41- latka nie dała się oszukać

Image

Kobieta nie uwierzyła oszustom i nie podała swoich danych, które miały być niezbędne do wyjaśnienia awarii przy transakcji na jednej z popularnych platform zakupowych. O całej sprawie 41- latka poinformowała funkcjonariuszy. Policja przypomina o zachowaniu rozsądku i ostrożności podczas zakupów internetowych, zwłaszcza w okresie przedświątecznym.

W poniedziałek do lokalnego komisariatu przyszła 41- letnia mieszkanka Rudnika nad Sanem, która zgłosiła próbę oszustwa. Kobieta tłumaczyła, że skontaktowała się z nią kobieta podająca się za administratora jednej z popularnych platform zakupowych. Rozmówczyni poinformowała ją o komplikacjach, jakie wystąpiły ze strony platformy podczas jednej z transakcji, które 41- latka miała dokonać. W tym celu rzekoma administratorka przesłała na adres mailowy mieszkanki powiatu niżańskiego kilka linków, a następnie podczas rozmowy telefonicznej przekonała ją do podania swoich danych w celu wyjaśnienia tej sprawy.

W trakcie dyskusji, zgłaszająca szybko zorientowała się, że ma do czynienia z oszustką. Natychmiast przerwała połączenie i zablokowała dostęp do swojego rachunku bankowego.

Wkrótce w rozmowie z pracownikiem swojego banku kobieta otrzymała informację, że doszło do próby nieuprawnionego logowania na jej konto oszczędnościowe.

Dzięki czujności i szybkiej reakcji 41- latka nie straciła być może wszystkich swoich oszczędności.

Policja przypomina o zachowaniu rozsądku i ostrożności podczas zakupów internetowych, zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Apeluje do mieszkańców o ostrożność w kontaktach z osobami nieznajomymi, szczególnie tymi, którzy nakłaniają nas do przekazania pieniędzy lub instalacji jakichkolwiek oprogramowań w urządzeniach, a przede wszystkim podawania swoich danych!

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~logika

przekonywała a nie przekonała