Wszystko działa jak należy, a klientów wciąż brak? To znak, aby skorzystać z pomocy specjalisty.
Zleciłeś zaprojektowanie profesjonalnej strony internetowej zgodnej z najnowszymi trendami w web designie, masz profesjonalne zdjęcia produktów, dobre opisy, a nadal nie widzisz wyników w sprzedaży? Nikt nie odwiedza Twojej strony internetowej? Taka sytuacja wymaga prawdopodobnie doradztwa marketingowego.
Co to jest doradztwo marketingowe?
Doradztwem marketingowym zajmują się zazwyczaj agencje marketingowe oraz freelancerzy. Pomoc w marketingu oferują małym, średnim i dużym przedsiębiorcom, którzy chcą wypromować firmę. Obecnie doradztwo marketingowe skupia się głównie na działaniach w Internecie: promocji strony, kampaniach jak Facebook Ads i Google Ads oraz na pozycjonowaniu.
Działania marketingowe obejmują analizę rynku
Każda dobra strategia marketingowa zaczyna się od analizy rynku. Jest ona niezbędna do tego, aby marketingowe doradztwo przyniosło planowane skutki. Taka analiza zawiera zbadanie działań marketingowych konkurencji, sytuacji na rynku, naszych dotychczasowych działań w obszarze marketingu. Wszystkie te dane posłużą doradcom marketingowym do planowania strategii marketingowej.
Doradztwo marketingowe pozwoli Ci poznać własnych klientów
Zanim zaczniemy wykonywać jakiekolwiek działania marketingowe na naszej stronie www, musimy poznać naszą grupę docelową. Dopiero odpowiednie poznanie naszych odbiorców pozwoli nam na zaplanowanie strategii marketingowej.
Konsulting marketingowy pomoże nam zbadać czego użytkownicy szukają na naszej stronie, jakie działania na niej wykonują, jakiej są płci, ile mają lat, z jakiego regionu pochodzą, jakie są ich zainteresowania. Wszystkie te informacje sprawią, że nasze działania marketingowe będą zaplanowane zgodnie z potrzebami naszych potencjalnych klientów.
Konsulting marketingowy pomoże Ci dopracować Twoją stronę internetową
Posiadanie strony internetowej to teraz praktycznie "must-have" dla każdego przedsiębiorcy. Nie wystarczy jednak tylko opisać swoich produktów i usług i wskazać numer telefonu, pod który mogą dzwonić klienci. Strona internetowa może być naszym najlepszym narzędziem marketingowym, jeśli odpowiednio ją wypozycjonujemy. W tym celu konieczny jest szereg działań w ramach strategii marketingowej: dobranie odpowiednich słów kluczowych, zadbanie o wysoką jakość tekstów i zdjęć, odpowiedni nagłówki, alt tagi, meta opisy... lista jest bardzo długa, dlatego właśnie doradztwo marketingowe sprawdza się tak dobrze w przypadku większości firm.
Marketingowe doradztwo pomoże Ci zdobyć leady
Dla specjalistycznej agencji marketingowej generowanie leadów to codzienność. Ich strategia marketingowa na pewno będzie więc obejmować tworzenie kampanii reklamowych w Google i na Facebooku oraz innych działań, które generują leady. Konsultant ds. marketingu cyfrowego będzie starał się pozyskiwać potencjalnych klientów, tworząc zoptymalizowane strony docelowe. Zachęcają one konsumentów do wykonania kolejnego kroku w procesie zakupu.
Konsultanci śledzą też aktywność użytkownika na stronie internetowej. Robią to, obserwując współczynniki kliknięć, aby zobaczyć, które działania marketingowe przynoszą skutek, a które nie. Generowanie leadów to bardzo ważny aspekt doradztwa marketingowego.
Działania w zakresie marketingu muszą obejmować SEO
Bardzo ważnym aspektem, jeżeli chcemy, aby nasza strona zaczęła przynosić wyraźny wzrost sprzedaży, jest pozycjonowanie. Składa się na nie szereg działań marketingowych - o niektórych z nich już wspomnieliśmy:
- profesjonalny copywriting- dobrze dobrane słowa kluczowe, alt tagi, meta opisy
- responsywność strony
- wysoka jakość zdjęć
Strategia marketingowa musi zawierać działania, które mają na celu zwiększenie pozycji Twojej witryny w wyszukiwarkach internetowych i prowadzą do ogólnego rozwoju biznesu.
Strona internetowa to nie wszystko - potrzebujesz social media do zbudowania relacji z klientem
Posiadanie kont w mediach społecznościowych jest kluczowym elementem obecności marki w Internecie. Chociaż nie musisz być na każdej platformie społecznościowej, powinieneś być obecny na tych, z których korzystają Twoi klienci. To właśnie dzięki mediom społecznościowym możesz zbudować relacje z klientami, wdać się z nimi w dyskusje, zadać im pytania, pokazać "ludzką twarz" firmy. Wymaga to regularnego aktualizowania profili społecznościowych oraz angażowania się w reakcje, które pozostawiają klienci.
Doradca marketingowy stworzy Twojej firmie konta na odpowiednich platformach oraz zadba o publikowanie na nich wartościowych treści. Komunikacja marketingowa przy pomocy social media to współcześnie niezbędny element strategii marketingowej.
Kiedy warto zdecydować się na działania w zakresie marketingu?
Każdy przedsiębiorca na pewno zna ten moment, kiedy wykonaliśmy wszystkie potrzebne działania, strona internetowa działa, ale nie przekłada się to na wzrost sprzedaży. Jest to na pewno wyraźny sygnał, że potrzebna jest nam pomoc w marketingu. Nie każdą firmę stać na dział marketingu, dlatego warto skorzystać z doradztwa marketingowego. Specjaliści przygotują dla nas strategię marketingową, która pomoże wykorzystać Twojej firmie cały potencjał strony internetowej.
W ramach doradztwa marketingowego możemy wybrać też coaching i zapytać o:
- doradztwo w zakresie identyfikacji wizualnej
- jak zbudować wizerunek marki?
- jak wykorzystać opinie klientów w realizacji planu marketingowego?
Komentarze