Personalizacja treści w social media – klucz do lojalności klientów marki
Personalizacja treści w social mediach zakłada zamieszczanie postów i komunikatów odpowiadających na potrzeby użytkowników i angażujących grupę docelową. Strategia ta może przynieść wiele korzyści, stanowi bowiem klucz do lojalności klientów marki i budowania silniejszej więzi ze społecznością.
Personalizacja treści w social mediach – dlaczego jest tak ważna?
Jak dowodzą przeprowadzone badania, aż 71% wszystkich użytkowników social mediów oczekuje spersonalizowanych doświadczeń. Personalizując udostępniane treści, marka jest więc w stanie odpowiedzieć na potrzeby swoich odbiorców i poprawić ich doświadczenia. Strategia ta pozwala zapewnić lepszą obsługę klienta i sprzyja budowaniu lojalności. Skutecznie zachęca również użytkowników do ponownego skorzystania z oferty, co bezpośrednio wpływa na wysokość zwrotu z inwestycji w marketing internetowy i przyczynia się do osiągnięcia przez markę lepszych wyników finansowych. Personalizacja treści oddziałuje również na algorytmy mediów społecznościowych i ma duży wpływ na poprawę efektów pozycjonowania. W efekcie sprawia, że udostępniane posty stają się lepiej widoczne i są w stanie dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.
Wpływ spersonalizowanych treści na zwiększenie zaangażowania klientów
Udostępnianie spersonalizowanych treści w social mediach ma niezwykle istotny wpływ na zwiększenie zaangażowania klientów. Dostarczanie contentu, który odpowiada na konkretne potrzeby i zainteresowania użytkowników, zwiększa bowiem prawdopodobieństwo, iż wejdą oni w głębszą interakcję z profilem marki. Wzrost zaangażowania można zaobserwować w zakresie częstotliwości klikania w udostępniane linki, czytania publikowanych artykułów, dokonywania zakupów, a także udostępniania treści i dzielenia się nimi z innymi użytkownikami mediów społecznościowych. Wszystko to przekłada się na zwiększenie zasięgów marki i prowadzi do lepszych wyników sprzedaży oferowanych przez nią produktów oraz usług.
Metody personalizacji treści w social mediach
Do najbardziej skutecznych metod personalizacji treści w social mediach należą: personalizacja treści z wykorzystaniem geolokalizacji, personalizacja rekomendacji produktowych, personalizacja w oparciu o czas oraz personalizacja treści z wykorzystaniem elementów interaktywnych.
Personalizacja treści z wykorzystaniem geolokalizacji
Wykorzystanie geolokalizacji pozwala marce zaoferować użytkownikowi spersonalizowane doświadczenia poprzez dobór odbieranej przez niego treści na podstawie kraju lub regonu pochodzenia. Personalizacja w tym zakresie może obejmować dostosowanie między innymi języka komunikacji, dostępności oferowanych produktów i usług czy też waluty płatności.
Personalizacja rekomendacji produktowych
Personalizacja rekomendacji produktowych stanowi jedną z najskuteczniejszych i przez to najczęściej stosowanych technik personalizacji treści w social mediach. Polega na sugerowaniu produktów użytkownikom na podstawie ich preferencji i wcześniejszych zachowań. Ta metoda personalizacji pozwala zwiększyć zaangażowanie odbiorców i skutecznie podnosi stawki konwersji oraz średnią wartość zakupów dokonywanych przez klientów w sklepie marki.
Personalizacja w oparciu o czas
Personalizacja w oparciu o czas polega na publikowaniu w social mediach treści odpowiadających danej porze dnia, tygodnia, miesiąca lub roku. Przykładem wykorzystania tej techniki jest tworzenie contentu nawiązującego do świąt z katolickiego kalendarza, wakacji czy też zajmującego szczególne miejsce w kulturze popularnej Halloween.
Personalizacja treści z wykorzystaniem elementów interaktywnych
[p]Do personalizacji treści w social mediach często wykorzystywane są różnorodne elementy interaktywne, takie jak quizy, ankiety oraz gry. Zwiększają one zaangażowanie użytkowników i poprawiają ich ogólne doświadczenie, gdyż dają możliwość bezpośredniego wpływania na oglądany content.
Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów z LTB przy tworzeniu spersonalizowanych treści w social mediach?
LTB to agencja marketingowa i brandingowa z wieloletnim doświadczeniem w branży. Jej działania koncentrują się na wprowadzaniu w życie rozwiązań pozwalających na poprawę widoczności, rozpoznawalności oraz wizerunku marki. Specjaliści z LTB wykorzystują ogromny marketingowy potencjał mediów społecznościowych i oferują usługi z zakresu tworzenia personalizowanych treści w social mediach. Przygotowują oni właściwą strategię działania z uwzględnieniem cech odbiorcy docelowego – tego, kim jest, co do niego przemawia, oraz rodzaju używanych przez niego portali społecznościowych. Skorzystanie z usług specjalistów z LTB przy tworzeniu spersonalizowanych treści w social mediach pozwala nawiązać bezpośrednią relację z klientami i budować pozytywne konotacje związane z marką, co przyczynia się do pozyskiwania nowych klientów oraz utrzymania klientów dotychczasowych.
Komentarze