Jak stworzyć sklep internetowy który sprzedaje? Sprawdzone recepty na sukces

Image

Co sprawia, że sklep internetowy odniósł sukces? Właśnie takie pytanie często zadają sobie właściciele platform handlu elektronicznego, jednak to pytanie nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi. Obecny rynek e-commerce przepełniony jest sklepami online, dlatego kluczowym elementem sukcesu jest zapewnienie najwyższej możliwej obsługi klienta. Jak to zrobić? Poniżej przedstawiamy parę wskazówek.

Odpowiedni projekt strony

Po wejściu na stronę, pierwsze co widzi potencjalny klient jest wygląd Twojego sklepu. Zadbaj o odpowiedni projekt strony i dobre wrażenia użytkownika, by wyróżnić się na tle konkurencji. Na co zwrócić uwagę?

Przejrzysta nawigacja

Postaraj się o maksymalnie przejrzystą stronę, użytkownicy nie mają całego dnia na poszukiwania produktów, przycisków i poszczególnych kategorii. Rozszerz swój pasek nawigacji, by poza głównymi kategoriami produktów zawierał sekcje. Pomóż swoim odwiedzającym odnaleźć towary, których szukają za pomocą filtrów - to z pewnością przyspieszy proces poszukiwania.

Responsywny projekt

Większa część ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, nie jest to żadne odkrycie, a twardy fakt. Twoim obowiązkiem jest posiadać sklep internetowy, który będzie odpowiednio wyświetlał na każdym ekranie. Projekt responsywnego sklepu powinien być priorytetowym zadaniem - brak witryny w RWD oznacza utratę sporej części klientów.

Obrazek

Szybkość ładowania strony

Klienci oczekują szybkiej strony, na której będą mogli szybko dokonać zakupu, dlatego każde opóźnienie może spowodować spadek współczynnika konwersji. Zmniejsz liczbę wtyczek, zoptymalizuj obrazy, skróć czas odpowiedzi serwera - po prostu zadbaj o prędkość strony, odpowiednio szybką prędkość strony, oczywiście.

Właściwe oprogramowanie e-commerce

Kolejnym ważnym elementem jest dobór odpowiedniego skryptu, na którym powstanie sklep online. Warto wziąć pod uwagę pożądane funkcjonalności, budżet, potrzeby oraz wykonawcę, który będzie w stanie postawić sklep. Software house’y takie jak np. Smartbees posiadają w swojej ofercie kompleksowe usługi z zakresu obsługi i wsparcia platformy ecommerce Magento – https://smartbees.pl/uslugi/magento.

Jasna komunikacja

Wyznacznikiem sukcesu sklepu internetowego jest również poziom zaufania klientów, dlatego udane zakupy i pozytywne opinie będą samoczynnie napędzać sprzedaż. W tym celu odpowiednio ważne są transparentne informacje, ale też możliwość np. recenzowania zakupów.

Informacje o firmie

Zaufanie klientów należy zdobywać już od samych podstaw, a informacje o firmie są cennym źródłem wiedzy dla wielu użytkowników. Podanie lokalizacji, numerów i adresów kontaktowych daje pewność Twoim klientom, że istniejesz lub umożliwia możliwość sprawdzenia Twojej wiarygodności.

Recenzje klientów

Buduj zaufanie i lojalność, dzięki osobistym rekomendacjom. Wiele zakupów rozpoczyna się od sprawdzenia opinii, dlatego zezwól na publikację recenzji i pokaż klientom, że jesteś wobec nich uczciwy. Przełam opór przed negatywnymi opiniami, to buduje Twoją reputację, pokazując że Twoja firma jest przejrzysta, a zarządzający sklepem dążą do poprawy na podstawie swoich błędów.

Opisy produktów

Twórz opisy produktów w pełni zgodne ze stanem produktów. Skup się na aspektach, które Twój klient chciałby przeczytać, a nie suchych danych technicznych. Dobre opisy to nie tylko takie, które informują o wartości, ale także zajmują wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarek. Wyróżnij się i opowiedz historię produktu, zachęcając do zakupu i walcząc o wyższy współczynnik konwersji.

Powyższy tekst, mamy nadzieję, będzie dla Ciebie dawką pożytecznej wiedzy, którą będziesz mieć okazję wykorzystać w swoim sklepie internetowym. Moglibyśmy wymieniać jeszcze dużo aspektów jak np. SEO, sprawny proces płatności, programy lojalnościowe i nagradzania klientów, ale dla każdego sklepu zakres dobry praktyk wyglądać będzie inaczej. Pamiętaj, że czasem coś, co działa dla jednej marki, niekoniecznie może być dobre dla drugiej, dlatego wyznaczaj strategie, próbuj i wyciągaj wnioski na podstawie własnych błędów.

Konsultacja: Smartbees

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =