Nie dla S74. Nie dla wysiedleń!

Image

W Rzeczycy Długiej odbyło się spotkanie konsultacyjne w sprawie wariantów przebiegu planowanej drogi ekspresowej S74 Opatów – Nisko. Południową część gminy Rzeczyca Długa i Musików obejmują dwa warianty: nr 1 (czerwony) oraz autorski TGD (pomarańczowy). W obu wariantach droga ekspresowa miałaby przebiegać poza zabudową, krzyżując się z drogą wojewódzką nr 855. Duże, lecz zrozumiałe społecznie emocje wzbudziły jednak wśród mieszkańców proponowane przez Projektanta (Transprojekt Gdański Sp. z o.o.) rozwiązania projektowe węzła „Radomyśl” w dwóch wariantach. Wybór każdego z nich doprowadziłby do konieczności rozbiórki domów mieszkalnych. Właściciele tych domów, jak i pozostali obecni na spotkaniu jednoznacznie storpedowali przedstawione do konsultacji rozwiązania projektowe, skutkujące koniecznością wysiedleń.

Właściciele domów, które mogłyby ulec wyburzeniu nie chcieli słyszeć o rekompensatach finansowych, o których mówiła przedstawicielka GDDKiA.

Obecny na spotkaniu konsultacyjnym wójt Jan Pyrkosz stwierdził, że jest możliwość uniknięcia wysiedleni, poprzez zmianę lokalizacji węzła dla obu wariantów tj. zaprojektowania jednego z nich (w zależności od wariantu) w kierunku wschodnim lub południowo – wschodnim, w granicach gminy Radomyśl nad Sanem. Na tym obszarze znajdują się tereny rolne. Taka lokalizacja pozwoliłaby także na racjonalne wykorzystanie terenu w pobliżu torów linii wysokiego napięcia, który i tak nie może być w inny sposób zabudowany. Koniecznie trzeba bowiem stanąć po stronie tych, którzy mogą stracić dorobek swojego życia, bez względu na obietnicę wypłaty odszkodowań.

Konsultacje wśród mieszkańców w tak istotnej dla nich i gminy sprawie nie zakończyły się w tym dniu. Właściciele domów i działek oraz zainteresowane osoby – zgodnie z ustaleniami – będą wypełniać formularze opinii (ankiety), w których mogą opowiadać się za lub przeciw każdemu z wariantów.

Na prośbę najbardziej zainteresowanych mieszkańców Rzeczycy Długiej i Musikowa spotkał się z nimi radny a jednocześnie przewodniczący rady gminy Edward Wermiński, aby wysłuchać ich opinii odnośnie możliwości wskazania alternatywnej lokalizacji węzła (dojazdów do S74), (propozycja wójta) a która to lokalizacja pozwoli na uniknięcie rozbiórek domów.

Takie rozwiązanie, w opinii większości uczestników spotkania, może być akceptowane społecznie i gospodarczo.

Oznacza to, że wypracowane zostało wspólne stanowisko, że brak zmiany przez Projektanta lokalizacji węzła, zarówno w wariancie 1 (czerwonym), jak i TGD (pomarańczowym) jest jednoznaczne z brakiem zgody na przebieg przez gminę Radomyśl nad Sanem drogi S74 w obu wariantach.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
manukun

Edziu, według twoich wypocin miała być 1 liga po wyrzuceniu kilkudziesięciu milionów złotych na centrum i klub piłkarski. Tak samo jeździsz ekspresówką do Jeżowego jak i mieszkasz w nowym osiedlu. Bajki idź dzieciom opowiadać, nie dorosłym.

~tojestprawda

Do manekin , po co takie brednie produkujesz już w 2028 roku wszyscy na to centralne lotnisko między WARSZAWĄ a ŁODZIĄ będziemy tą ekspresówką jeździć. Mogę się o to założyć z każdym o wszystko.

manukun

@bielu
Nie ma. Warunkiem dofinansowania jest budowa ekspresowki zgodnie z tymi wszystkimi zielonymi wytycznymi. Budowanie jej w puszczy nie wchodzi w grę, będzie tylko dużo szumu, a drogi nie zbudują. Tym bardziej, że można ją zbudować w ugorach w gminie Pysznica. Stąd najbardziej realny jest wariant czerwony albo pomarańczowy.

~Bielu

Ale jest możliwość drogi przez dawne tereny HSW, ALE nikt o niego nie walczy tylko się kłócicie o warianty a o to chodzi aby ludzi skłócic

Mariusz77

Zadziwia mnie jak wiele w tym temacie mają do powiedzenia te osoby które nie mają z tą sprawą nic wspólnego a chcą decydowač za innych . Szczególni: ci którzy są za wysiedleniami ....jakże inaczej by śpiewali gdyby to ich chcieli wysiedlić lub np pod balkonem zrobić im ekspresówkę .

~Bolek

Wysiedlenie zawsze jest po przymusem dzbanki. Anynomusowi Korba odbiła.

~ korba

Anonymus -jestem ZA

~Anonymus

Wysiedlić jak najszybciej póki chcą robić drogę i kasa jest. Zbieramy podpisy pod petycję wysiedlenia pod przymusem

~Bolek

~Żal - akurat ta pomarańczowa kreska jest najlogiczniejsza z wszystkich i tylko potwierdza konieczność wykonania jeszcze raz Studium Korytarzowego bo to robione 10 lat temu jest nieaktualne. A w ostatecznym kształcie powstała bo oprotestowaliście pierwszą pomarańczową wykonaną przez TGD. I nie wiem skąd bierzesz dane o wyburzeniach, ale najwięcej wyburzeń jest na wariancie zielonym, a najmniej właśnie na wariancie pomarańczowym (dane z opracowania wpływu S74 na gminę Pysznica z 2020r.).

~Чайка

Mnie już te zmiany dotknęły, obwodnica miasta S19, a o starożytnej Grecji nic nie pisałem. Kabi musisz być wyjatkowym prostakiem, używając w swoich wypowiedziach epitetów i wulgaryzmów. Pozdrawiam

~Miejscowy

Ludzie nie powinni mieć tu zupełnie nic do powiedzenia ! Robić wedle projektu

~Żal

~Angel94 - rysowanie to nie tylko kreski na papierze????????????????To jak wytłumaczyć pomarańczowy "autorski projekt" gości z pomorza? Kreska, której od wielu lat nie było. Kreska, którą stworzono dla potrzeb "...."(tutaj swoje przemyślenia). Kreska, której nikt nie widział od wielu lat i na której to "kresce" jest najwięcej wyburzeń. Naprawdę myślisz w dzisiejszych czasach, że chodzi o ludzi?

~Angel94

Do lol. Jest tak ponieważ przeciętnego lokalnego biura nie stać byłoby na taki projekt. Rysowanie to nie tylko kreski na papierze to też normy (za które trzeba zapłacić) kosztorysy które trzeba uzgodnić. Logistyka, "OŚ" i wiele wiele innych.
PS. Normy są w różnych cenach nawet sięgających dziesiątki tysięcy.

~prezes

Przeciez wolał bym się gdzies przenieść niż mieć ruchliwą drogę pod nosem.

~Milan

Gdyby tak sluchac każdego - do tej pory mielibyśmy tyle dróg ile wybudowali Niemcy podczas II wojny światowej.

~Allo

Przed laty zacofani nie zgodzili się na tory bo będzie ich pociag budził A nie kogut teraz nie bo nie bo lasek żabka itp i siedza we własnym sosie

~takaprawda

S74 powinna iść przez działkę aborygena

~inżynier

Do gotti, hejterze gdybyśmy słuchali co ludzie sądzą to jeszcze nie mielibyśmy jednego kilometra autostrady bo przy każdej takiej inwestycji musimy wyludnić kilka tysięcy rodzin.

~gotti

bo to jest od dooopy strony. to władze lokalne powinny, znając najlepiej teren, podać wytyczne odnośnie przebiegu a biuro je uwzględnić bądź nie z uzasadnionych przyczyn (np. warunki geologiczne). A tu ludzie którzy mają tylko mape rysują sobie kreski bez pojęcia o terenie. często jest tak że wystarczy przesunąć przebieg o kilkaset metrów i aby ocalić zabudowaną okolicę.

~Liljana

Wójt wykazał się większą wiedzą niż projektanci. Może trzeba z większą odpowiedzialnością wybierać wykonawców?

~mostowiec

Lol, załóż biuro, uzyskaj uprawnienia następnie wygraj przetarg i będziesz projektował jako miejscowy.

~Jastkow8ce

Jastkowice mowia nie pomarańczowy pomarańczowy przebiega przed domy oraz blisko lasów czyli ochrony przyrody najle0sxy byłby przy Sanie wzdłóz najmniej d9mpw bylo by oburzonych.

~ korba

Pomarańczowy najlepszy wariant

~Lol

Dla mnie zastanawiające jest to dlaczego biura projektowe są wybierane Albo z Warszawy albo trójmiasta a nie miejscowi . Za te pieniądze które oni biorą i czas jaki maja naprawdę można stworzyć wariant odpowiedni dla ludzi i środowiska a nie rysować na pałe!

~drogowiec

wańka, bez węzłów też mogłoby być po co mają wieśniaki wjeżdżać na ekspresówkę i tarasować drogę, będzie mniej samochodów i bezpieczniej a z natura 2000 nie przesadzaj, narobili tego i wszędzie pełno natury 2000 nawet jak nic tam nie rośnie

~kabi

www, masz rację ale niestety, wypłacane odszkodowania nie wystarczają do odtworzenia nowego gospodarstwa ( no może z wyjątkiem tych co maja układy) dlatego nie wolno się zgadzać na wygodnictwo projektantów. Państwo z urzędu powinno odbudować na własny koszt utracony majątek wysiedlonego. A są przypadki że tak kombinują że nie dość że zapłacą grosze to utrudniają życie, nie wykupują całej działki w pobliżu drogi albo odcinają od dojazdu do posesji.

~www

kabi: Jakbyśmy mieli nie zniszczyć nikomu gospodarstwa to nie zbudowalibyśmy żadnej ekspresówki, autostrady, nowej linii kolejowej. To przykre, ale nie ma innego wyboru. Ważne, zeby w miare możliwości racjonalnie to planować i żeby odszkodowania były uczciwe, tj troszkę większe niż koszt odtworzenia gospodarstwa w innym miejscu.

~Archimedes

Чайка .Odczep się od starożytnej Grecji. To kolebka demokracji, tej demokracji dzięki której możesz pisać na tym forum. Ciesz się nią póki jest.Było się uczyć a nie kamieniami w szkołę rzucać.

~wańka

Na terenie gminy Zaleszany są planowane aż dwa węzły komunikacyjne. Jeden w miejscowości Zaleszany - Karczmiska a drugi w Turbi za lotniskiem. W pierwszym węźle będzie nawiązanie do drogi krajowej nr 77 a w drugim do drogi powiatowej pomiędzy Wólką Turebską a Turbią. Powstaje pytanie czy muszą być aż dwa węzły czy nie wystarczyłby jeden? Dlaczego wójt nie informuje opinii publicznej o założeniach biur projektowych? Ponadto obydwa przypadki tej drogi wchodzą w starorzecze Sanu czyli w "Naturę 2000" czy to jest normalne?

kabi

Чайка , ty nie bądź taki mądry. Masz goowno , goowna się dorobiłeś i piszesz głupoty. Jakby ci gospodarstwo zniszczyli i kazali iść precz i budować się od nowa to inaczej byś śpiewał. Tylko takiemu żulowi jak ty, wszystko jedno czy będzie spał po mostem czy pod krzakiem.