Nie jedno, ale dwa przejścia dla pieszych do likwidacji
W ostatnim czasie poruszaliśmy sprawę likwidacji przejścia dla pieszych przy ul. KEN (w ciągu drogi DW871). Jak się okazuje zostaną zlikwidowane aż 2 przejścia przy zjazdach z wiaduktu.
- Przejścia dla pieszych przed i za wiaduktem na ulicy Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli (droga wojewódzka nr 871), planowo zostaną zlikwidowane w przyszłym roku kalendarzowym. PZDW zlecił opracowanie nowego projektu stałej organizacji ruchu z uwzględnieniem likwidacji przejścia niedaleko ulicy Okulickiego (ruch pieszy zostanie przeniesiony na pobliskie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną - skrzyżowanie ulicy Wojska Polskiego z ulicą KEN), likwidacją przejścia przy ulicy Handlowej oraz wyznaczeniem nowego przejścia dla pieszych pod wiaduktem w rejonie ulicy 1 Sierpnia. Projekt ma być gotowy po wakacjach- wyjaśnia Joanna Szarata z Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Na zwołanych posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozważano likwidację przejść z powodu kierowców, którzy zjeżdżając z wiaduktu przekraczają dozwoloną prędkość i dochodzi do zdarzeń drogowych, w tym także śmiertelnych. Dodatkowym argumentem były przeprowadzone pomiary ruchu pieszych na przejściach przed i za wiaduktem. Obydwa są mocno uczęszczane przez mieszkańców, pracowników, uczniów oraz klientów pobliskiej galerii i targu.
- Podczas wizji w terenie, komisja zaobserwowała łamanie przepisów ruchu drogowego, również przez rowerzystów, którzy przejeżdżali przez przejście zamiast zejść z roweru i go przeprowadzić. Potwierdziły to wyniki: na 32 rowerzystów w ciągu jednej godziny tylko 17 zeszło z roweru, pozostałych 15 przejechało. Takie zachowanie ma odzwierciedlenie w ilości niepożądanych zdarzeń drogowych (w tym również ze skutkiem śmiertelnym) na obydwu przejściach. Stąd zapadła decyzja o zmianie organizacji ruchu na ulicy KEN w Stalowej Woli- mówi Joanna Szarata z Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Jakie jest Wasze zdanie na temat likwidacji przejść dla pieszych w ciągu drogi DW871? Czy usunięcie pasów nie spowoduje czasem, że kierowcy zamiast zdjąć nogę z gazu, będą pędzić jak na złamanie karku, a mieszkańcy przebiegać ulicę bez względu na brak przejścia? Czy może wprost przeciwnie. Zabieg ten przyczyni się do naszego bezpieczeństwa?
Komentarze