Storytelling w marketingu, czyli jak opowiadać historie, które sprzedają

Materiał zewnętrzny Image

Rozwój technologii doprowadził do tego, że jako gatunek ludzi, obecnie wchłaniamy w ciągu dnia około 100 tysięcy słów na social mediach w różnych artykułach internetowych etc. Innymi słowy w ciągu miesiąca przyswajamy więcej danych, niż nasi dziadkowie, przez całe swoje życie. Wiele z tych informacji, to jak wskazują liczne badania, reklamy w różnej formie. Jak w takim nawale danych mam się przebić ze swoją kampanią reklamową i produktem? Kluczem do sukcesu, może być storytelling.

Czym jest storytelling?

Storytelling czyli marketing narracyjny, bazuje na sztuce opowiadania historii. W tym typie marketingu, to nie produkt jest najważniejszy, lecz cała otoczka, która wokół niego budujemy. Ma ona wzbudzać w odbiorcy konkretne emocje w taki sposób, aby zapamiętał on to, co mamy mu do przekazania. Odpowiednio opowiedziana historia, przedstawienie pewnego bohatera etc. wszystkie elementy składowe opowieści którą przedstawiamy, mają na celu nic innego tylko wywołać określone emocje u naszego odbiorcy, może to być zarówno złość, radość, smutek czy duma.

W ten sposób marka przestanie być kojarzona tylko z produktem, ale będzie też za nią stała pewna idea, którą konsument, sobie przyswoi. Z tego typu kampanii reklamowych, korzystają tacy tytani biznesu jak Dove (kampania Real Beauty), Gillete (wyłącznie dla mężczyzny) czy Old Spice (Power – i występujący w reklamach legendarny aktor Terry Crews). Te dwa przykłady z pewnością dobrze znacie i idealnie wyjaśniają one czym jest odpowiednio prowadzony storytelling.

Jak zaplanować skuteczną kampanię storytellingową?

Jeżeli chcemy zaplanować skuteczną kampanię storytellingową, to musimy mieć pewność, że dotrzemy do wybranej grupy osób. Aby to zrobić, musimy skupić się na następujących krokach:

• Określenie grupy docelowej dla danej reklamy – zanim zaczniesz pisać swoją kampanię marketingową, musisz najpierw wiedzieć, do kogo chcesz trafić;

• Zdefiniowanie głównych celów kampanii – jakie są twoje główne cele, stojące za danym storytellingiem? Chcesz zwiększyć poziom zaufania do marki czy może trafić do większego grona odbiorców?;

• Wybierz odpowiedni rodzaj storytellingu – musisz zastanowić się nad tym, jaki typ historii, będzie najlepiej pasować do wybranego przez ciebie celu biznesowego oraz twojej oferty;

• Ustal CTA dla reklamy – CTA czyli wezwanie do działania. Powiedz odbiorcy czego od niego oczekujesz i nawiąż z nim skuteczny kontakt;

• Wybierz odpowiednie medium dla kampanii storytellingowej – musisz określić to w jaki sposób chcesz dotrzeć do swojego odbiorcy. Czy chcesz wykorzystać do tego media tradycyjne, a może Youtube czy social media? Zastanów się nad tym, który z kanałów komunikacji z odbiorcą, będzie dla ciebie najbardziej korzystny;

Fabrykamarketingu.pl przygotuje dla ciebie skuteczną kampanię storytellingową, która idealnie spełni wszystkie twoje wymagania.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =