Etykiety z alfabetem Braille'a - czy warto je wprowadzić w swoim biznesie?
Zastanawiasz się, jak rozszerzyć sprzedaż swoich produktów na nową grupę klientów? Jednym z mało dostrzeganych, a nieocenionych sposobów jest oznaczanie etykiet za pomocą alfabetu Braila. To nowy trend, który zatacza coraz szersze kręgi. Trudno się temu dziwić, przecież większość osób niewidomych chciałaby zachować jak największą niezależność i móc choćby odczytać etykiety w sklepie.
Język Braille'a na etykietach
Alfabet Braille'a powstał w 1825 roku, jako system opracowany przez oślepionego w dzieciństwie Louisa Braille'a. W alfabecie Braille'a istnieją 63 znaki, w postaci wypukłych punktów o określonej liczbie i układzie. Tekst pisany alfabetem Braille'a zajmuje około 2 i pół razy większą powierzchnię od tradycyjnego tekstu. Z tego też powodu jego dostosowanie do zwykłych etykiet może wydawać się problematyczne. Całość realizacji jest jednak dużo prostsza niż się z pozoru wydaje.
Alfabet Braila można przedrukować na dany produkt za pomocą jednej z dwóch metod:
• Jako przezroczystą nakładkę z treścią w alfabecie Braille'a do naklejenia na zwykłą etykietę dla osób widzących• Jako nadruk zintegrowany z tradycyjną etykiet
System Braille'a w praktyce - cena nadruku etykiet
Druk z wykorzystaniem alfabetu Braila nie ma jednej konkretnej ceny. Wszystko zależy od materiału etykiety, ilości nadrukowanych za pomocą pęczniejącej farby lub wytłaczanych znaków, a także liczby powieleń. Każdy projekt jest wyceniany indywidualnie, bo wysłuchaniu oczekiwań klienta.
Znaczenie etykiet w języku Braille'a
Etykiety brajlowskie mają kluczowe znaczenie dla osób niewidomych i niedowidzących, gdyż umożliwiają im samodzielność podczas codziennych zakupów i bezpieczeństwo dzięki informacjom umieszczonym na lekach i detergentach. Brajlowskie etykiety to jedne z podstaw itegracji społecznej, obok książek oraz oznaczeń w miejscach publicznych. Warto wprowadzić je do linii swoich produktów, by niewidomi również mogli się do nich przekonać. Wprowadzenie brajlowskich etykiet na szeroką skalę, oprócz tych wymaganych na farmaceutykach, jest coraz częściej oczekiwane przez odbiorców.
Osoby niewidome - niepozbawiane możliwości
Etykiety w języku Braille'a odgrywają kluczową rolę w życiu osób niewidomych i niedowidzących, umożliwiając im niezależne funkcjonowanie w codziennym życiu. Alfabet Braila na produktach spożywczych, kosmetykach czy lekach zwiększa także bezpieczeństwo i międzynarodowy charakter produktów. Cały system Braille'a to sześć wypukłych punktów, których wzajemna kombinacja i rozmieszczenie często stanowić może o różnicy między samodzielnością a ciągłym poleganiem na innych.
Komentarze