Co zrobić by nie popaść w zakupowe tarapaty radzi mec. Piotr Dąbrowski
Tym razem Gościem portalu StaloweMiasto.pl jest mecenas Piotr Dąbrowski, od miesiąca pełniący funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów w stalowowolskim starostwie.
Przez długi czas w starostwie nikt nie pełnił oficjalnie takiej funkcji, a konsumenckich porad udzielał nieformalnie właśnie mec. Dąbrowski. Ale kiedy powołano go już oficjalnie na tą funkcję, w Internecie od razu pojawiły się komentarze „po co to stanowisko?”. Pytamy więc o to wprost samego rzecznika.
Jeszcze kilkanaście lat temu rzecznik konsumentów zajmował się głównie sprawami dotyczącymi nieuznanych reklamacji obuwia. A jak w dobie powszechnych zakupów przez Internet jest teraz?
Z mecenasem Dąbrowskim rozmawiamy także o tym, co zrobić aby ustrzec się przed nieodpowiedzialnymi zakupami, jak dokonać zwrotów towaru czy wreszcie jak walczyć z nieuczciwym sprzedawcą. Jak się okazuje rada jest jedna i prosta. Jaka? O tym w naszej rozmowie.
A co z tymi, którzy mają konsumenckie kłopoty? Powiatowy Rzecznik Konsumentów odpowiada jak zgłosić do niego sprawę i kiedy to zrobić. Czy taka porada, sporządzenie dokumentów i pism kosztuje?
Ile trwa załatwianie reklamacji u rzecznika oraz jak wygląda skuteczność rzecznika konsumenckich praw? Czy sprzedawcy drżą przed taką instytucją, czy nadal lekceważą sprawę?
Zapraszamy do obejrzenia naszego wywiadu.
Komentarze