Czy miasto wróci do pomysłu zmniejszenia do jednego pasa Al. Jana Pawła II?

Image

Miasto przeanalizowało pomysł ograniczenia liczby pasów ruchu z dwóch do jednego na odcinku Al. Jana Pawła II.

Zwolennikiem tej koncepcji był poprzedni prezydent, a obecnie radny powiatowy, Andrzej Szlęzak. Po otwarciu obwodnicy Stalowej Woli na powiat spadło utrzymanie dróg, które wcześniej należały do GDDKiA. Szlęzak przekonywał wówczas, że zmniejszenie przekroju drogowego mogłoby przynieść korzyści, np. poprzez możliwość dzierżawy części terenu pod inwestycje, takie jak supermarket. Dla powiatu oznaczałoby to jednak przede wszystkim dodatkowe obowiązki związane z utrzymaniem i remontami nowych dróg.

Od 1 stycznia 2026 roku trzy ważne ulice Stalowej Woli zmienią kategorię z powiatowych na gminne. To efekt dwóch uchwał: Rady Powiatu Stalowowolskiego oraz Rady Miejskiej Stalowej Woli, które wspólnie przesądziły o przyszłości tych tras.

Miasto przejmie odpowiedzialność za następujące drogi:

- Aleje Jana Pawła II – od skrzyżowania z ul. KEN (przy Carrefour) do skrzyżowania z ul. ks. Jerzego Popiełuszki.
- Ulica Staszica – od skrzyżowania z ul. ks. Jerzego Popiełuszki (okolice centrum miasta) do skrzyżowania z ul. Adama Mickiewicza.
- Ulice: Staszica i Energetyków – od skrzyżowania z ul. Mickiewicza w kierunku Elektrowni, aż do granicy powiatu.

W sprawie pomysłu zmniejszenia liczby pasów drogowych, podczas obrad Rady Miasta, wypowiedział się ostatnio prezydent Lucjusz Nadbereżny.

- Jeżeli chodzi o Jana Pawła II i ograniczenie pasów dwupasmowych do jednego, po jednej i drugiej stronie, nie ukrywam, że ten pomysł mojego poprzednika był analizowany w zakresie zwężenia i wykorzystania tego pasa na inne cele, czy to handlowe, usługowe, czy jakiekolwiek inne. Pewnie taki projekt znalazłby dość dobre finansowanie w zakresie ograniczenia ilości dróg, powierzchni zabetonowanych, asfaltowych na terenie miasta i oddania ich na inne cele. Trzeba powiedzieć, że po analizie ruchu, bezpieczeństwa, tego jak obsługuje dwa duże osiedla: Poręby, Młodynie, zmiany na tej ulicy, na tych odcinkach, to by było dość trudne, szczególnie jeśli chodzi o przebudowę, bo jeżeli doszłoby do ograniczenia ilości pasów Jana Pawła II, to w istotny sposób musiałaby być przebudowana wyspa skrzyżowania Jana Pawła II– KEN- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Wszelkie koncepcje związane z ograniczeniem pasów ruchu zostały porzucone i nie są obecnie rozważane. Ma to również odzwierciedlenie w projektach nowych ścieżek rowerowych, zjazdów autobusowych oraz przystanków.

Prezydent podkreśla, że obecny kształt Al. Jana Pawła II wpisał się w przestrzenny charakter miasta i nie powinien być zmieniany.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~boby

Dobra decyzja P. Prezydencie to był najgłupszy pomysł Ślęzaka !!!

~Nie

Nieeeeeeeee!!!

~jack

Skoro na tej drodze nie ma już ruchu tranzytowego, to można rzeczywiście lepiej ją wykorzystać. Np wydzielić miejsca parkingowe na jednym pasie. Może nie na całej długości drogi, ale tak punktowo. Przy okazji ograniczyło by to prędkość (co jakiś czas zwężenie do jednego pasa). Do tego niewielki koszt. Wystarczy wymalować pasy i postawić znaki.

~antyburakteam

Dwu-pasmówka przez środek miasta to całkowicie poroniony pomysł i jak najszybciej powinno to być zlikwidowane. Tu chodzi o bezpieczeństwo pieszych mieszkańców, obecnie wygląda to tak, że przez ścisłe centrum prowadzi droga 'szybkiego ruchu', gdzie permanentnie urządzane są wyścigi dresowozami i motórami, wyprzedzanie na 'piątego', płoty na przejściach dla pieszych, a POlicja stoi pod kebabpem.

~Edziu

Tylko furmanki z końmi i riksze ekologiczne napędzane siłą stóp i mięśni łydek

~xddddd

już wystarczy że ograniczyli ruch przez zamknięcie drogi przy mdk!! no i widocznie mało mamy sklepów w miescie (aldi się buduje ile? 2 lata?) dlatego główna droga potrzebuje jednego pasa haha

~Płw

Brawo dla pana prezydenta

~Stw

Co za poroniony pomysł!!! I na cholere nastepny supermarket

~Ekolog

Zamknąć wjazd do miasta i wprowadzić Strefy Czystego Transportu.

~Kierowca

Mamy już obwodnicę jednojezdniową i wystarczy.

~www

Żeby projektować dobrze miasto potrzeba urbanistów a nie tylko specjalistów od ruchu drogowego i przepustowosci.

~MJ 23

A po co zwężać drogi. Najlepiej od razu zamknąć wjazd do miasta a mieszkańcom skonfiskować samochody. Niech jeżdżą furmankami.