Euro- Park Stalowa Wola za pomocą bocznicy złączy się z koleją
Na terenie Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro- Park Stalowa Wola wiele się dzieje. Obszar ten będzie doskonale skomunikowany z resztą regionu, ale nie tylko dzięki drogom.
Przetarg, który ogłoszono dotyczył opracowania koncepcji budowy bocznicy kolejowej, łączącej linię kolejową nr 68 z terenami Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro- Park Stalowa Wola wraz z pozyskaniem uzgodnienia z PKP Polskie Linie Kolejowe na włączenia bocznicy w zakresie układów torowych i sterowania ruchem kolejowym. Chodzi o wpięcie bocznicy do linii kolejowej nr 68 w okolicach jej 110 kilometra. Dzięki temu Strategiczny Park Inwestycyjny Euro- Park Stalowa Wola skomunikuje się z regionem, a poprzez to, z Polską i światem. Inwestorzy będą mogli prowadzić działalność z kim tylko zechcą wybierając dla siebie dogodną formę komunikacji. Kolej bez wątpienia jest przyszłością, jeśli chodzi o transport. Taka więc możliwość skorzystania z drogi kolejowej, tereny strefy czyni jeszcze bardziej atrakcyjnymi.
Włączenie bocznicy powinno zostać zaprojektowane tak, aby umożliwić jazdę w kierunku północnym (włączenie w południową głowicę stacji Stalowa Wola Południe) oraz w kierunku południowym (w kierunku stacji Nisko). Dzięki bocznicy towar będzie można wysłać i przyjąć na miejscu. Jak czytamy w specyfikacji, wykonawca powinien zaprojektować wariantowe rozwiązania układów torowych, pozwalające na obsługę poszczególnych obiektów w obrębie strefy przemysłowej (SPI) oraz na realizację rozwiązań w zakresie operacji zdawczo- odbiorczych i operacji przeładunkowych określonych w części technologicznej. Projekt musi zawierać również wykonanie dróg zewnętrznych, parkingów. Na ten cel zabezpieczono 120 tys. zł. Propozycje są jednak wyższe.
Najtańszą ofertę przedstawiła firma z Warszawy- 128 904 zł. Drugi chętny pochodzi z miejscowości Szczytna i chce podjąć się zadania za 152 520 zł.
Sporządzenie projektu i uzyskanie zgód musi potrwać nie więcej niż 5 miesięcy.
Komentarze