Jakie największe zalety mają kampanie RTB?

Image

Profesjonalne kampanie RTB mają bardzo wiele zalet, dlatego też w ostatnim czasie coraz więcej agencji SEM oferuje tego typu usługi. Kampania Google Ads w dzisiejszych czasach jest doskonałym wyborem nie tylko dla dużych firm korporacyjnych, ale również dla niewielkich przedsiębiorców. Osoby, które chcą skutecznie promować się w Internecie, powinny jak najszybciej zapoznać się z kluczowymi zaletami modelu RTB.

Jakie największe atuty?

Model aukcyjny w czasie rzeczywistym pozwala na kupowanie reklam po najbardziej atrakcyjnych cenach. Co prawda jednostkowy koszt zakupu może być dość wysoki, ale pamiętać należy o tym, że nasza reklama trafia do wartościowych użytkowników, którzy poszukują aktualnie określonych produktów. Kampania RTB generuje mniejszy ruch na stronie niż konkurencyjne narzędzia marketingowe, ale nasza oferta trafia do odpowiednich osób. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że pieniądze przeznaczone na reklamę nie są marnowane. Agencja SEM będzie mogła znacząco poprawić konwersję i tym samym osiągnąć zdecydowanie większy zwrot z inwestycji (tzw. ROI). Głównym zadaniem modelu RTB nie jest zmniejszenie kosztów kampanii, a jedynie uzyskanie satysfakcjonujących efektów, przy identycznym budżecie.

Korzyści dla wydawców reklam

Kampania programmatic ma bardzo wiele korzyści nie tylko dla osób, które chcą reklamować swoje towary i usługi w Internecie, ale również dla samych reklamodawców. Osoby, które posiadają wartościowe serwisy internetowe bez żadnego większego problemu mogą zaimplementować specjalny kod SSP. Warto wspomnieć o tym, że większość platform SSP umożliwia wydawcom ustalenie stawki minimalnej dla wybranej powierzchni reklamowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu, można sprzedawać powierzchnię reklamową jedynie wtedy, gdy otrzymamy korzystniejszą ofertę od obecnej.

Czy warto postawić na model RTB?

Według wielu agencji SEM i specjalistów od marketingu internetowego to właśnie kampanie RTB w najbliższym czasie mają zrewolucjonizować rynek reklamy online. W Polsce jak na razie model RTB nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem, ale nieco inaczej prezentuje się sytuacja na rynkach zachodnich i w USA. W ostatnim czasie RTB coraz częściej wkracza również do kanałów reklamowych wideo i mobile, dlatego też warto dokładnie mu się przyjrzeć. Model zakupu powierzchni reklamowej zdobywa olbrzymią popularność przede wszystkim ze względu na możliwość idealnego targetowania. Dzięki temu nowoczesnemu narzędziu doświadczone agencje SEM mają naprawdę szerokie pole do popisu.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =