Pociągiem ze Stalowej Woli do Lublina bez przesiadek

Image

W piątek 11 października pojedziemy pociągiem bezpośrednio do Lublina przez wyremontowany most na Sanie i ostatnio przebudowywany odcinek Stalowa Wola Rozwadów – Zaklików.

Pasażerowie skorzystają z odnowionych peronów w Lipie, Kępie i Pilchowie. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 432 mln zł z programu POPW zapewni szybszy przejazd z Lubelszczyzny na Podkarpacie.

- Zbliża się do końca modernizacja linii kolejowej L68, łączącej Stalową Wolę Rozwadów ze stolicą województwa lubelskiego, czyli Lublinem. Stan prac jest na tyle zaawansowany, że od najbliższego piątku, czyli 11 października powrócą do kursowania pociągi łączące Stalową Wolę Rozwadów z Lublinem. W pierwszej formule będą to pociągi regionalne. Powrócą 4 pary połączeń regionalnych, natomiast od 20 października powróci połączenie naszego miasta ze stolicą kraju,czyli z Warszawą- mówi wiceminister Infrastruktury, poseł na Sejm RP Rafał Weber.

Na zmodernizowaną linię między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadowem w piątek, 11 października wrócą pociągi regionalne. Skończą się przesiadki do autobusów komunikacji zastępczej. Pociągi będą też kursowały na całej trasie ze Stalowej Woli do Lublina.

- Czas podróży między Stalową Wolą Rozwadów a Lublinem w pociągach regionalnych skróci się o 15 minut. Jeśli chodzi o pociągi dalekobieżne, czyli te na Warszawę, to w pierwszym etapie czas podróży zostanie skłócony o 20 minut, natomiast po pełnym zakończeniu tej inwestycji, czyli po elektryfikacji całego odcinka stukilometrowego, między Rozwadowem a Lublinem czas podróży pociągów dalekobieżnych skróci się aż o 40 minut. Modernizacja linii z Lublina do Stalowej Woli Rozwadowa to inwestycja, która rozszerza dostępność komunikacyjną mieszkańców regionu i powiatów. Lepsza i sprawniejsza kolej to ułatwienie codziennych dojazdów do szkół i do pracy oraz zwiększenie możliwości gospodarki i atrakcyjności województwa. Podjęliśmy walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Będzie ona kontynuowana. Mamy szansę na podniesienie mobilności społecznej– mówi wiceminister Rafał Weber.

Lepszy komfort obsługi na trasie Lublin – Stalowa Wola Rozwadów zapewni 16 zmodernizowanych stacji i przystanków: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice, Kraśnik, Szastarka, Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Rzeczyca, Potok Kraśnicki, Zaklików, Lipa, Kępa, Pilchów i Stalowa Wola Rozwadów. Nowe perony są dobrze oświetlone i wyposażone w ławki i wiaty. Przygotowano czytelne oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach inwestycji Krajowego Programu Kolejowego zwiększają komfort obsługi podróżnych na dziesiątkach peronów we wszystkich województwach. Również na linii Lublin – Stalowa Wola zdecydowanie poprawiają warunki dostępu do pociągów na 16 zmodernizowanych stacjach i przystankach. Wraz ze skróceniem czasu podróży będzie to atrakcyjna oferta przejazdów między województwem lubelskim i podkarpackim – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Między Zaklikowem a Stalową Wolą budowane są jeszcze dwa dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice, które zapewnią lepszy dostęp do kolei. Perony wyposażone w ławki i wiaty oraz oznakowanie, zostaną oddane do użytku w grudniu br. Na całej trasie sprawne prowadzenie pociągów umożliwią nowe komputerowe urządzenia w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Szastarce. Projekt rozszerzono też o budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Stalowej Woli Rozwadowie.

Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów – kolejny etap prac

Na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już 22 km toru oraz 14 rozjazdów. Na stacji w Lipie oraz przystankach w Kępie i Pilchowie powstały nowe, wygodne perony wyposażone w ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy.

Wszystkie perony zostały wyposażone w pochylnie, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Większy komfort obsługi zapewni czytelne oznakowanie i lepsze oświetlenie.

Sprawnie pociągiem przez trzystumetrowy most na Sanie

W ramach prac na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów wyremontowano 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. Wzmocnione zostały stalowe przęsła kratownicowe oraz betonowe podpory. Ułożono nowe szyny i podkłady. Postępuje montaż sieci trakcyjnej. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Po elektryfikacji odnowiona konstrukcja umożliwi podniesienie prędkości pociągów z 80 km/h do 120 km/h.

Sprawny przejazd na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów to efekt modernizacji ok. 105 km toru oraz 60 nowych rozjazdów. Dla elektryfikacji ustawiono ponad 1800 słupów sieci trakcyjnej. Trwa budowa 5 nowych podstacji trakcyjnych w Lublinie, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie i Zaklikowie. Zakończono remont podstacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Przebudowano 70 obiektów inżynieryjnych oraz 75 przejazdów kolejowo-drogowych.

Zakończenie inwestycji będzie w 2020 roku po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń na eksploatację urządzeń zasilania i sieci trakcyjnej.Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 432,5 mln zł netto, dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) to 311,9 mln zł.

Przewiń do komentarzy






















































Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~meners

Do Olo ,jak to prawda to łobuzy nas okłamali z tymi przejazdami bez przesiadek.

~Olo

Wczoraj pociąg z Lublina z godz ok 20 do stalowej 2 przesiadki i przewozenie pasazerow autobusem i czekanie na następny pociąg w tymze autobusie .Wiec jak się to ma do przejazdu tak lansowanego przez webera przed wyborami ?Wierutne kłamstwo wychodzi jak zwykle na wierzch !!

~ogóras6

Ciekawe ile lat to połaczenie Stalowej do Lublina było zamkniete ,że trzeba było je znowu otworzyć.Wczesniej do Lublina jezdziły tylko autobusy ,bo tory złomiarze pokradli.A teraz PLK pouzupełniał te tory nowymi i już jeżdza sobie pociagi do Lublina.

~Obserwator

...dlaczego pracownicy na torach pracując północy ,,?!

~Obserwator

...dlaczego pracownicy na torach pracując północy ,,?!

~Obserwator

...dlaczego pracownicy na torach pracując północy ,,?!

~Obserwator

...dlaczego pracownicy na torach pracując północy ,,?!

~Obserwator

...dlaczego pracownicy na torach pracując północy ,,?!

~Obserwator

...dlaczego pracownicy na torach pracując północy ,,?!

~vvvvv

@~konduktor60 od grudnia bęziesz miał roztocze o ok 12 w południe do Zamościa

~konduktor60

Dalej nie ma pociagów do Zamościa.Jest tylko jeden wieczorem,ale jak zwiedzać to miasto w nocy jak prawie wszystko zamknięte.4 pociągi bezpośrednie zlikwidowali do Zamościa jakby ktoś nie wiedział.

~xyz

na stronie portalpasazera jest dostępny nowy rozkład jazdy i na tej linii szału nie robi, 4 osobówki i 3 pospieszne

pisior

Decyzją Ministra Edukacji Narodowej medale Komisji Edukacji Narodowej otrzymali poseł na Sejm RP Rafał Weber i prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny tą nowiną koń Kaliguli by się usmiał, wchodzą pisowi w dupę bez wazeliny

pisior

Przyjechał naczelny ginekolog Rp Jarosław K. który nigdy nie był i nie obcował z żadną kobietą a chce być naczelnym ginekologiem RP. Ci co przyszli na spotkanie dostali orgazmu i byli strasznie podnieceni słowami dyktatora. Bareja by tego nie wymyślił.
Decyzją Ministra Edukacji Narodowej medale Komisji Edukacji Narodowej otrzymali poseł na Sejm RP Rafał Weber i prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny nie wiem za co chyba że za demontaż systemu oświaty i zwiększenia liczby godzin z religii. Szkoda , że medalu nie dostał Staszek Sobieraj za powtarzanie 7 klasy szkoły podstawowej i prezes MZK Sagatowski Radosłąw za powtarzanie klasy w szkole średniej. obaj panowie należeli do "elity" stalowowolskiej oświaty, Zwłaszcza Sagatowski, który nawet edukacje w WSE miał załatwioną, chcieli go wyrzucić z tej "renomowanej" szkoły.
Toż to szok sprawą nagród dla Webera i Nadbereżnego powinien zająć się prokurator. Za co ci panowie dostali nagrody nie mam pojęcia, chyba za to , ze są najwierniejsi z najwierniejszych sług bożyszcze narodu

e2rds

Read, nie mieszaj do tego Boga i tak do zbyt wielu spraw jest wmieszany i zbyt często na Niego powoływano się.

~Read

Bóg zapłać za ciszę wyborczą, hejtu nieco mniej

pisior

Decyzją Ministra Edukacji Narodowej medale Komisji Edukacji Narodowej otrzymali poseł na Sejm RP Rafał Weber i prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny nie wiem za co chyba że za demontaż systemu oświaty i zwiększenia liczby godzin z religii. Szkoda , że medalu nie dostał Staszek Sobieraj za powtarzanie 7 klasy szkoły podstawowej i prezes MZK Sagatowski Radosłąw za powtarzanie klasy w szkole średniej. obaj panowie należeli do "elity" stalowowolskiej oświaty, Zwłaszcza Sagatowski, który nawet edukacje w WSE miał załatwioną, chcieli go wyrzucić z tej "renomowanej" szkoły.
Toż to szok sprawą nagród dla Webera i Nadbereżnego powinien zająć się prokurator. Za co ci panowie dostali nagrody nie mam pojęcia, chyba za to , ze są najwierniejsi z najwierniejszych sług bożyszcze narodu Jarosława Kaczyńskiego, który nigdy nie był i nie obcował z żadną kobietą a chce być naczelnym ginekologiem RP.

pisior

Po co ten wódz plemienia pisiorowego Jarosław K wizytuje Stalową Wole. Czyżby chciał wspomóc upadające MZK , gdzie synuś pani senator prezesuje, a nie potrafił w terminie ukończyć edukacji w szkole średniej, gdzie repetował klasę. Nie zdał do kolejnej klasy technikum. Wykształcenie w WSE też mu mamusia pomogła, bez pleców mamy by nie ukończył tej "renomowanej" uczelni, więc nic dziwnego, że MZK stacza się po równi pochyłej. Teraz ten moloch wchłonie jeszcze PEC a wtedy wszystkich nas szarpnie po kieszeni. Brak pomysłu włodarzy miasta na zarządzanie miastem, czas uciekać z Titanica. Ciekawe tylko czy Lucjusz do końca zostanie na okręcie czy ucieknie do stolicy? Nie sądzę , aby z całym inwentarzem chciał pójść na dno

manukun

@zniesmaczony
Ze Stalowej Woli do Przeworska regio jedzie 1:15, stamtąd do Rzeszowa - 0:35. W sumie tyle, ile z Rozwadowa do Rzeszowa przez Tarnobrzeg. Gdyby wymienili brakujące fragmenty torowiska Nisko-Rudnik oraz okolice Leżajska i nie wjeżdżali do Przeworska, byłoby jeszcze szybciej. W dodatku brak mijanek i trakcja elektryczna dają dużo wyższą prędkość handlową. Brakuje jednak woli politycznej do uruchomienia takich połączeń, tym bardziej, że lk 71 będzie znowu zamknięta.

manukun

@mariusz77
Przecież ja nie krytykuje bezmyślnie. Jeśli władza robi głupoty, to czego oczekujesz - pochwały? Głupotą jest remontowanie dworców czy instalowanie SIP na linach o niewielkim ruchu pasażerskim, gdy na trasach o dużym natężeniu pociągów osobowych tej infrastruktury nie ma. Podobnie z innymi kosztownymi modernizacjami i bajerami, które nie są wykorzystywane z braku odpowiednich pociągów.

Pociąg regionalny nie musi zatrzymywać się wszędzie. Niemal każdy przewoźnik kolejowy uruchamia takie przyspieszone połączenia. No ale o tym pewnie nie wiesz.

Tak samo nie wiesz, że kilka pociągów na krzyż to jest śmiech na sali, a nie poważna oferta dla pasażerów. Bez stałego taktu i dobrego czasu przejazdu nie robi się potoków pasażerskich, tylko alibi-kolejkę dla władz.

PLK nie uruchamia pociągów. Ale to tylko świadczy, że nie masz bladego pojęcia, a dużo do powiedzenia. Szczególnie bełkot o elektryfikacji linii do Przeworska. Od lat 80. ten drut wisi. Większość torowiska wymienione. Ale oczywiście tego nie wiesz, więc coś bredzisz o długim czasie przejazdu.

Gdyby tylko komuś zależało na zorganizowaniu sensownych połączeń z Stalowej Woli do Rzeszowa, byłyby już dawno. Ale mają to gdzieś, bo wolą sobie pstrykać fotki na nowych, pustych peronach. Albo obiecywać coraz lepsze czasu przejazdu,

Tory nie są niebezpieczne, tylko zły stan torów wymusza niską prędkość. Perony w Rozwadowie już były dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, ale wagony - nie. I co z tych modernizacji, skoro potem pociągów brakuje. Do Lublina pojedzie parę sztuk a czas przejazdu będzie niewiele lepszy od tego przed remontem, bo woj. lubelskie nie ma nowego taboru elektrycznego. Ten z woj. podkarpackiego obsługuje okolice Rzeszowa i tam już zostanie w ramach PKA. U nas może pojawi się to, co zostanie - czyli stare kible i może czasem ezt, bo tak właśnie wygląda polityka kolejowa na Podkarpaciu. A to wróży rozwleczonym rozkładem i brakiem zainteresowania podróżnych. Po co więc ta cała modernizacja części pasażerskiej, skoro z efektów nie skorzystamy? Żeby mogli się politycy chwalić podczas wyborów? Bo elektryfikacja była dla pociągów towarowych.

A ty klaszcz dalej i dziw się, że się inni irytują nieudolnością władz w zarządzaniu zasobami publicznymi.


Najwygodniej napisać, że ktoś mi płaci za komentarze. I to ma być argument?

~zniesmaczony

Mariusz77: załamujesz swoją (nie)wiedzą. PLK to Polskie Linie Kolejowe, nie zajmują się żadnymi przewozami kolejowymi tylko infrastrukturą. W skrócie należą do nich tory. Pociągi spółki Inter City zatrzymują się także na mniejszych stacjach, np. Rudnik, Nowa Sarzyna, Nisko to przykłady z naszego regionu. Stan linii do Przeworska nie jest taki zły skoro kursują pociągi IC, TLK a także towarowe. Linia ta jest w całości zelektryfikowana już dawno. Skąd Ty masz takie dziwne informacje??? Sprawdź w rozkładzie ilość stacji na linii do Rzeszowa przez Tarnobrzeg i przez Przeworsk. Licząc od stacji St. Wola-Rozw. przez Przeworsk jest raptem o 3 stacje (przystanki) więcej dla pociągu osobowego Przewozów Regionalnych, oczywiście na razie takiego bezpośredniego nie ma. Czas przejazdu byłby 2 godz plus minus 5 minut. Przez Tbg jest to około 1godz.50 min. Ponadto do Przeworska kursują nowe elektryczne szynobusy!!!!! Dystans przez Przeworsk to 102 km a przez Tbg 100 km!!!!! I tak dalej i tak dalej......

~zniesmaczony

Mariusz77: załamujesz swoją (nie)wiedzą. PLK to Polskie Linie Kolejowe, nie zajmują się żadnymi przewozami kolejowymi tylko infrastrukturą. W skrócie należą do nich tory. Pociągi spółki Inter City zatrzymują się także na mniejszych stacjach, np. Rudnik, Nowa Sarzyna, Nisko to przykłady z naszego regionu. Stan linii do Przeworska nie jest taki zły skoro kursują pociągi IC, TLK a także towarowe. Linia ta jest w całości zelektryfikowana już dawno. Skąd Ty masz takie dziwne informacje??? Sprawdź w rozkładzie ilość stacji na linii do Rzeszowa przez Tarnobrzeg i przez Przeworsk. Licząc od stacji St. Wola-Rozw. przez Przeworsk jest raptem o 3 stacje (przystanki) więcej dla pociągu osobowego Przewozów Regionalnych, oczywiście na razie takiego bezpośredniego nie ma. Czas przejazdu byłby 2 godz plus minus 5 minut. Przez Tbg jest to około 1godz.50 min. Ponadto do Przeworska kursują nowe elektryczne szynobusy!!!!! Dystans przez Przeworsk to 102 km a przez Tbg 100 km!!!!! I tak dalej i tak dalej......

Mariusz77

Manekin, kłapiesz jęzorem jak zwykle bez ładu i składu . Do tego mam wrażenie
że nie ze albo nie czytasz tego co piszę albo czytasz ale nie rozumiesz .
Po 1 sam nie jestem fanem POPISu ale nie krytykuję bezmyślnie tak jak ty wszystkiego co ma z pisem wspólnego...no ale mi nie płacą tak jak tobie za pisanie po forach .

Dziwne masz rozumienie przewozów regionalnych . Nie mogą one sobie wybierać wybiórczo stacji na których się zatrzymują . Mają służyć wszystkim . To nie PLK czy InterCity że stają tylko na większych stacjach . @Czy jadący autobus czy bus na takiej trasie wybiera sobie przystanki ???
Walnałeś głupotę jakich mało .
Najpierw ględzisz coś o małej ilosci połączeń a potem bełkoczesz o tym ze te które są wożą powietrze .
To jest mój ostatni post w tym temacie bo widzę ze części z was i tak nic nie przekona ale napiszę jeszcze raz po co te remonty .Stare torowisko bylo po pierwsze już niebezpieczne, po drugi nie dalo się na nim juz szybko jeździć , trzeba bylo poprawić i unowoczesnić inna infrastrukturę poza torami trzeba bylo przebudować niebezpieczne przejazdy kolejowe, trzeba bylo zelektryfikować linie bo teraz większość taboru tego wymaga a stary tabor poprostu rozpada się w oczach . Co za tym idzie, do nowego taboru trzeba też przystosować stacje i małe przystanki , trzeba je bylo dostosować też do potrzeb niepełnosprawnych i osób starszych, zbudować zadaszenia itp . Jeszcze można by pisać duzo ale po co jak was i tak to nie przekona to szkoda klawiatury .

pisior

Czy prawdą jest, ze w Kamienicy Mariana Banasia w Krakowie prezesa NIK widywano całą elitę Pisu? Czy jest prawdą, że pokój na godziny wynajmował poseł Rafał Weber? Widziano tam dużo polityków prawa i sprawiedliwości oprócz słońca narodu, słońce lubi i woli chłopców.

pisior

Czy prawdą jest, ze w Kamienicy Mariana Banasia w Krakowie prezesa NIK widywano całą elitę Pisu? Czy jest prawdą, że pokój na godziny wynajmował poseł Rafał Weber? Widziano tam dużo polityków prawa i sprawiedliwości oprócz słońca narodu, słońce lubi i woli chłopców.

pisior

Czy prawdą jest, ze w Kamienicy Mariana Banasia w Krakowie prezesa NIK widywano całą elitę Pisu? Czy jest prawdą, że pokój na godziny wynajmował poseł Rafał Weber? Widziano tam dużo polityków prawa i sprawiedliwości oprócz słońca narodu, słońce lubi i woli chłopców.

pisior

Czy prawdą jest, ze w Kamienicy Mariana Banasia w Krakowie prezesa NIK widywano całą elitę Pisu? Czy jest prawdą, że pokój na godziny wynajmował poseł Rafał Weber? Widziano tam dużo polityków prawa i sprawiedliwości oprócz słońca narodu, słońce lubi i woli chłopców.

~JaroDonald

KŁAMSTWA I PRZEKLEŃSTWA W STALOWOWOLSKIEJ KAMPANII WYBORCZEJ!
Wpiszcie w wyszukiwarkę "złe pióro blogspot" i kliknijcie. Wszystko będzie jasne!

manukun

@mariusz77
Co, w głowie ci się nie mieści, że można nie lubić popisów? Jest mnóstwo opcji poza nimi, z czego wiele podnosi problemy i proponuje rozwiązania warte uwagi. Nie licytuje kto da więcej.

Remontów czego? W zakresie kolei powinni skupić się przede wszystkim na zrobieniu sensownej siatki połączeń. Inaczej remonty są pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Po co kosztowny SIP na stacji w Rozwadowie, skoro odjeżdża raptem kilkanaście pociągów na dobę. Jednocześnie brakuje tak prozaicznych podstaw jak toaleta czy kasa biletowa, a miasto przez kilkanaście lat nie zorganizowało dojazdu autobusami pod dworzec.

Pociąg do Rzeszowa przez Przeworsk nie musi zatrzymywać się wszędzie. Kwestia organizacji. Równie dobrze regionalny zamiast kończyć bieg w Przeworsku mógłby jechać jako przyspieszony bezpośrednio do Rzeszowa, zatrzymując się tylko w Łańcucie. Przy obecnym stanie linii kolejowej 68 czas byłby porównywalny z przejazdem lk 71. Obecnie przesiadka tamże na pociągi z Przemyśla to śmiech na sali. Zachęcam też sprawdzić stan LK68 zanim napiszesz, że stan jest
fragmentami bardzo zły i częściowo niezelektryfikowany. Szynobusy tam nie jeżdżą, od tego są EN98 na prąd. Tak właśnie masz pojęcie o czym mówisz. Jedyne, czego obecnie brakuje tej linii, to połączeń regionalnych wiozących ludzi, a nie powietrze...

Mariusz77

Tak, za Boleslawa Donosiciela kraj kwitł