Tydzień na budowie S19 na Podkarpaciu

Image

Postępują prace na budowie podkarpackich odcinków drogi ekspresowej S19. Wykonawcy prowadzą prace w pełnym zakresie i we wszystkich branżach. Zapraszamy na fotorelację z placów budowy oraz informacje o postępie prac na poszczególnych odcinkach.

S19 odc. Lasy Janowskie - Zdziary o dł. 9,3 km

Aktualne zaawansowanie robót wynosi 74%.

Wykonawca (konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu wykonywał humusowanie skarp i terenów płaskich oraz układano ścieki trójkątne i krawężniki granitowe.

W zakresie robót mostowych:

- na moście 01MS w m. Łążek Ordynacki betonowano płyty przejściowe

- na wiadukcie 02WD nad S19 w m. Domostawa wykonywano izolację grubą na ustroju nośnym i płytach przejściowych na podporze A

- na przejściu ekologicznym dla średnich zwierząt górą 03PESG w m. Domostawa wykonywano betonowanie gzymsów etap II

- na wiadukcie 04WD nad S19 w m. Domostawa montowano deskę gzymsową oraz betonowano dylatację

- na moście 09MS w m. Kutyły betonowano wnęki płyty przejściowe

- na wiadukcie 10WD w m. Kutyły montowano bariery

- na wiadukcie 11WS w m. Zdziary wykonywano izolację grubą ustroju nośnego i płyt przejściowych.

W sumie w ubiegłym tygodniu na obiekty mostowe dostarczono około 90 m3 betonu. Z robót branżowych kontynuowano budowę kanału technologicznego, drenażu wgłębnego oraz regulację włazów. Na MOP Bukowa wykonywano nasadzenia drzew i krzewów.

S19 odc. Zdziary - Rudnik nad Sanem o dł. 9 km

Aktualne zaawansowanie robót wynosi 64%.

Wykonawca (Mosty Łódź S.A.) w ubiegłym tygodniu układał nawierzchnię z kostki kamiennej na rondzie w Zdziarach oraz zamontował słupy ekranów akustycznych. W zakresie branży mostowej:

- na moście 08MS nad rzeką San zbrojono i betonowano segment 8/3 i 6/4 na nitce lewej

-na wiadukcie 07WD nad S19 w ciągu DW858 w rejonie m. Zarzecze wykonywano beton podkładowy kap chodnikowych na długości skrzydeł podpory nr 3

- na wiadukcie 03WD nad S19 w ciągu DP1049R w rejonie m. Zapacz wykonywano izolację cienką przyczółka P1

- na wiadukcie 12WD nad S19 w ciągu DK19 w rejonie m. Zdziary wykonywano zasypkę przyczółków i betonowanie dylatacji modułowych.

W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wbudowano około 23 ton stali oraz dostarczono 210 m3 betonu.

Z robót branżowych wykonywano kanał technologiczny i montaż wylotów skarpowych S19.

S19 odc. Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o dł. 6 km

Aktualne zawansowanie robót wynosi 85%.

Wykonawca (Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.) w ubiegłym tygodniu kontynuował wykonywanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 o grubości 20cm, montowano bariery liniowe oraz wykonywano warstwę wiążącą z betonu asfaltowego AC 16W.

W zakresie robót mostowych:

- na wiadukcie WS10 nad DK77 na węźle Rudnik nad Sanem układano schody skarpowe

- na wiadukcie WS11 nad drogą leśną oraz linią kolejową normalnotorową LK68 Lublin – Przeworsk zbrojono płyty przejściowe

- na wiadukcie WS12 nad drogą gminną DG 102704R zbrojono płyty przejściowe i wykonywano beton niekonstrukcyjny pod płyty przejściowe

- na przejściu dla średnich zwierząt PZŚd-13 w km 20+303,11 drogi ekspresowej S19 kontynuowano wykonywanie betonu niekonstrukcyjnego pod płyty przejściowe oraz zbrojono płyty przejściowe.

W sumie w ubiegłym tygodniu na obiektach mostowych wbudowano około 10 ton stali oraz dostarczono 50 m3 betonu.

Z robót branżowych kontynuowano przebudowę rowów i cieków melioracyjnych, budowę oświetlenia drogowego i zasilania oraz kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego.

Na zbiorniku Zb-21 wykonywano umocnienie dna i skarp geokratą komórkową PEHD wypełnioną kruszywem oraz dociążano zbiornik materiałem sypkim.

S19 odc. Nisko Płd. – Podgórze o dł. 11,5 km

Aktualne zaawansowanie robót wynosi 60%.

Wykonawca (Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A.) w ubiegłym tygodniu (63. tydzień budowy) w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne. Wykonano ok. 10000 m3 nasypów drogowych na drodze ekspresowej S19, 3500 m3 nasypów na przebudowywanej DK19, 600 m3 nasypów na drodze gminnej 102301R i ok. 4300 m3 wykopów drogowych na MOP Podgórze. Kontynuowano też plantowanie i umacnianie skarp oraz rowów drogowych, a także prace związane z odhumusowaniem terenu pod drogami dojazdowymi i humusowanie terenów płaskich na obszarze MOP Podgórze. Ponadto, na DK19 wykonano kolejny odcinek podbudowy z kruszywa pod chodnik i ścieżkę rowerową. Układano też kostkę brukową oraz obrzeża betonowe i ściek z kostki kamiennej.

W zakresie branży mostowej Wykonawca na przejściach dla zwierząt wykonał m.in. montaż zbrojenia płyt przejściowych i odwodnienie zasypki przyczółków podpór obiektu, nasyp stożka przyczółków podpór oraz nasyp przyległy do obiektu wraz z zagęszczeniem. Na wiadukcie 21WD w ciągu DK19 nad S19 wykonano betonowanie płyt przejściowych oraz montaż desek gzymsowych. Ponadto, na wiadukcie 25WD w ciągu drogi gminnej DG 002301R nad drogą ekspresową, ustawiono ponad 45 m ścieku przykrawężnikowego i wykonano izolację bitumiczną podpór obiektu. W zakresie branży sanitarnej trwały prace związane z montażem sieci kanalizacji deszczowej dla odwodnienia drogi oraz przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej, natomiast w zakresie branży melioracyjnej kontynuowano wykonywanie ubezpieczenia dna i skarp cieków z wykorzystaniem geokraty komórkowej i narzutu kamiennego.

W zakresie branży konstrukcyjnej trwały prace wykończeniowe na MOP Jeżowe.

S19 odc. Podgórze – Kamień o dł. 10,5 km

Aktualne zaawansowanie robót wynosi 79%.

Wykonawca (Budimex S.A.) w ubiegłym tygodniu (59. tydzień budowy) w zakresie branży drogowej kontynuował roboty ziemne. Wykonano ok. 9500 m3 nasypów oraz 2000 m3 wykopów drogowym. Ułożono też następne odcinki podbudowy pomocniczej i zasadniczej, a także kontynuowano oczyszczanie i skrapianie warstw konstrukcyjnych i bitumicznych. Ponadto, ułożono kolejne 400 m ścieku drogowego trójkątnego i 110 m krawężnika betonowego. W zakresie branży mostowej:

- na przejściu dla zwierząt małych 17PZM, przejściu dolnym dla zwierząt średnich 29PZŚd oraz wiaduktu 34WD w ciągu drogi powiatowej nr 1364R nad S19 kontynuowano prace związane z montażem zbrojenia i deskowania oraz betonowaniem kap chodnikowych

- na przejściach dla zwierząt małych 17.1PZM i 18PZM, wiadukcie 30WS nad drogą powiatową nr 2603R Krzywdy – Zaborczyny oraz przejściu górnym dla zwierząt średnich 33PZŚg kontynuowano prace związane z montażem zbrojenia i deskowania oraz betonowaniem ustroju nośnego

- na wiadukcie 27WS nad DW861 – węzeł Jeżowe, rozpoczęto montaż krawężników granitowych i prefabrykatów gzymsowych

- na wiadukcie 28WS nad drogą gminną nr 002308R prowadzono prace związane z wykonaniem izolacji korpusu przyczółka i płyt przejściowych obiektu. W zakresie branży sanitarnej trwały prace związane z montażem sieci i uzbrojenia kanalizacji deszczowej, natomiast w zakresie branży elektroenergetycznej kontynuowano układanie rur osłonowych dla oświetlenia drogowego i rozpoczęto układanie rur przepustowych pod łącznicami węzła Nowa Sarzyna.

Przewiń do komentarzy

















Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
~Adam

Kierowca.nie rozumiem, ja przecież cieszę się, że powstaje s19 bo mam dość korków jak jadę do Rzeszowa. Jak trzeba to chwalę PiS bo s19 to dobra i potrzebna droga. Platforma na złość, że Podkarpacie głosuję na PiS nic tu nie budowała. To fakt.

~Terefere

Za donka to by były tylko autostrady do Niemiec.

~mędrzec

Do xyz, ciemniaku w parlamencie europejskim PO zawsze głosowało przeciwko budowie tej ekspresówki.Partia PO [ partia oszustów] zawsze olewała ścianę wschodnią ciepłym moczem.Nazywając nas POLSKĄ ''C'', dlatego tak POLACY mieszkający od wschodniej granicy POLSKI zawsze tylko na PIS głosują.

~kierowca

Do adam, już PIS zaczyna naprawiać wielkie błędy po PO bo kto buduje drogi ekspresowe dwu pasmowe? Ja już w tym tygodniu poproszę znajomego kierowcę busa aby zawiózł mnie do SOKOŁOWA i mój rower . A ja tym rowerem dojadę tą nowo budowaną ekspresówką do NISKA i wam wszystko skomentuję co i jak się tam robi. Będę pierwszym który przejedzie ten odcinek ekspresówki, można powiedzieć , że otworzę tą ekspresówkę. A w przyszłym tygodniu po tym zawiezie mnie na granicę województw LUBELSKIEGO i PODKARPACKIEGO i przyjadę do NISKA oceniając tą ekspresówkę od strony JANOWA LUBELSKIEGO. Najlepiej rowerem bo samochodem nie wolno się tam poruszać.

~Adam

Drugi pas od Sokołowa do Jasionki jeszcze długo nie powstanie. Dopiero wystąpili o zgodę środowiskową. A do 2022 powstanie s19 od Lublina do Sokołowa północ w całości po dwa pasy w każdæ stronę.

~do wadear

S19 została zbudowana na bazie modelu skandynawskiego w momencie kiedy zakonczyli budować ske w Skandynawi zakonczyły sie badania na temat tego modelu i doszli do wniosku ze jest on mało korzystny i nie rozladowywuje ruchu w odpowiedni sposob, droga S19 bedzie prawdopodobnie w niedlugim czasie jednopasmowka ponieważ chcą dołożyć 1 pas zeby nie było tego 2+1 ale kiedy to nastąpi tego nie wiem.

~wadear

na zdrowy rozum to ta 19 stka jest wykonywana od d..py strony - ten kto to zatwierdzal do realizacji chyba zie mozgiem z nia zamienil - tam gdzie jest wezel centralny i kumuluje sie ruch w strone slaska Niemiec czech na slowacje wegry ukraine i sam Rzeszow generujacy ogromny ruch zbudowali 2+1 waska nitke i przy okazji bardzo niebezpieczna... tam gdzie zajace sie na zubrach ru..ja i ruch jest przynajmniej o 80 procent mniejszy czyli w lubelskie czy na bialorus i dalej na polnoc robia normalna ekspresowke .... rece opadaja czy tu logika jajakolwiek i sens w tym jest ????? bo mi sie wydaje ze u tego realizujacego zostala w d..ie i to bardzo czarnej...

~Adam

Domek sié zemścił na Podkarpaciu, za to że głosują za Pisiorami i na odcinku Sokołów Jasionka kazał wybudowaç d19 w przekroju 2 plus 1. Wyprzedzanie tirów lewym pasem kiedy nagle ci się kończy lewy pas i musisz się wbić na prawy pas między tiry to tego co to wymyślił bym mu kazał cały dzień takie manewry wykonywać za kare.

~XYZ

Tym bardziej, że inwestycję ogarnęło PO - S19 to faktycznie zasługa PIS, bo przetarg potrafili rozstrzygnąć.

~Tygrees

Super brawo pis

~yogin

eh gdyby donek z kumplami rządził to by nic nie było, s 19 kto to widział, obwodnice miast - skandal

~oceniam

Te bariery z linek pomiędzy pasami to jakaś porażka ,pewnie jakiś lewacko-ekounijny wymysł i wymóg,bo oślepianie siebie nawzajem jadących z przeciwka samochodów gwarantowane,a stare dobre sprawdzone barierki dobrze się spisywały.