PSP nr 7 przeszło modernizację. Na tym nie koniec zmian
W ostatnich miesiącach w PSP 7 prowadzone były prace modernizacyjne, dzięki czemu placówka jeszcze lepiej odpowiada potrzebom dzieci, które kształcą się w systemie integracyjnym.
Dwie szkoły z terenu Stalowej Woli wzięły udział w pilotażowym projekcie, dzięki któremu placówki zostały bardziej dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zostały nim objęte PSP 4 i PSP 7.
[p]- W piątek ostatnie ekipy remontowe zakończyły swoje prace. Z największych działań, które zostały podjęte w PSP nr 7 to winda zewnętrzna, która komunikuje wszystkie piętra szkoły, dzięki czemu dzieci mają dostęp do każdego piętra. Główna bariera architektoniczna została zlikwidowana. To najwyższy wydatek, który dotyczył tego zadania. Dodatkowo wejście do szkoły nabrało zupełnie nowego wyglądu, jakości, ale również bezpieczeństwa. Wyremontowana została pochylnia schodów, zejście do sali gimnastycznej- mówi prezydent Lucjusz Nadbereżny.
Dyrektor szkoły Alicja Bartoszek podkreśla, że uczniowie poruszający się na wózkach inwalidzkich dotychczas uczyli się wyłącznie na parterze placówki. Teraz kiedy powstała winda, będą mogli swobodnie przemieszczać się pomiędzy piętrami i uczyć się w pracowniach przedmiotowych, które znajdują się na I i II piętrze.
- Samo wejście do szkoły dostosowane jest do potrzeb uczniów, którzy mają problemy z poruszaniem się. Wysokość schodków, odstęp pomiędzy poręczami, szerokość i długość wejścia to wszystkie standardy jakie musieliśmy zachować jako uczestnicy projektu „Dostępnej Szkoły”. Te wszystkie działania, które podjęliśmy są skoncentrowane na tym, żeby każdy uczeń, każda osoba niepełnosprawna mogła poruszać się po szkole samodzielnie- mówi Alicja Bartoszek.
Klatki schodowe i poręcze zostały dostosowane w taki sposób, by spełniać jak najwyższe standardy dostępności. Wszystkie korytarze zostały odmalowane. Są one w takich kolorach, żeby nie zaburzać uwagi uczniów. W placówce kształci się wiele dzieci o potrzebie kształcenia specjalnego m.in. uczniów autystycznych, dlatego tak ważna jest eliminacja rozpraszających bodźców. Dla uczniów niedowidzących zostały wykonane specjalne obrzeża naokoło drzwi wejściowych, w kolorach kontrastowych, żeby uczeń niedowidzący mógł pokonywać samodzielnie pewne bariery architektoniczne. Powstały nowe sale rehabilitacyjne, dedykowane dla profesjonalistów, którzy pracują codziennie z dziećmi w systemie integracyjnym.
Wyremontowane zostały także m.in.: sale lekcyjne, biblioteka, czytelnie, stołówka, świetlica. Powstała specjalna sala wyciszenia. Ponadto placówka została wyposażona w nowoczesny sprzęt komputerowy, programy edukacyjne itd.
Przebudowa kosztowała ponad 2 mln zł, miasto na ten cel pozyskało połowę tej sumy. Wkrótce ma rozpocząć się upragniona przez uczniów i nauczycieli budowa hali sportowej, co będzie kosztowało 12,3 mln zł.
Komentarze