524,8 mln zł na poprawę bezpieczeństwa przejść dla pieszych

Image

Gminy i powiaty będą mogły uzyskać środki finansowe na inwestycje poprawiające bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Nabór wniosków ogłoszą jeszcze w tym tygodniu wojewodowie. Pieniądze popłyną z rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

- Chcemy w ramach rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na ten komponent przeznaczyć 524,8 mln zł. Taka kwota za pośrednictwem wojewodów zostanie desygnowana do gmin i powiatów. Zarządcy dróg będą mogli te środki pozyskać na poprawę jakości przejść dla pieszych: na doświetlenie przejść, na odpowiednie oznakowanie, tam gdzie będzie taka potrzeba- wyniesienie takich przejść dla pieszych, na dobudowę chodnika, który doprowadza do tego przejścia, na budowę azylu, jeżeli jezdnia drogi będzie na to pozwalała. Maksymalna kwota dofinansowania w ramach tego narzędzia dla jednego wniosku, dla jednego przejścia dla pieszych, to 200 tys. zł- wyjaśnia Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Jak podkreśla wiceminister infrastruktury 50% wszystkich zdarzeń drogowych to wypadki na drogach gminnych i powiatowych. Rafał Weber wyraził też nadzieję, że poprawa bezpieczeństwa dla pieszych poprawi te statystyki, dzięki czemu rzadziej będzie dochodziło do wypadków.

- Jestem przekonany, że te inwestycje będą realizowane w dużej części przez małe, polskie firmy budowlane. Mówiąc o bezpieczeństwie w ruchu drogowym, o inwestycjach, nie możemy zapomnieć o aspekcie gospodarczym. To kolejne środki publiczne, które przyczynią się do tego, że polskie firmy budowlane będą miały nowe, dodatkowe kontrakty. W tej trudnej sytuacji epidemii COVID-19 bardzo ważne jest abyśmy naszą gospodarkę utrzymywali na jak najlepszym poziomie- mówi Rafał Weber.

W Stalowej Woli jest kilka takich miejsc gdzie na przestrzeni minionych lat wielokrotnie dochodziło do zdarzeń drogowych, w których ucierpieli piesi. Miejmy nadzieję, że coś w tej materii i u nas się poprawi.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
~obserwator

Za te pieniądze powinni w całym powiecie wymalować na czerwono każdy przejazd dla rowerów by był dobrze widoczny bo rowerzyści nie patrzą na znaki i wpadają na przejścia dla pieszych szczególnie na Jana Pawła, Okulickiego, Popiełuszki. Częsty jest widok rodzica na rowerze a za nim dziecko na rowerze przez przejście przejeżdża. Pomalowane na czerwono miejmy nadzieję zauważą i będą wiedzieli, że tam gdzie są tylko pasy a nie ma czerwonej ścieżki należy zejść z roweru i go przeprowadzić . Kamery na przejściach również powinny być by takiemu rowerzyście mandat wlepić.

maszynista

Zlikwidowac wszystkie przejscia na jezdniach i w to miejsce kladki.A dlaczego nie robi sie przejsc z lampka ktora pieszy moze wlaczyc jak chce przejsc?

~Kryspin

Na co marnowac tyle pieniedzy?? Edukowac tych debilow a nie im dawac jeszcze bezwzgledne pierwszenstwo przed przejsciem od czerwca!!!

kabi

Przerarg, może ty się nie odzywaj jak się na tym nie znasz. Widać że jedynie piwo możesz ogarnąć a po dwóch jesteś kołowaty.

~Przerarg

Parę m2 kostki, kilka litrów farby i ze dwie lampki za 200 tysięcy? Fiu, fiu. Kupujecie od kogoś z zewnątrz, czy nawet nie ma co startować?

~www

Okulickiego juz dawno powinna by miejskim deptakiem z ladna architektura dookola.

TRICK

Najlepszego w przejechaniu ul. Okulickiego w dzień... od świateł, po AJ jest 6 lub 7przejsc... na odcinku 500 m

~add

dobry pomysł ja tak jeżdżę

~k.j.mać.

Oj, będzie się działo od 1-go czerwca. Polska to nie Francja, tutaj nie ma kultury jazdy. Picia zresztą też.

~J 23

Ministerstwo promuje absolutny brak myślenia i ostrożności dla pieszych? Całą odpowiedzialność próbuje się przerzucić na kierowców. Ja tylko przypomnę zamontowane w pierwszej wersji na tzw. azylach dla pieszych ogromne znaki drogowe zasłaniające pieszych - potem to zmieniono (koszt podatnicy). Infrastruktura powinna być zmieniona np. lepsze oświetlenie itp. ale przy proponowanych przepisach ustawy prawo o ruchu drogowym przejść dla pieszych powinno być zdecydowanie mniej. Przecież są one praktycznie co 100m lub częściej. Brak prewencji w stosunku do pieszych i rowerzystów doprowadził do tego, że są oni nad wyraz nieostrożni. Hasło: "normą wśród kierowców jest używanie świateł zgodnie z prawem, normą wśród rowerzystów jest nieużywanie świateł, czyli łamanie prawa"