W dobrym tempie przebiegają prace przy budowie trzeciego mostu na Sanie

Image

Rok temu rozpoczęły się prace przy realizacji największej inwestycji drogowej na Podkarpaciu. Chodzi oczywiście o budowę trzeciego mostu na rzece San.

Most będzie łączyć miasto Stalowa Wola z gminą Pysznica. Zadanie znajdzie się na nowym odcinku drogi wojewódzkiej o łącznej długości 4 km 660 m. Będzie to największy most w województwie podkarpackim, jak również jeden z najdłuższych mostów w Polsce, bo liczący 1760 metrów. Sam most będzie przebiegać nad rzeką San i Bukowa, nad drogami gminnymi i powiatowymi. Na tym odcinku powstaną 3 wiadukty, a cała droga będzie rozpięta między dwoma rondami. Ponadto powstanie: oświetlenie, chodniki, ciągi pieszo- rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.

- Wszyscy, którzy obserwują tę inwestycję mogą zobaczyć imponujące konstrukcje, które tworzą bardzo nowoczesny system najazdowy, który będzie po kolei rozkładał w skrócie przęsła mostowe. To właśnie będzie takim kluczowym momentem, gdy będziemy widzieć, kiedy ta nowoczesna forma budowy, tego typu konstrukcja mostowa, będzie tworzyła poszczególne odcinki konstrukcyjne mostu. W tej chwili w obrębie inwestycji trwa dużo prac związanych z przepięciem systemu kanalizacyjnego. Są to trudne prace, dlatego że odbywają się na funkcjonującej infrastrukturze. Muszą być wykonywane bajpasy, ale z rozmów z wykonawcą widać, że harmonogram, prace i działania, które podejmują, nie są w jakiś sposób opóźnione, czy zagrożone- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Budowa trzeciego mostu na rzece San będzie kosztować ponad 377,5 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 302,3 mln zł. Pozostałą sumę dołożą: Województwo Podkarpackie, gmina Pysznica i gmina Stalowa Wola. Finału wszystkich prac możemy spodziewać się w 2026 roku.

Obrazek

Obrazek

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Mirek

~kalafior, ty masz w głowie zamiast mózgu , do kr-ety-nów tylko tak można przemówić, tym bardziej jak siedzą na urzędniczych stołkach iid-io-tyz-my piszą. Jak wielkie to osiedle to nie pytaj bo i tak nie dostaniesz odpowiedzi, tym bardziej, że taki tuman nie zdaje sobie sprawy ile terenu zajmie S-74 z przyłączem do mostu.On różne rzeczy wymuśla by tylko w d.. włazić i kasę państwową brać, typowy PiS-u-a-r.

~zatroskany

A z mostkiem na Jelonku nie można się uporać ...

~kalafior

Ty Mirku też nie pisz pod wpływem alkoholu i wyrażaj się z kultura, bo zaniżasz poziom intelektualny miasta jak i tego forum. To potężne osiedle domków to ilu mieszkańców przyciągnie? 100 czy 10000?

~Mirek

~now aGWIAZDA, i jeszcze jedno niedouczony id-io-to, cyt: "Powstanie tam od strony CHŁOPSKIEJ WÓLKI potężne osiedle domów jednorodzinnych." nie od CHŁOPSKIEJ WÓLKI, tylko od CHŁOPSKIEJ WOLI, taka jest nazwa tej miejscowości głąbie. Nie chlaj tyle to całkiem rozum stracisz.

~Mirek

~now aGWIAZDA, ależ ty musisz śm-ie-rd-zie-ć od tego du-po-wł-aż-enia. Już Charzewice powstało i Leśne.

~nowaGWIAZDA

Budowa tego mostu to największy sukces naszego miasta po 1989 roku. Bo dzięki temu mostowi miasto się przeniesie na drugą stronę SANU a to było marzeniem wszystkich poprzedników obecnego prezydenta. Powstanie tam od strony CHŁOPSKIEJ WÓLKI potężne osiedle domów jednorodzinnych.

~silwer

Budowa mostu w tym miejscu to niegospodarność, pieniądze wyrzucone w błoto i to dosłownie. Ta inwestycja kosztuje prawie 380 mln. Dla porównania w latach 2018 -2022 budowano S19 odcinek 8,2km z mostem na Sanie w Zarzeczu za 290mln. Odcinek S19 jest 2 x dłuższy i 4 razy szerszy pas drogowy, plus 8 wiaduktów nad S19 i 7 przejść dla zwierząt. Mamy już piękny bubel droga od ViVo do Agatówki. Jeśli się okaże, że ta nowa droga będzie tak samo osiadać jak ta do Agatówki , to na jej remonty pójdą kolejne miliony.

~tiguan

Jak zwykle sami znawcy na forum polityki, ekonomii i infrastruktury ani jeden komentarz nie wnosi nic do tematu.

~Mirek

~solidarny pis, wiesz gł-up-olu w czym problem, że most ma zostać wybudowany do 2026 roku do nikąd, to znaczy do tej dróżki przez Chłopską Wolę, śmiechu warte. S-74 ma być ten odcinek u nas budowany po 2030 roku (to czas minimum 5 lat), to trzeba będzie może remontować jednocześnie most, a śmialiście się z wiaduktu Szreka że do nikąd pa-la-nty PiS-owskie, taki prz-gł-up ~solidarny pis.

~Urbi

@boby przecież budują drogę po drugiej stronie

~BRONEK

A z mostkiem na Jelonku nie mogą sobie poradzić

~@boby

tylko most a później polna droga

~solidarny pis

do mirek ,no na ty myślałeś ,że zrobią most i całą s74 żebyś ty sobie mógł swoje 4 litery przewieść to ci powiem ,że jesteś 10 razy gł up szy niż te osoby które wyzywałeś!!! ta inwestycja będzie realizowana ponad 2 lata , a na całość czeka się w naszych realiach o wiele dłużej.

~boby

Będzie po drugiej stronie jakaś droga czy tylko most ???

~Andrea

To właśnie budowa dwujezdniowej droższej obwodnicy była dyskusyjną jak planuje się budowę S74

~Polan

@Greco na pewno sensu nie ma twój komentarz bo nie masz zielonego pojęcia o budowie mostu

~Andrea

To właśnie budowa dwujezdniowej droższej obwodnicy była dyskusyjną jak planuje się budowę S74

~Andrea

Te dyskusje to bezmyślnie, należy podziękować Panom Weberowi i Nadbereznemu a po wykonaniu wspaniałej dla Stalowej Woli inwestycji nikt już nie będzie jej wstrzymywał

~Greco

Cała obwodnica Stalowej i Niska kosztowała 170 mln. Tutaj mamy koszt 377 mln. Można porównać jaka rolę odgrywa obwodnica, z której korzystają dziennie tysiące samochodów i most, który posłuży tak naprawdę garstce osób. Na S-74 będzie można wjechać od Czarnieckiego i w Turbi. Ja nie widzę sensu tak drogiej inwestycji.

~Mirek

~NieBacTuska, już od dawna jest, na papierze i w wizualizacji, ciesz się. ~NieBacKacora i PiS-u-a-r-u.

~NieBacTuska

S74 powstanie jak tylko PIS wroci do władzy.A to nastapi szybciej niż ktokolwiek się spodziewa.Oby.

~Mirek

~now aGWIAZDA, aleś ty gł-up-ol, zachwycasz się bo po obu stronach będzie ścieżka rowerowa i dlatego potrzebny jest most, co za kr-ety-n. To miał być most spinający dojazd ze Stalowej do S-74 głąbie, ale S-74 dopiero może zostanie zaczęta po 2030 roku, a na razie to tylko zepnie lokalne drogi do Jastkowic, a głąb się zachwyca, tylko jajka nie znieś bo następny gł-up-ol się wylęgnie w zachwycie.

~nowaGWIAZDA

To największa inwestycja na PODKARPACIU od 1989 roku. Już nie mogę się doczekać na ten most i mam nadzieje, że po obu stronach tego mostu będą ścieżki rowerowe.

~Joe

Dlaczego na wizualizacji projektu nie ma filarów w rzece? a w rzeczywistości jak widzimy to będzie. Czyżby wykonawca zmienił projekt i już nie będzie takiego wypasionego mostu z wantami tylko zwykłe belki? Ile kasy wykonawca z tego tytułu zaoszczędził i z kim się podzielił tymi milionami?

~jasio

a ja myslalem ze vw ameryce maja wszystko najwieksze ale kto biednemu zabroni