Kolej będzie rewitalizować linię kolejową wychodzącą ze Stalowej Woli

W Tarnobrzegu podpisana została umowa na rewitalizację linii kolejowej Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa (linie 25, 74, 78).
Polskie Linie Kolejowe podpisały w piątek dwie umowy z wykonawcami na rozwój kolei w naszym regionie. Wartość inwestycji to prawie 2 mld zł. Jedną z linii jest lokalna nitka zaczynająca się w Stalowej Woli.
- To niesamowity sukces, że z łącznego budżetu 3 mld zł na rozwój kolei aż ok. 2 mlf zł trafi na Podkarpacie– mówi Teresa Kubas- Hul, wojewoda podkarpacki.
W Tarnobrzegu podpisana została umowa na rewitalizację linii kolejowej Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa (linie 25, 74, 78). Projekt zwany Trójstykiem współfinansowany jest ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Przedsięwzięcie obejmuje trasę o długości 66 kilometrów. Przebudowane zostaną tory wraz z siecią trakcyjną oraz mosty, przejazdy kolejowo- drogowe, a także urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Zmodernizowane będą stacje i przystanki: Tarnobrzeg, Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka Grębów, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa. Nowe perony będą wyższe i przystosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Istotnym ułatwieniem będą pochylnie i oznakowania dotykowe. Komfort zwiększą także nowe wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską. Składy pasażerskie będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h.
Jak zaznaczają PKP Polskie Linie Kolejowe: „na linii Sandomierz – Grębów (78) czas przejazdu skróci się o 5 minut (z 13 do 8 minut). Obecnie pociągi na tym odcinku jeżdżą 60 km/h. Na linii Sandomierz – Padew bezpośrednie połączenia wyniosą 35 minut – obecnie ich tam nie ma wcale. O 3 minuty skróci się czas przejazdu na odcinku linii 74 Tarnobrzeg – Stalowa Wola i wyniesie około 20 minut”.
Inwestycja za ponad 900 mln zł zapewni efektywniejsze wykorzystanie potencjału kolei oraz krótsze i bezpieczniejsze podróże i ma domknąć układ nowoczesnych linii kolejowych południowej części Makroregionu. Podpisana umowa w Tarnobrzegu sprawi, że pociągi pasażerskie wrócą na kolejne odcinki linii Padew – Chmielów i Sandomierz – Grębów. Firma Swietelsky Rail Polska zrealizuje prace do II kwartału 2028 roku. W piątek po południu PLK podpisały także umowę z wykonawcą inwestycji, dzięki której Podkarpacie zyska lepszy standard linii kolejowej prowadzącej w Bieszczady.
Komentarze
Sam przystanek z dumną nazwą Stalowa Wola CENTRUM i jego otoczenie woła o pomstę do nieba. Jeden wielki brud, smród i ubóstwo. Jakaś budka jak w Koziej Wólce. Wstyd i hańba. Tak samo przystanek przy przejeździe kolejowym ! To przeciekające zadaszenie jest chyba z lat 50- tych, a stary asfalt - nogi połamać ! Dalej, jak się jedzie w stronę Rozwadowa wielką "ozdobą" jest ciąg pomalowanych, obskurnych bud pomiędzy chaszczami. Tak powinno wyglądać miejsce w samym centrum Stalowej? I trwa to już tyle lat !
Sam przystanek z dumną nazwą Stalowa Wola CENTRUM i jego otoczenie woła o pomstę do nieba. Jeden wielki brud, smród i ubóstwo. Jakaś budka jak w Koziej Wólce. Wstyd i hańba. Tak samo przystanek przy przejeździe kolejowym ! To przeciekające zadaszenie jest chyba z lat 50- tych, a stary asfalt - nogi połamać ! Dalej, jak się jedzie w stronę Rozwadowa wielką "ozdobą" jest ciąg pomalowanych, obskurnych bud pomiędzy chaszczami. Tak powinno wyglądać miejsce w samym centrum Stalowej? I trwa to już tyle lat !
Peron w centrum nawiązuje ściśle estetyką do dworca PKS. Wszystko jest ok. Po co pstrokacić?
Do autorzyny który nabazgrał te wypociny .
Po pierwsze pociągi jeżdżą na linii od Sandomierza do Grębowa i dalej w kierunku beton city .
