Tunelem pod torami pojedziemy w końcu w sobotę

Image

Otwarcie tej inwestycji było przekładane już tyle razy, że trudno to zliczyć. Co najmniej dwukrotnie zalany tunel jeszcze w trakcie budowy, ostatecznie miał być udrożniony 10 listopada, ale to też się nie udało. Ostatecznie z wielką pompą będzie dopuszczony do ruchu 17 grudnia.

Bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi od ulicy Okulickiego do ulicy Przemysłowej powstał w ramach zadania pod nazwą "Budowa drogi gminnej ul. 11 Listopada w Stalowej Woli" i stanowi część zachodniej obwodnicy miasta.

Wybudowano go w ramach części II etapu robót, obejmującego prace drogowe oraz przebudowę infrastruktury technicznej w ciągu ul. 11 Listopada i części ul. Okulickiego, na fragmencie od bloku przy ul. Obrońców Westerplatte 5 do „górki rozwadowskiej”. W ramach tego dużego zadania powstała między innymi nowa droga, która biegnie od skrzyżowania z Alejami Jana Pawła II, ulicą 11 Listopada, pod trzema torami kolejowymi, a następnie łączy się z ulicą Przemysłową. Budowa bezkolizyjnego przejazdu odbywała się w obrębie wytyczonego pasa drogowego. W ramach prac przebudowane zostały m.in.: sieć wodociągowa, sanitarna, kanalizacyjna. Docelowo to rozwiązanie komunikacyjne ma wyprowadzać ruch z centrum Stalowej Woli i małych ulic. Wszyscy, którzy będą jechać od strony Tarnobrzega ulicą Przemysłową w stronę obwodnicy, ominą osiedla mieszkalne, wjeżdżając tunelem w ulicę Okulickiego, w kierunku Chopina.

Na realizację „zachodniej obwodnicy Stalowej Woli” w 2019 roku miasto uzyskało dofinansowanie z ówczesnego Funduszu Dróg Samorządowych (obecnie Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg) w wysokości około 17 mln zł. Koszt inwestycji zaplanowano wówczas na ponad 28 mln zł.




Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =