Jaki rower elektryczny trekkingowy wybrać do jazdy po mieście i poza nim?

Materiał zewnętrzny Image

Elektryczne rowery turystyczne, zwane również trekkingowymi, zdobywają serca użytkowników na całym świecie – również w Polsce. To jednoślady zaprojektowane z myślą o długich trasach, wygodzie oraz uniwersalnym zastosowaniu. Właśnie dlatego rower elektryczny trekkingowy to idealna opcja dla osób, które poruszają się zarówno po mieście, jak i w bardziej zróżnicowanym terenie – po ścieżkach rowerowych, drogach szutrowych, a nawet lekkim off-roadzie.
W porównaniu do klasycznych rowerów miejskich, trekkingowe e-bike’i oferują lepszą amortyzację, większy zasięg i bardziej rozbudowane możliwości transportowe. Dzięki temu nie tylko sprawdzają się w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły, ale są też świetnym partnerem podczas weekendowych wypadów za miasto.
Nie bez znaczenia jest fakt, że wielu użytkowników poszukuje sprzętu solidnego, niezawodnego, a jednocześnie dostępnego w Polsce – często pytając o polski rower elektryczny lub przynajmniej model dostępny z lokalną gwarancją i serwisem. W tym kontekście marka Fiido – oferująca swoje e-bike’i również w Polsce – staje się ciekawą alternatywą.

Podstawowa konfiguracja elektrycznego pojazdu turystycznego

Rowery trekkingowe muszą sprostać znacznie większym wymaganiom niż rowery miejskie. Ich konstrukcja musi łączyć wygodę, niezawodność i gotowość do jazdy w różnych warunkach. Poniżej przedstawiamy elementy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze takiego roweru:
Silnik
• Minimalna moc: 250W (zgodna z przepisami UE)
• Optymalna moc dla mieszanej jazdy: 350–500W
• Lokalizacja: najczęściej silnik w piaście tylnej (łatwiejszy serwis), rzadziej centralny (lepsze rozłożenie masy)
Bateria
• Pojemność: minimum 10Ah, najlepiej 12–15Ah
• Zasięg: 80–120 km w trybie mieszanym[n] • Czas ładowania: 5–7 godzin (w zależności od pojemności)
Rama i geometria
• Rama trekkingowa – często aluminiowa (lekka i odporna na korozję)
• Komfortowa pozycja jazdy – nie za sportowa, ale nie całkowicie pionowa
Amortyzacja i opony
• Przedni amortyzator (widelec) – tłumi drgania na kostce brukowej i szutrze
• Opony 1.75"–2.25" – kompromis między tocznością a komfortem na nierównościach
Hamulce
• Mechaniczne lub hydrauliczne tarczowe (większe bezpieczeństwo w deszczu i przy obciążeniu)
Wyposażenie turystyczne
• Błotniki, bagażnik, oświetlenie LED, nóżka, dzwonek – elementy ułatwiające codzienną eksploatację

Potrzeby miejskiego ruchu rowerowego

W miastach rowerzyści oczekują przede wszystkim:
• szybkości,
• zwrotności,
• niezawodności.

Korki, światła, zatłoczone drogi rowerowe – w takim środowisku najlepiej sprawdzi się rower elektryczny trekkingowy, który:
• ma lekką ramę (np. 18–22 kg z baterią),
• szybko przyspiesza – silnik powinien reagować w ułamku sekundy,
• ma skuteczne hamulce, zwłaszcza w ruchu ulicznym,
• posiada wbudowane światła zasilane z akumulatora roweru,
• pozwala na łatwe przewożenie zakupów czy laptopa dzięki bagażnikowi.

Na te drogi możesz rozważyć rower elektryczny Fiido C21.Fiido C21 to lekki rower elektryczny zaprojektowany z myślą o jeździe miejskiej, wyposażony w silnik 250W i moment obrotowy 40 Nm, osiągający maksymalną prędkość 25 km/h i zasięg do 80 km. Posiada duże koła 700C z oponami o szerokości 38 mm, a jego waga to zaledwie 18 kg. Stylowa aluminiowa rama i minimalistyczny design w połączeniu z trybem sportowym i ekologicznym sprawiają, że model ten świetnie sprawdza się zarówno w codziennych dojazdach, jak i na utwardzonych drogach poza miastem.

Wyzwania środowisk pozamiejskich

Poza miastem robi się ciekawiej – ale i trudniej. Trzeba zmierzyć się z:
• brakiem asfaltu,
• błotem, szutrem i piaskiem,
• stromymi podjazdami,
• większym zróżnicowaniem trasy i potrzebą lepszej trakcji.

Dlatego rower trekkingowy do zastosowań pozamiejskich musi mieć:
mocniejszy silnik – np. 500W lub więcej (jeśli planujemy jazdę głównie poza miastem),
grubsze opony (fat tire) – minimum 3.0", najlepiej 4.0", które radzą sobie w każdym terenie,
pełną amortyzację – nie tylko z przodu, ale także z tyłu, co poprawia komfort i bezpieczeństwo,
większy zasięg – minimum 100 km, by uniknąć konieczności częstego ładowania,
dużą ładowność – na sakwy, sprzęt, a nawet dziecięcy fotelik.

Do jazdy poza miastem możesz zapoznać się z elektrycznym rowerem Fiido M1 pro fat tire, który jest wielofunkcyjnym rowerem elektrycznym wyposażonym w silnik o momencie obrotowym 55 Nm i zasięgu do 87,15 kilometrów. Opony o szerokości 20 x 4,0 cali nadają się do jazdy po trudnych drogach, takich jak piasek, lasy i błoto. Składana rama ułatwia przenoszenie. Masa pojazdu wynosi około 30 kg, a możliwość montażu tylnego bagażnika i demontażu akumulatora jest dostosowana do indywidualnych potrzeb. W całym pojeździe zastosowano przednie i tylne zawieszenie oraz 7-biegową skrzynię biegów Shimano. Ogólna konfiguracja nadaje się do codziennego użytku na przedmieściach miast, drogach wiejskich i w lekkim terenie.

Propozycje wyboru dla różnych użytkowników

Dla osób dojeżdżających na co dzień w warunkach miejskich najlepiej sprawdzą się lekkie i zwrotne rowery elektryczne. Tego typu modele ułatwiają poruszanie się w zatłoczonym ruchu ulicznym, a także zmieszczą się w windzie czy niewielkim mieszkaniu. Duże koła i lekka rama zapewniają komfort i płynność jazdy.

Dla osób łączących jazdę miejską z weekendowymi wypadami warto postawić na model uniwersalny. Fiido C21 sprawdzi się również na drogach szutrowych, zwłaszcza po zamontowaniu szerszych opon i bagażnika.

Dla użytkowników jeżdżących po lasach i bezdrożach, gdzie liczy się moc, trakcja i wytrzymałość, doskonałym wyborem będzie Fiido M1 Pro. Grube opony typu fat tire, silnik 500W i pełna amortyzacja gwarantują komfort w trudnym terenie.

Dla rodzin oraz osób przewożących bagaże lub dzieci najważniejsze są stabilność i moc - duża ładowność (min. 150 kg), mocna aluminiowa konstrukcja ramy, szerokie opony o szerokości 20-26 cali i możliwość zamontowania tylnego bagażnika to kluczowe czynniki.

Seniorzy oraz osoby poszukujące maksymalnej wygody skorzystają na wyborze roweru z ramą ułatwiającą wsiadanie i zsiadanie oraz spokojnym, płynnie działającym wspomaganiem elektrycznym. Takie rozwiązania sprawdzą się szczególnie w codziennym, rekreacyjnym użytkowaniu.

Wnioski

Wybór idealnego roweru elektrycznego trekkingowego zależy głównie od stylu jazdy i indywidualnych potrzeb. W przypadku jazdy głównie miejskiej, gdzie liczy się lekkość i zwinność, warto postawić na Fiido C21 – nowoczesny, szybki i elegancki.

Jeśli jednak planujesz wypady poza miasto, jazdę po leśnych drogach, polnych ścieżkach lub szutrowych trasach – zdecydowanie warto rozważyć Fiido M1 Pro. To solidny, uniwersalny rower na każdą okazję.

Co ważne – obydwa modele są dostępne w Polsce, z szybką dostawą i wsparciem serwisowym, co sprawia, że to realna alternatywa dla każdego, kto szuka polskiego roweru elektrycznego lub czegoś na zbliżonym poziomie z wygodnym dostępem do obsługi posprzedażowej.

Komentarze

Możliwość komentowania tego artykułu została wyłączona