Modernizm Talking

Image

W ostatni dzień września 2024 roku miała miejsce premiera mobilnego questu terenowego „DZIENNIK INŻYNIERA” w ramach projektu MODERNIZM TALKING. Quest jest efektem współpracy partnerskiej między Fundacją Good Culture i Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego. Został zaprojektowany przy współudziale młodzieży z I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli, a prace projektowe poprzedził spacer fotograficzny śladami architektury modernizmu z regionalistką Joanną Rybak.

- Rozegrany quest terenowy potwierdza niesamowite pomysły i zaangażowanie młodzieży ze stalowowolskich szkół. Począwszy od fazy pierwszych spotkań, budowania pomysłu, aż do wykonania i rozgrywki, ciężar powodzenia projektu spoczywał na uczniach naszych szkół średnich. Stworzyli oni nowoczesną, multimedialną grę, osadzoną w atmosferze i architekturze przedwojennej Stalowej Woli. Jestem przekonany, że to piękny początek przygody, która uczy i bawi. Kolejne edycje z pewnością, oprócz wspaniałych talentów młodzieży, zaprezentują piękne miejsca naszego miasta i jego ciekawą historię – zaznaczył Lucjusz Nadbereżny prezydent miasta Stalowej Woli.

Mobilny quest został rozegrany na zasadach znanych z gry “Pokemon GO” i polegał na poszukiwaniu kolejnych punktów w terenie. Jego innowacyjność polegała na połączeniu fabuły, dopasowanej do percepcji młodzieży i mechaniki, które łącznie budują zaangażowanie graczy. Młodzież poruszała się rozwiązując zadania dotyczące architektury modernistycznej Stalowej Woli. Trasa wiodła ulicami miasta, a czas przejścia wyniósł około 90 minut. Gracze samodzielnie decydowali o kolejności odwiedzenia poszczególnych punktów.

Trzy zespoły z najwyższą punktacją otrzymały nagrody - bilety do kina, a pozostali uczestnicy tej premierowej rozgrywki - pamiątkowe upominki.

Fabuła gry rozgrywa się w Stalowej Woli w 1939 roku. Gracz jest synem inżyniera. Zaniepokojony dłuższą nieobecnością ojca, postanawia pójść do jego biura. Po drodze zauważa, że miasto jest dziwnie ciche. Budynki, które zawsze były pełne życia, emanują tajemniczością, jakby zatrzymał się w nich czas. Gdy dociera do biura, odkrywa, że nikogo tam nie ma. Znajduje za to dziennik swojego ojca.

Ostatni zapis „Dziennika inżyniera” brzmi: „Atmosfera jest dziwnie ciężka. Coś złowrogiego wisi w powietrzu. W budynkach dzieje się coś dziwnego – migające światła, przerażający chłód i niepokojące dźwięki. Odkryłem, że kluczem do przywrócenia spokoju jest scalenie stalowego ogniwa, które jest częścią modernistycznego projektu architektonicznego naszego miasta. To ogniwo, symbol innowacji i postępu, zostało rozdzielone na kilka fragmentów, które są teraz rozproszone i strzeżone przez złowrogie istoty.” Gracz uzbrojony w dziennik ojca oraz kompas wyrusza na misję. Jego celem jest odnalezienie i scalenie fragmentów stalowego ogniwa, aby przywrócić spokój w mieście, pozwalając odejść duchom. Każde spotkanie z duchem stanowi wyzwanie, ale dzięki wskazówkom ojca zapisanych w dzienniku jest nadzieja, aby zaprowadzić spokój w mieście.

Quest powstał w ramach projektu „MODERNIZM TALKING. Młodzież dla młodzieży o architekturze modernizmu” realizowanego przez Fundację Good Culture. Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego jest partnerem projektu.

https://modernizmtalking.pl/

Przewiń do komentarzy












Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =