Uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Stracił ponad 20 tys. zł

Image

Mieszkaniec powiatu niżańskiego uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku, w wyniku czego stracił ponad 20 tys. zł. Rzekomy przedstawiciel banku poinformował go o włamaniu na jego konto oraz zaciągnięciu kredytu na jego dane. Bądźcie czujni i zachowajcie ostrożność, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe.

Do niżańskiej jednostki zgłosił się 32– letni mieszkaniec powiatu niżańskiego, który poinformował, że został oszukany metodą na tzw. "pracownika banku". Mężczyzna przekazał, że w rozmowie z rzekomym pracownikiem banku, otrzymał informację, że jego pieniądze są zagrożone, ponieważ ktoś włamał się na jego konto. Dodatkowo 32-latek dowiedział się, że na jego dane zostało złożonych kilka wniosków kredytowych, których potwierdzenie otrzymał na swój adres e- mail.

Rozmówca przekonał 32- latka do wykonania natychmiastowego przelewu swoich oszczędności na wskazane, nowe konto bankowe. Oszust zapewnił pokrzywdzonego, że wkrótce gdy jego konto będzie już bezpieczne, pieniądze z powrotem zostaną na nie przekazane.

Wkrótce mieszkaniec powiatu niżańskiego zorientował się, że został oszukany. W ten sposób stracił ponad 20 tys. zł.

Policja przypomina, by być czujnym i zachować ostrożność, zwłaszcza gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe!

Pamiętajmy, że za każdym razem, gdy jesteśmy proszeni o:

• wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
• złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
• przekazanie danych służących do logowania na konto, bądź gotówki nieznanej nam osobie,
• wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku,
• wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce:

zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła, albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Sanybono

Jakiś piękny umysł z Niska

~Ogippo

A wiesz tuzo intelektu że konto może być założone na słupa? Swoją drogą niezły cep żeby się dać złapać na emerycki przekręt.

~Logiczny

Wytłumaczcie, mi dlaczego nie można dojść do oszusta przez bank i konto na które mu wpłacił ten 32 latek. Czy przestępcę broni RODO i bank nie może podać takich danych.

~waldi

i paru ćwierc inteligentów oczywiscie nie moze se darowac ze to NISKO .

~marcin

czyli mozna w kazdym wieku byc oszukanym. was tez by puscili w bambuko. oszusci potrafia oszukac.

~Quantas

Ciekawe czy rozmówca miał wschodni akcent.

~Mirek

W takich przekrętach musi palce maczać pracownik banku, bo niby skąd oszust ma informację, że masz kasę na koncie.

~Anka

Tacy głupcy jeszcze się rodzą.Nie dziwota staruszkom bo ich można opętać ale takiego młodego który ma 32 lata .

~Baba

32 lata i dał się przekręcić... Razem z tą informacją powinno się ukazać zdjęcie tego geniusza.

~dojna zmiana+

Rażąco Niska Inteligencja

~Messi

Przecież poszkodowany powinien jeszcze dostać grzywnę za głupotę. 32 lata, więc ładne zacofanie umysłowe musi tam być. RNI rejon niskiej inteligencji