Ile będzie kosztować budowa nowego układu komunikacyjnego w strefie przemysłowej?
5 firm przystąpiło do przetargu na zaprojektowanie i budowę układu dróg gminnych, komunikujących istniejącą strefę przemysłową z terenami Strategicznego Parku Inwestycyjnego w Stalowej Woli.
Wysokość ofert, jakie wpłynęły w ramach przetargu jest bardzo zróżnicowana. Najtańszą z nich złożyło konsorcjum Rzeszów- Sandomierz- 195,8 mln zł. Propozycje kolejnych wykonawców wyglądają następująco: 233,8 mln zł (firma z Dębicy), 258,7 mln zł (firma z Pruszkowa), 267,8 mln zł (firma ze Skierniewic), 285,2 mln zł (firma z Drelowa). Miasto na to zadanie planowało przeznaczyć 214 mln zł. Weryfikacja wszystkich nadesłanych ofert może potrwać kilka miesięcy. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 32 miesiące na realizację wszystkich prac.
W ramach tej inwestycji planowana jest budowa ponad 9 km dróg na terenie Strategicznego Parku Inwestycyjnego. Zadanie jest kompleksowe, bowiem oprócz nowych dróg, zostanie wykonana infrastruktura podziemna, odwodnienie oraz zbiornik retencyjny. Pierwsza ulica, to ta biegnąca od Tołwińskiego, od hali ARP, wzdłuż działki inwestycyjnej Huty Stalowa Wola, wzdłuż SK nexilis i prowadząca do terenu przy firmie Alutec. Tam też będzie zlokalizowany cały korytarz komunikacyjny strefy ekonomicznej – układ trzech rond. Kolejna droga, to ta prowadząca od firmy Alutec, przekrojem czterojezdniowym, do nowo powstającej drogi wojewódzkiej, która połączy strefę przemysłową z drogą szybkiego ruchu S19. Ul. Przyszowska, idąca od ronda przy Kuźni aż do skrzyżowania z ul. Bojanowską będzie wykonana w przekroju cztero- i dwujezdniowym. W ramach tego samego przetargu zaplanowano zaprojektowanie 4 km dróg dodatkowych, o dołączeniu których do realizacji będzie mowa po rozstrzygnięciu przetargu.
Komentarze