Po drugie to nie nie chciało ci się czy zapomniałeś nabazgrolić podstawowe informacje . Od kiedy i na ile te remontowane linię będą zamknięte .
Gdzie jest stara zabytkowa posadzka co byla w poczekalni dworca w Rozwadowie?PIS uar odpowiedzialny bo wtedy byli u koryta.
PKP InterCity z radością informuje, że dziś podczas naszego przejazdu odbędzie się losowanie kar dla pasażerów podróżujących z rowerami! Z uwagi na brak miejsc w wagonie rowerowym, wszyscy nasi szczęśliwi zwycięzcy otrzymują ekskluzywną karę umowną w wysokości… no, powiedzmy, takiej, żeby czuli się Państwo wyróżnieni.
Dodatkowo mamy dla Państwa ofertę specjalną:
- Druga kara dla rowerzysty w tej samej podróży – 50% droższa, bo czemu nie.
- Możliwość wymiany kary na bon o tej samej wartości… pod warunkiem, że bon dotyczy pociągu, który nie istnieje.
Prosimy również pamiętać, że przewóz roweru w naszym pociągu jest luksusem – a luksusy kosztują. Nawet jeśli rower stoi na peronie, a Państwo już są w środku, opłata i tak się należy.
W ramach innowacyjnej oferty PKP InterCity przypominamy, że niektóre nasze pociągi… w ogóle nie posiadają miejsc na rowery. Tak, proszę Państwa — to nie błąd w druku, to strategia.
W związku z tym, że nasz pociąg nie posiada wolnych stanowisk rowerowych, serdecznie zapraszamy Państwa do skorzystania z alternatywnego środka transportu: własnych nóg i pedałów. Tak, proszę Państwa — zachęcamy, by wsiąść na swój rower i pokonać trasę samodzielnie, od stacji początkowej do końcowej.
Dziękujemy za zrozumienie i przypominamy, że PKP InterCity dba o komfort wszystkich pasażerów… oprócz rowerzystów.
Dzień dobry Państwu, z tej strony kapitan Waszego dzisiejszego pociągu. Witam serdecznie na pokładzie luksusowej jednostki PKP InterCity numer… eee… zaraz, muszę sprawdzić na kartce… tak, numer 8314, relacji dokądś na południe.
Aktualnie znajdujemy się na wysokości dokładnie… zero metrów nad poziomem morza, z prędkością zawrotnych 87 kilometrów na godzinę. Na zewnątrz mamy 23 stopnie, lekki wiatr od zachodu i widoczność ograniczoną głównie przez brudne szyby.
Podróż potrwa według rozkładu… no cóż, optymistycznie: cztery godziny. Realistycznie: zobaczymy.
Dla pasażerów podróżujących z rowerem przypominamy, że rower powinien znajdować się w wyznaczonym miejscu w wagonie – lub w miejscu, w którym aktualnie przeszkadza największej liczbie ludzi. W przypadku gwałtownego hamowania prosimy o przytrzymanie roweru, a najlepiej i siebie.
Dzisiejszy rejs… to znaczy kurs… oferuje wyjątkowe udogodnienia: losowo działającą klimatyzację, gniazdka elektryczne w trybie ‘niespodzianka’, oraz możliwość przetestowania cierpliwości w kolejce do toalety.
Na końcu podróży prosimy o pozostawienie wagonu w takim stanie, w jakim chcieliby Państwo go zastać – czyli najlepiej czyściutkiego, ale my i tak wiemy, jak to się skończy.
Dziękujemy, że wybrali Państwo PKP InterCity – pamiętajcie, że jakbyście wybrali Ryanaira, to już byśmy byli na miejscu… albo w zupełnie innym kraju.
A kiedy jakis dworzec kolejowy przy Stalowa Wola Centrum?? Te 2 kiepskie wiaty nie chroniace przed NICZYM to jakis kiepski żart!
A kiedy linia Rzeszów - Łętownia?
a najgorsze ze nie zapowiada sie aby cos sie mialo zmienic...
do ~observer: też jestem w szoku, że od tylu lat taka prowizorka w centrum miasta !!!
A kiedy dworzec z prawdziwego zdarzenia na STW Centrum?
Obecnie dwie wiaty, w razie opadu lipa, dodatkowo szlabany wejściowe na peron (!) zamykane 10 minut przez wjazdem pociągu...