Uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Stracił ponad 20 tys. zł
Mieszkaniec powiatu niżańskiego uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku, w wyniku czego stracił ponad 20 tys. zł. Rzekomy przedstawiciel banku poinformował go o włamaniu na jego konto oraz zaciągnięciu kredytu na jego dane. Bądźcie czujni i zachowajcie ostrożność, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe.
Do niżańskiej jednostki zgłosił się 32– letni mieszkaniec powiatu niżańskiego, który poinformował, że został oszukany metodą na tzw. "pracownika banku". Mężczyzna przekazał, że w rozmowie z rzekomym pracownikiem banku, otrzymał informację, że jego pieniądze są zagrożone, ponieważ ktoś włamał się na jego konto. Dodatkowo 32-latek dowiedział się, że na jego dane zostało złożonych kilka wniosków kredytowych, których potwierdzenie otrzymał na swój adres e- mail.
Rozmówca przekonał 32- latka do wykonania natychmiastowego przelewu swoich oszczędności na wskazane, nowe konto bankowe. Oszust zapewnił pokrzywdzonego, że wkrótce gdy jego konto będzie już bezpieczne, pieniądze z powrotem zostaną na nie przekazane.
Wkrótce mieszkaniec powiatu niżańskiego zorientował się, że został oszukany. W ten sposób stracił ponad 20 tys. zł.
Policja przypomina, by być czujnym i zachować ostrożność, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe!
Pamiętajmy, że za każdym razem, gdy jesteśmy proszeni o:
• wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,• złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
• przekazanie danych służących do logowania na konto, bądź gotówki nieznanej nam osobie,
• wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku,
• wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce:
zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła, albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje.
Komentarze
Jakiś piękny umysł z Niska
A wiesz tuzo intelektu że konto może być założone na słupa? Swoją drogą niezły cep żeby się dać złapać na emerycki przekręt.
Wytłumaczcie, mi dlaczego nie można dojść do oszusta przez bank i konto na które mu wpłacił ten 32 latek. Czy przestępcę broni RODO i bank nie może podać takich danych.
i paru ćwierc inteligentów oczywiscie nie moze se darowac ze to NISKO .
czyli mozna w kazdym wieku byc oszukanym. was tez by puscili w bambuko. oszusci potrafia oszukac.
Ciekawe czy rozmówca miał wschodni akcent.
W takich przekrętach musi palce maczać pracownik banku, bo niby skąd oszust ma informację, że masz kasę na koncie.
Tacy głupcy jeszcze się rodzą.Nie dziwota staruszkom bo ich można opętać ale takiego młodego który ma 32 lata .
32 lata i dał się przekręcić... Razem z tą informacją powinno się ukazać zdjęcie tego geniusza.
Rażąco Niska Inteligencja
Przecież poszkodowany powinien jeszcze dostać grzywnę za głupotę. 32 lata, więc ładne zacofanie umysłowe musi tam być. RNI rejon niskiej inteligencji