Radni chcą zmian przy PSP 7

Image
Radni chcą zmian przy PSP 7

Specjalne oznaczenia, zatoka dla autobusów, wyjazd spod szkoły aż do Biedronki? Czy takie zmiany w ogóle są możliwe? Radni napisali w tej sprawie interpelację.

Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego przy Radzie Miejskiej w Stalowej Woli tworzą radni: przewodnicząca Ilona Kaczmarek, wiceprzewodnicząca Janina Siek oraz członkowie: Łukasz Durek, Andrzej Kochan, Aleksander Kapuściński, Dariusz Przytuła i Wiesław Siembida. Radni ci dokonali wizji lokalnej między innymi osiedla Centralnego i opracowali kilka zmian, jakie ich zdaniem powinno się dokonać by polepszyć bezpieczeństwo mieszkańców, a w szczególności uczniów.

W swojej interpelacji radni proszą o wykonanie przed PSP 7 podwyższonego przejścia dla pieszych wraz z jego oświetleniem, a także postawienie znaku drogowego „Agatki” oraz wykonanie zatoczki wzdłuż wjazdu po lewej stronie, by rodzice bezpiecznie odwozili swoje dzieci do szkoły bez konieczności docierania do końca parkingu. Zatoczka byłaby również dobrym rozwiązaniem dla autobusów szkolnych w czasie gdy dzieci wyruszają na basen, bądź wyjeżdżają na wycieczki szkolne. Na co dzień rodzice mogliby korzystać z zatoczki by bezpiecznie odwozić i odbierać swoje pociechy.

Jak wyjaśnia w odpowiedzi na interpelację miasto, takie zmiany nie są możliwe. Dlaczego?

Cały rejon wokół PSP 7 objęty jest strefą zamieszkania. „Strefa zamieszkania” to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi. Znaki D-40/D-41 znajdują się na wjeździe z ulicy Okulickiego. Strefa zamieszkania ogranicza prawa kierowców dając większą swobodę pieszym. Panujące tam szczególne przepisy to m.in:

• dopuszczalna prędkość pojazdu w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h (art. 20 ust. 2 p.r.d),
• zabroniony jest postój pojazdu w innym miejscu aniżeli wyznaczone w tym celu (art. 49 ust. 2 pkt.4 p.r.d),
• w strefie zamieszkania dziecko w wieku do lat 7 może korzystać z drogi bez opieki osoby starszej,
• pieszy nie musi korzystać z chodnika czy drogi dla pieszych, może poruszać się całą szerokością drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem (art. 11 ust. 5 p.r.d). W związku z tym w strefie nie wyznacza się przejść dla pieszych bo pieszy może korzystać z całej jezdni mając pierwszeństwo przed pojazdem.

Ponieważ w strefie nie wyznacza się przejść, wniosek o postawienie znaku T-27 („Agatka”) nie może zostać zrealizowany, gdyż znak T-27 nie może występować samodzielnie bez znaku D-6.

Jak wyjaśnia miasto, wykonanie zatoki autobusowej w podanej lokalizacji będzie wiązało się z likwidacją części miejsc parkingowych. Ponieważ wpłynie to negatywnie na liczbę miejsc parkingowych w okolicy szkoły miasto uznało wniosek radnych za nieuzasadniony.

Radni chcieliby także zmiany organizacji ruchu, utworzenie drogi jednokierunkowej od wjazdu przy PSP7 wzdłuż parafii św. Floriana, aż do sklepu Biedronka, gdzie byłby wyjazd. Ten zabieg miałby przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa poruszających się tam dzieci szkolnych, przedszkolnych, a także wszystkich innych mieszkańców. Teraz dojazd w ten rejon to manewrowanie między samochodami, trudne zawracanie na osiedlowych drogach i tworzenie korków, zwłaszcza rano i po południu.

Miasto sceptycznie nastawione jest do tego pomysłu. W odpowiedzi na interpelację czytamy: „Na zaproponowanym przez Państwa odcinku nie można zmienić organizacji ruchu, ponieważ w lokalizacji pomiędzy PSP 7, Przedszkolem nr 9 i parafią św. Floriana nie znajduje się droga umożliwiająca ruch pojazdów samochodowych. W celu wdrożenia zaproponowanego przez Państwa rozwiązania należałoby najpierw zaprojektować w danym miejscu drogę, ale jej wykonanie wiązałoby się z koniecznością rozbiórki ogrodzenia parafii lub przedszkola oraz z wywłaszczeniem części działek pod pas drogowy na mocy decyzji ZRID. W związku z powyższym uznajemy Państwa wniosek za nieuzasadniony”.

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? Czy te udogodnienia przydałyby się mieszkańcom, uczniom, przedszkolakom i ich rodzicom w codziennym funkcjonowaniu?

Przewiń do komentarzy






Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
W tym artykule komentarze ukażą się po akceptacji moderatora.

~Mirek

Według miasta nic nie jest możliwe.Nawet jak coś jest dziecinnie proste.

~ww2

Przedłużenie drogi osiedlowej w kierunku Biedronki, jest zasadne. Można wprowadzić jeden kierunek ruchu na całej tej drodze od wjazdu na parking pod szkołą, do krzyżówki przed Biedronką (albo na całej osiedlówce) - znacznie ułatwiło by to manewrowanie i skróciło permanentne korki około 7 rano i 15, oraz podczas wywiadówek, gdy nawet Policja przyjeżdża kierować ruchem. Przedszkole jest własnością Gminy, więc niech Gmina przestawi sobie ten płot i da 3 m na drogę - żaden problem, no chyba, że się nie chce sprawy załatwić! Nawiasem mówiąc - Radni są kierowcami, a przepisów podstawowych dla kierowców nie znają... Oświetlenie owszem, przed szkołą, bo to zawsze poprawia bezpieczeństwo, a pasy tam i tak są wymalowane, choć to "strefa zamieszkania"!

~/z osiedla

Rodzice zachowuja sie okropnie .... podwoza rano dzieci do szkoly nr 7 - prawie pod samo wejscie do szkoly ,dzisiaj bylem swiadkiem jak chlopiec wogole nie chcial isc pieszo odcinka od pszedszkola [ ktrore jest w trakcie budowy] - to doslownie kilka krokow......