Co zrobić by nie popaść w zakupowe tarapaty radzi mec. Piotr Dąbrowski

Image

Tym razem Gościem portalu StaloweMiasto.pl jest mecenas Piotr Dąbrowski, od miesiąca pełniący funkcję Powiatowego Rzecznika Konsumentów w stalowowolskim starostwie.

Przez długi czas w starostwie nikt nie pełnił oficjalnie takiej funkcji, a konsumenckich porad udzielał nieformalnie właśnie mec. Dąbrowski. Ale kiedy powołano go już oficjalnie na tą funkcję, w Internecie od razu pojawiły się komentarze „po co to stanowisko?”. Pytamy więc o to wprost samego rzecznika.

Jeszcze kilkanaście lat temu rzecznik konsumentów zajmował się głównie sprawami dotyczącymi nieuznanych reklamacji obuwia. A jak w dobie powszechnych zakupów przez Internet jest teraz?

Z mecenasem Dąbrowskim rozmawiamy także o tym, co zrobić aby ustrzec się przed nieodpowiedzialnymi zakupami, jak dokonać zwrotów towaru czy wreszcie jak walczyć z nieuczciwym sprzedawcą. Jak się okazuje rada jest jedna i prosta. Jaka? O tym w naszej rozmowie.

A co z tymi, którzy mają konsumenckie kłopoty? Powiatowy Rzecznik Konsumentów odpowiada jak zgłosić do niego sprawę i kiedy to zrobić. Czy taka porada, sporządzenie dokumentów i pism kosztuje?

Ile trwa załatwianie reklamacji u rzecznika oraz jak wygląda skuteczność rzecznika konsumenckich praw? Czy sprzedawcy drżą przed taką instytucją, czy nadal lekceważą sprawę?

Zapraszamy do obejrzenia naszego wywiadu.

Materiał video

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
W tym artykule komentarze ukażą się po akceptacji moderatora.