Nowa zatoka parkingowa i lustro drogowe

Image

W maju 2023 roku zakończyła się modernizacja ul. Okulickiego. Chodzi o odcinek od ronda przy ZBR do nowego łącznika- ul. Przemysłowa w Stalowej Woli. Teraz prace prowadzone będą po sąsiedzku, na ul. Obrońców Westerplatte, na terenie przyblokowym. Szykują się zmiany.

Prezydent zapowiedział, że po dość burzliwych rozmowach z mieszkańcami zapadła decyzja o poszerzeniu zatoki parkingowej, która znajduje się przy bloku na ul. Obrońców Westerplatte.

- Trzeba powiedzieć, że na tym terenie jest troszeczkę infrastruktury podziemnej, która będzie wymagała pewnych korekt w projekcie. Mamy również, na wniosek mieszkańców, wykonaną koncepcję przejść dla pieszych. Uwagi mieszkańców dotyczą części na wysokości banku. Będzie to powodowało pomniejszenie ilości miejsc parkingowych, które są na wysokości tych zatok- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Radna Ilona Kaczmarek zawnioskowała aby ułatwić mieszkańcom wyjazd z ul. Obrońców Westerplatte i postawić lustro drogowe.

- Jest taki problem, że jak się wyjeżdża z ul. Obrońców Westerplatte, to po prawej stronie mamy bank, a po lewej domki jednorodzinne i przy włączeniu się w nową ul. Okulickiego, z lewej strony są zaparkowane samochody. Osoba, która wyjeżdża z uliczki, ma ograniczoną widoczność. Czy dałoby się tam postawić lustro drogowe?- pytała radna.

I faktycznie trudno jest włączyć się do ruchu, gdy nie widać, czy nadjeżdża coś z lewej strony, co może doprowadzić do kolizji drogowej. Prezydent zapowiedział, że budowa lustra drogowego zostanie zapisana w projekcie przebudowy ul. Obrońców Westerplatte.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
W tym artykule komentarze ukażą się po akceptacji moderatora.

~J 23

Projektant inżynier zapewne nie wie, że Stalowa Wola ma być przyjazna dla ludzi i chodniki zaprojektował tak wąskie, że trzeba chodzić gęsiego bo idąc w parze nie ma się jak minąć z pieszym idącym z naprzeciwka. Drogi dla rowerów szerokie oczywiście oddalone od jezdni za krzakami i drzewami, żeby kierowcom było trudniej zauważyć pędzącego na oślep rowerzystę wjeżdżającego bezmyślnie na przejazd. Oczywiście rowerzyści nie wiedzą, że nie mają pierwszeństwa przed przejazdem względem samochodów wyjeżdżających z osiedli i jadą na oślep mając przepisy daleko - a potem płacz...

~Ewa

Temat dnia lustro czy nie