS głosują.
Do adam, już PIS zaczyna naprawiać wielkie błędy po PO bo kto buduje drogi ekspresowe dwu pasmowe? Ja już w tym tygodniu poproszę znajomego kierowcę busa aby zawiózł mnie do SOKOŁOWA i mój rower . A ja tym rowerem dojadę tą nowo budowaną ekspresówką do NISKA i wam wszystko skomentuję co i jak się tam robi. Będę pierwszym który przejedzie ten odcinek ekspresówki, można powiedzieć , że otworzę tą ekspresówkę. A w przyszłym tygodniu po tym zawiezie mnie na granicę województw LUBELSKIEGO i PODKARPACKIEGO i przyjadę do NISKA oceniając tą ekspresówkę od strony JANOWA LUBELSKIEGO. Najlepiej rowerem bo samochodem nie wolno się tam poruszać.
Drugi pas od Sokołowa do Jasionki jeszcze długo nie powstanie. Dopiero wystąpili o zgodę środowiskową. A do 2022 powstanie s19 od Lublina do Sokołowa północ w całości po dwa pasy w każdæ stronę.
S19 została zbudowana na bazie modelu skandynawskiego w momencie kiedy zakonczyli budować ske w Skandynawi zakonczyły sie badania na temat tego modelu i doszli do wniosku ze jest on mało korzystny i nie rozladowywuje ruchu w odpowiedni sposob, droga S19 bedzie prawdopodobnie w niedlugim czasie jednopasmowka ponieważ chcą dołożyć 1 pas zeby nie było tego 2+1 ale kiedy to nastąpi tego nie wiem.
na zdrowy rozum to ta 19 stka jest wykonywana od d..py strony - ten kto to zatwierdzal do realizacji chyba zie mozgiem z nia zamienil - tam gdzie jest wezel centralny i kumuluje sie ruch w strone slaska Niemiec czech na slowacje wegry ukraine i sam Rzeszow generujacy ogromny ruch zbudowali 2+1 waska nitke i przy okazji bardzo niebezpieczna... tam gdzie zajace sie na zubrach ru..ja i ruch jest przynajmniej o 80 procent mniejszy czyli w lubelskie czy na bialorus i dalej na polnoc robia normalna ekspresowke .... rece opadaja czy tu logika jajakolwiek i sens w tym jest ????? bo mi sie wydaje ze u tego realizujacego zostala w d..ie i to bardzo czarnej...
Domek sié zemścił na Podkarpaciu, za to że głosują za Pisiorami i na odcinku Sokołów Jasionka kazał wybudowaç d19 w przekroju 2 plus 1. Wyprzedzanie tirów lewym pasem kiedy nagle ci się kończy lewy pas i musisz się wbić na prawy pas między tiry to tego co to wymyślił bym mu kazał cały dzień takie manewry wykonywać za kare.
Tym bardziej, że inwestycję ogarnęło PO - S19 to faktycznie zasługa PIS, bo przetarg potrafili rozstrzygnąć.
Super brawo pis
eh gdyby donek z kumplami rządził to by nic nie było, s 19 kto to widział, obwodnice miast - skandal
Te bariery z linek pomiędzy pasami to jakaś porażka ,pewnie jakiś lewacko-ekounijny wymysł i wymóg,bo oślepianie siebie nawzajem jadących z przeciwka samochodów gwarantowane,a stare dobre sprawdzone barierki dobrze się spisywały.